Hei igjen,
takk for alle informative og ikke minst veldig kjappe svar !
Har lyst til å oppklare at jeg, per nå, ikke har noen "reise-buddy" men har ikke noe imot å ha muligheten til å dra med meg en kompis med en CT.
Mtp reisemål/mønster så er ideen min at å ta ibruk bonusordninger kan gjøre reiser til eksotiske steder (les: andre kontinenter enn europa) vesentlig billigere og/eller faktisk muligjøre reisen generelt sett.
Som nevnt så har jeg ikke flydd noe særlig frem til nå, men ser ikke for meg å reise stort mer enn typ 2-4 turer i året.. Fast jobb vil definitivt være en begrensning for min del regner jeg med.
Jeg vurderer å gå for Amex Classic eller Premium til å starte med, rett og slett fordi jeg synes 400kr i måneden for Elite høres ut som litt sjansespill uten å ha opptjeningmodell på stell som nybegynner innenfor detta.
Er det vesentlige fordeler med Elite, foruten 20 vs 15 poeng pr.100kr ? Ser at det og er 20.000 og Sølv-status på Elite.. Er det verdt 300kr ekstra månedsavgift sånn generelt sett ? eller er det mer å hente på det hvis man, si reiser hvertfall 2 ganger i året eller bruker såså mye i måneden eller noe i den duren ?
Forresten, er det såpass dårlig dekning på Amex at det kan antas å være nødvendig med SAS Eurobonus Mastercard ved siden av ? eller kommer det litt annpå hvor man bor og handler generelt sett ?
Er TrumfVisa Kredittkort det samme som noen av dem andre kortene som nevnes her, eller er det noe separat ? og er det noen som bruker det / mener det er verdt å ha ?
For meg så virker det som det har bedre bonusordninger på handel i bla. NorgesGruppen ? Eller har jeg sett meg blind her nå ?
Per nå har jeg koblet Trumf på debit kortet mitt, tar jeg riktig i å anta at det lar seg gjøre å koble dette til Amex eller er det scanning av trumf strekkode som er 'golden standard' bare ?
Er Curve fortsatt ett verdifult verktøy eller bare i veien ?
Vis alt...