Høres ut som en feil på noen IT-systemer. Kanskje SAS (ex-Svensk-Alt-Sammen) bruker TietoEvry på noen av tjenestemodulene sine? https://www.cw.no/datasikkerhet-moe...p/mange-berorte-av-tietoevry-angrepet/2156424
Gjetter på at det er flere bolker fordi de ville hatt forskjellig utløpsdato hvis ikke diamant hadde gjort at de varer evig. Poengene har fortsatt en utløpsdato i tilfelle du rykker ned til Gold og denne forlenges for hvert år som går og har dermed blitt den samme for alle de forskjellige bolkene. Egentlig skal ikke utløpsdatoen vises på nettsiden og i appen for diamanter og det er sikkert der feilen ligger..
Det er ingen grunn til å endre på noe rundt utløpsdato på grunn av byttet til Skyteam siden utløpsdato ikke har noe å gjøre med hvordan man bruker poeng hos partnere og hvilke partnere de kan brukes hos. Det er bekreftet at Eurobonus kommer til å bestå som separat bonusprogram på kort sikt og at det ikke er noen konkrete planer om å slå programmet sammen med Flying Blue enda.
Mener jeg så ett annet sted at noen i SAS hadde bekreftet at det var en bug med visning av utløpsdatoer for EBD..
Det var vel egentlig det jeg begynte å tro. Eller at de endre på hva Diamond medlemmer har av goder..
Haha Beklager.. Jeg trodde vi var i en annen tråd og lurte selv på hvorfor du begynte å blande Skyteam inn i den diskusjonen som var i tillegg til at jeg leste spørsmålet helt feil
Har nærmere 4000 trumfkroner på veg inn på konto nå. Siden SAS går ut av Eurobonus snart, og jeg ikke har noen turer planlagt det neste året som ikke allerede er booket, så sitter jeg og vurderer om jeg skal skru av automatisk overføring til EB. Jeg vet at Eurobonus forblir, men kan bli vanskelig å booke? Hva tenker dere andre her?
Det spørs hva du ser for deg å booke. Hvis det er innenriks, Europa eller USA er det bare å kjøre på, er det Asia så må du gjøre litt research.
Hva med sør-Amerika? Siden både KLM, Air France og Aerolinas Argentinas har ruter til Buenos Aires og Santiago håper jeg det går an å finne bonusturer dit.
Jeg har 700k på EB-kontoen og fortsetter som før. Det som er uklart når allianse byttes er prisingen av reiser med Sky Team. Andre som har Flying blue sier er at der er prisingen av bonusreiser dynamisk (slik vi kjenner det på vanlige billetter), som gjør at en tur kan være billig eller dyr med poeng. Men til gjengjeld sies det at det mange flere seter tilgjengelig enn det vi erfarer med *A.
Har SAS allerede mistet tilgang til United-awards? I-klasse som var synlig i går kan fortsatt bookes gjennom andre partnere men ikke lenger søkes opp hos SAS. United sluttet som kjent å tilby bonusreiser med SAS tilbake i november -- ikke helt utenkelig om de plutselig har begynt å blokkere andre veien også...
Ja denne dynamiske prisingen er noe dritt faktisk. Skulle bestille meg noen nødbilletter hjem fra Thailand i påske. Når man endret fra en til 2 personer spratt poengsummen opp ytterligere, dyre avgifter. Må til og med betale for å få velge sete. Gleder meg ikke.
1) Kan være en feil som snart fikses. 2) Kan være SAS her mener United bryter noen vilkår i kontrakten med *A ved å skru av tilgangen så lenge SAS er med i alliansen slik at United skrur på igjen. Begge deler er lite sannsynlig men større enn 0% sannsynlighet.
Og jeg har en bestilling til Hawaii i sommer, men hadde et ørlite håp å få oppgradert til C når det nærmet seg avreise og endret noe på destinasjonsøy de kommende måneder. Er vel best å være innstilt på at det blir som det blir.