Star Alliance vs Skyteam- faktiske konsekvenser for SAS bonuskunder

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 04. okt 2023.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,321
    Likes mottatt:
    4,847
    Bonuspoeng:
    113
    OyvindN liker dette
  2. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,614
    Bonuspoeng:
    293
    Gjetter på at det er flere bolker fordi de ville hatt forskjellig utløpsdato hvis ikke diamant hadde gjort at de varer evig. Poengene har fortsatt en utløpsdato i tilfelle du rykker ned til Gold og denne forlenges for hvert år som går og har dermed blitt den samme for alle de forskjellige bolkene.

    Egentlig skal ikke utløpsdatoen vises på nettsiden og i appen for diamanter og det er sikkert der feilen ligger..
     
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Hva har utløpsdato på poeng å gjøre med skyteam?
     
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,614
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen grunn til å endre på noe rundt utløpsdato på grunn av byttet til Skyteam siden utløpsdato ikke har noe å gjøre med hvordan man bruker poeng hos partnere og hvilke partnere de kan brukes hos. Det er bekreftet at Eurobonus kommer til å bestå som separat bonusprogram på kort sikt og at det ikke er noen konkrete planer om å slå programmet sammen med Flying Blue enda.
     
    WingmanWizard liker dette
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    2,315
    Bonuspoeng:
    113
    Mener jeg så ett annet sted at noen i SAS hadde bekreftet at det var en bug med visning av utløpsdatoer for EBD..
     
    WingmanWizard liker dette
  6. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    121
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Det var vel egentlig det jeg begynte å tro. Eller at de endre på hva Diamond medlemmer har av goder..
     
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    996
    Likes mottatt:
    805
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg prøvde å spørre om er hva denne diskusjonen gjør i den her tråden
     
    magnusant and Insomnia4u like this.
  8. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,242
    Likes mottatt:
    7,614
    Bonuspoeng:
    293
    Haha :oops: Beklager.. Jeg trodde vi var i en annen tråd og lurte selv på hvorfor du begynte å blande Skyteam inn i den diskusjonen som var :D i tillegg til at jeg leste spørsmålet helt feil :rolleyes:
     
    stekus liker dette
  9. antirealiti

    antirealiti Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Har nærmere 4000 trumfkroner på veg inn på konto nå. Siden SAS går ut av Eurobonus snart, og jeg ikke har noen turer planlagt det neste året som ikke allerede er booket, så sitter jeg og vurderer om jeg skal skru av automatisk overføring til EB. Jeg vet at Eurobonus forblir, men kan bli vanskelig å booke?
    Hva tenker dere andre her?
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Det spørs hva du ser for deg å
    booke. Hvis det er innenriks, Europa eller USA er det bare å kjøre på, er det Asia så må du gjøre litt research.
     
  11. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    1,555
    Bonuspoeng:
    93
    Hva med sør-Amerika? Siden både KLM, Air France og Aerolinas Argentinas har ruter til Buenos Aires og Santiago håper jeg det går an å finne bonusturer dit.
     
  12. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,249
    Likes mottatt:
    1,975
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, rutenettet er bra til Sør-Amerika, men kanskje verdt å sjekke tilgjengelighet.
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,985
    Likes mottatt:
    2,315
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har 700k på EB-kontoen og fortsetter som før. Det som er uklart når allianse byttes er prisingen av reiser med Sky Team. Andre som har Flying blue sier er at der er prisingen av bonusreiser dynamisk (slik vi kjenner det på vanlige billetter), som gjør at en tur kan være billig eller dyr med poeng. Men til gjengjeld sies det at det mange flere seter tilgjengelig enn det vi erfarer med *A.
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,336
    Likes mottatt:
    6,519
    Bonuspoeng:
    183
    Har SAS allerede mistet tilgang til United-awards? I-klasse som var synlig i går kan fortsatt bookes gjennom andre partnere men ikke lenger søkes opp hos SAS. United sluttet som kjent å tilby bonusreiser med SAS tilbake i november -- ikke helt utenkelig om de plutselig har begynt å blokkere andre veien også...
     
    Flymunda liker dette
  15. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    657
    Likes mottatt:
    2,312
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også registrert det samme i dag...
     
  16. geirek

    geirek Aktivt Medlem

    Innlegg:
    263
    Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Ja denne dynamiske prisingen er noe dritt faktisk. Skulle bestille meg noen nødbilletter hjem fra Thailand i påske. Når man endret fra en til 2 personer spratt poengsummen opp ytterligere, dyre avgifter. Må til og med betale for å få velge sete. Gleder meg ikke.
     
    sutenai liker dette
  17. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,845
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som alt med united er borte ja. Pokker, skulle booke united om noen dager.
     
    Barraha liker dette
  18. Barraha

    Barraha Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som helst sjans at dette er midlertidig og det blir mulig å booke med United en liten stund til
     
    WingmanWizard liker dette
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,135
    Likes mottatt:
    1,845
    Bonuspoeng:
    113
    1) Kan være en feil som snart fikses. 2) Kan være SAS her mener United bryter noen vilkår i kontrakten med *A ved å skru av tilgangen så lenge SAS er med i alliansen slik at United skrur på igjen. Begge deler er lite sannsynlig men større enn 0% sannsynlighet.
     
    WingmanWizard liker dette
  20. WingmanWizard

    WingmanWizard Medlem

    Innlegg:
    121
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    43
    Og jeg har en bestilling til Hawaii i sommer, men hadde et ørlite håp å få oppgradert til C når det nærmet seg avreise og endret noe på destinasjonsøy de kommende måneder. Er vel best å være innstilt på at det blir som det blir.
     
  21. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,851
    Likes mottatt:
    12,155
    Bonuspoeng:
    183
    Fly via Tokyo til Hawaii?
     
    WingmanWizard liker dette

Del denne siden