Forøvrig: osl-ams-fra t/r gir 20 XP. Flying Blue gold krever 280 XP (180 XP for å holde vedlike) i economy (med de businessprisene så blir det nok bare economy på oss fremover). Så da trenger vi 14 t/r per år for å få gull, og 9 t/r per år for å opprettholde det. Håper det blir mulig å få XP med et kredittkort.
De har også redusert prisene på Y og til Asia: https://loyaltylobby.com/2023/10/26/air-france-klm-flying-blue-tweaks-award-pricing/
Nå er vel en eventuell sammenslåing av EuroBonus og Flying Blue minst noen år unna, men lover godt for et fornuftig prisnivå på EuroBonus partner awards med AF/KL etter overgang til SkyTeam.
ST F options online https://loyaltylobby.com/2023/10/30...s-starting-with-garuda-china-southern-xiamen/
Noen med tilgang til DN som har lest og kan gi en «executive summary”: https://www.dn.no/luftfart/sas/air-...nus-vil-sla-sammen-fordelsprogram/2-1-1549309
Fortsatt ingenting veldig konkret, men limer inn det som jeg oppfatter er ny informasjon: "Nå viser det seg at planene for en sammensmelting er langt mer konkrete. Eurobonus er omtalt gjennom vilkårene til milliardlånet, fordi programmet er ett av flere pant som skal legges inn som sikkerhet i lånet. Der er det beskrevet i detalj hvordan rettighetene til pantet kan påvirkes av planene om å smelte sammen Eurobonus og det langt større programmet Flying Blue. Det står i vilkårene at SAS «skal legge til rette for en sammenslåing av lojalitetsprogrammene mellom SAS og Air France-KLM (Eurobonus/Flying Blue) på et hvilket som helst tidspunkt etter at Air France-KLM har sikret mer enn 50 prosent av de utestående aksjene.» Dette betyr at det finnes konkrete planer for å smelte sammen de to programmene, og SAS er pliktig å lage en fleksibel struktur for at det skal skje."
Så med mindre, det er ikke 100% sikkert at det blir i 2025? Krysser fingrene for at oppkjøpsprossessen og/eller SAS IT bruker litt lenger tid med tanke på at mitt siste år med TG-opptjening er 2025/2026. Hvis det blir verdt noe å ha ltg etter sammenslåing i det hele tatt da
Det blir dyrt å tjene opp poeng i Skyteam gitt. Jeg reiser øko med KLM på strekket LHR-AMS, en dryg times flytur ble drøyt 1200kr, for biz skulle de ha 5500 mer, det er jo helt vanvittig. Ingen muligheter til noen bud. Ved innsjekk fikk jeg tilbud om oppgradering til 1200kr, fortsatt for mye syns nå jeg.
Ja, direkteruter fra AMS er dyrt, men de kan være mer konkurransedyktig nå det er connections. Det blir nok ikke billig å fly fra CPH fremover, men fra OSL tror jeg ting kan bli greit.
Begynner Star partners å forberede seg på SASexit? ARN-BER med SAS kommer ikke opp når jeg søker awards i United appen. Det er tilgjengelighet hos SAS og tidligere i år kom ofte SAS segment opp intra-EU, booket selv CGN-BER-OSL med EW/SK.
SAS har vært ute av søk hos United i en måneds tid, både bonus og som tilslutningsfly på betalte billetter. Timingen samsvarer med problemene meldt her: https://www.sassalesinfo.com/news/s...23-pricing-and-mct-issue-with-united-airlines
Mens vi venter på at det uunngåelige skal skje kan man like gjerne lese seg opp på SkyTeam og konkret Delta i denne artikkelen. Jeg deler bekymringen i høyeste grad ift å gå over til SkyTeam men akkurat denne artikkelen var et positivt lyspunkt: https://onemileatatime.com/insights/delta-skymiles-dom-perignon/
Perfekt, Amex Cdnturion gir access til Delta Sky Clubs, da kan det bli en rerouting "over there" tidlig neste år...