Hei! Beklager for dumt spørsmål, men har ikke helt skjønt det her enda! Hvis jeg bestiller en flyreise med noen av *A selskapene, og benytter mitt EB nr, vil jeg tjene opp statusbyggende poeng og ekstrapoeng, et segment og ekstrapoeng eller bare statusbyggende poeng?
Du vil tjene Grunnpoeng, som bygger mot status og i tillegg kan brukes til å bestille bonusreiser. Segmenter får du bare med SAS flygninger
Satser på poeng og ikke segmenter. Hvor mye poeng får man? Er det noen enkel måte å regne ut dette på? Får man mer poeng av å reise med SAS eller gir det like mye? Vet det varierer av klasse og strekning men sånn generelt?
Det varierer på strekning, selskap og det kan også være forskjellig opptjening innen hver serviceklasse, kort sagt er det ikke lett å sette seg inn i. En start er å sjekke opptjening på selskapene du vurderer å fly med her. https://www.flysas.com/au-en/eurobonus/earn-points/ Normalt sett er det best opptjening på SAS, men styr unna de billigste Go billettene da de har slaktet opptjeningen her.
Bestilte billetter på samme bestilling: OSL-ZRH-DAR-ZRH-OSL (bestilt på swiss.com) Jeg fikk følgene poeng ZRH-OSL: (EBG) Kona fikk litt mer poeng: (EBD) Vi satt på rad 4, men tydligvis så reiste vi i forskjellig klasse.
Jo det er greit nok. Men samme bestilling, samme billettnr, samme klasse og samme reise bør ikke gi forskjellig antall poeng.
Her er eg heil enig med deg, dette er jo heilt bak mål spør du meg. Linken var meir meint som info til trådstartar.
Codeshare hva? Ditt navn først ved booking? Kanskje du vant lotteriet, siste ledige plass i bookingklasse for Plus. Kona måtte nok da mappes i business.. Alle elsker codeshare!
BESTILL ASAP, før forsvinner EDIT: Hadde bestilt selv, men kræsjer med datoene til jomfru turen på TG-F til Japan
Tror vi hadde en her som har bestilt/skulle bestille, men har ikke hørt noe mer. Antageligvis en bug hvor SAS ikke har mappet poengopptjeningen riktig. Står du har på kravene får du kanskje poengene som er blitt lovet. Eller kanskje ikke.
99.99% sikkert en liten bug der.. Bookingklase U er billig øko hos SAS men business hos SQ.. Det mappes ikke U til U og de som har kjøpt denne vil i beste tilfelle måtte krangle lenge for å få poeng....
Lenger enn med AmEx? Bør man ikke ha krav på hva som er opplyst om ved kjøp av varen/tjenesten(flybillett i dette tilfelle)? Om det selvfølgelig ikke står med liten skrift, forbehold om feil og mangler?