Star Alliance-lounge i Bologna?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Scandipendler, 02. mai 2015.

  1. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg forsøker å finne ut om Star Alliance har lounge på BLQ, men på SAs egen side får jeg bare at jeg ikke er kvalifisert for lounge (EBG), mens det eneste jeg kan finne på BLQs egne nettsider er Marconi Lounge, som ikke ser ut som noe annet enn en kjøpelounge. Nå er ikke BLQ verdens største flyplass akkurat, men jeg blir overrasket dersom SA ikke har noen loungetilgang her for *G. Noen som vet?

    EDIT: Ser nå BLQ Marconi på SAS' loungeoversikt (http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/loungeoversikt/), men blir usikker på om dette er kun for Plus eller også for *G?
     
  2. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Loungebuddy
     
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/lounge-finder/
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig syns jeg det er rart hvis man kommer inn med SAS Plus men ikke som EBG... Det er vist en her som mener man har det med EBG link
     
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    SAS Chat mente nokså sikkert, men ikke uten en viss tvil, at man kom inn med EBG. Merkelig at det skulle være tvil om dette, ettersom SAS flyr til flyplassen og det må foreligge en eller annen form for avtale med den aktuelle loungen (som riktignok ikke er en strictly SA lounge som sådan). Jeg antar at den eneste måten å finne ut på, er å prøve.
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du får si ifra hvordan det gikk da :)
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, nice to know :)
     
  10. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Vi var der for tre uker siden, fløy Plus. Loungen er helt ok, ikke spesiellt fancy. Gratis snacks og drikke, med barista/bartender. Ukedagene er der egen passage fra loungen til fasttrack i sikkerheten, i helgen går man tilbake til hovedinngang på sikkerheten og bruker fast-track der.

    I følge *A-info skal det ikke gå med kombinasjonen SAS Go/*G (men det bør jo aldri hindre en i å forsøke):
    http://www.staralliance.com/loungeF...&paidClassCode=&airline=Scandinavian+Airlines
     
  11. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fersk erfaring med lounge i Bologna?
    Stemmer det at den ligger før sikkerhetskontrollen? Virker rart…
     

    Attached Files:

  12. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste fra Bologna i mai, og jeg mener å huske at det ikke var så stor plass til en lounge innenfor sikkerhetskontrollen. Så jeg mener å huske at den var utenfor. Var da ikke innom loungen med tanke på at vi fløy SAS.
     
    Skarven liker dette
  13. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Flyr med Brussel Airlines så da har vi tilgang i følge skiltet. Men italienerne er så trege med innsjekk at det er usikkert om vi gidder å sjekke ut loungen.
     
  14. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, var der i juni, og stemmer at den er før sikkerhetskontroll, var heller ikke fast track, og en del kaos når vi var der så prioriterte ikke besøk.
     
    Skarven liker dette
  15. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    1,387
    Bonuspoeng:
    93
    Det gikk veldig raskt når vi var der :)
     
    Skarven liker dette
  16. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Liten lounge, men mye bedre en ingenting :)
    9F19350A-354E-4737-AAFD-E60DC09B7DE4.jpeg
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Her kan faktisk trådstarter kime inn med noenlunde fersk erfaring!

    Fløy igjen fra BLQ i juli. Ingen loungetilgang i egenskap av EBG/Plus, så måtte kjøpe oss inn, men det var faktisk verdt det (30 euro eller så pr. pers). Utvalget er ikke så aller verst (står ikke noe tilbake for SAS' egne lounger), men det viktigste er sikkerhet. Den dedikerte sikkerhetskøen internt i loungen synes å være stengt permanent, men det er en egen fast track for loungegjester i regulær sikkerhet, lokalisert nokså umiddelbart utenfor loungen. Fungerte brillefint, og svært behagelig når køene ellers var nokså omfattende.

    Edit: Innsjekk var en annen sak. Italienerne er, som nevnt over, trege med den slags, og at SAS åpner for innsjekk to timer før avgang blir oversatt til italiensk halvannen time. Spesielt når det kun brukes personal under opplæring, som da formodentlig skal lære opp hverandre i ting de ikke kan.
     
    Skarven, Sonictravel, holmen and 2 others like this.
  18. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Samme for oss, innsjekk er helt ubrukelig. Alt gikk i sirup. Flaks for oss at SAS hadde kansellert og at vi ble ombooket til Brussel Airways. Da kom vi inn med EBG/EBD uten å betale.
     
    Scandipendler and Eddie47 like this.

Del denne siden