Starthjelp til bestilling av bonustur med Lufthansa

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Anita, 26. juli 2017.

1. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har de tidligere årene kun flydd SAS når vi har benyttet oss av CT billetten. Nå har vi veldig lyst til å forsøke å få billett i F hos Lufthansa. Jeg vet at vi må ringe inn for å bestille men der stopper omtrent kunnskapen. Kan vi sjekke ut noe før vi ringer?

Vi ønsker å dra til USA, hvor er ikke så viktig, og kan være borte en uke i løpet av de siste to ukene av august. Hvis USA er vanskelig så er vi åpne for andre destinasjoner også, det er egentlig Lufthansa First og tidspunktet som er viktigst.

Takknemlig for all hjelp :)

2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    United.com kan benyttes for å søke etter ledige bonusbilletter (huk av for award travel).
    Husk å søke segment for segment, ellers finner du ikke noe. For eks. ønsker dere å reise til Tokyo søker dere Frankfurt (FRA) - Haneda (HND) for seg for å se om det er ledige billetter. Vil forøvrig tro det er noen dager tidlig å sjekke Lufthansa F for de to siste ukene i August da Lufthansa slipper disse billettene veldig tett opp mot avgang.
    Når du har funnet ønsket routing ringer du Tallinn og bestiller:):cool:

Anita and joaenzo like this.
  3. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
  4. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Den linken til @Edvard vil forøvrig gi deg all den informasjonen du trenger!

Reiser dere Lufthansa F, husk å legge inn leeeengst mulig stopp på FCT (First Class Terminal). That's right, dere har en egen terminal som dere kan lese mye om her inne. Fantastisk opplevelse:cool:

Anita liker dette
  5. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gikk gjennom linken men den siden som skulle vise om det var ledige plasser kom bare opp på Japansk(?), så den var ikke mye til hjelp. Når jeg søker på United får jeg bare opp United flyvinger.

Vi ringte inn og det virket som det var liten sjanse å få F på Lufthansa de to siste ukene i august siden det fortsatt er høysesong. Tipper vi bare prøver igjen neste år. :)

6. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Har du husket å huke av for Award travel når du søker på sidene til United?

IMG_4485.jpg

Anita liker dette
  7. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,507
    Bonuspoeng:
    183
    Du er nok litt for tidlig ute!

Lufthansa slipper ikke seter i First før rundt 2 uker før flyvningen til andre Star Alliance partnere.

Vær obs på at det ikke er alle steder i USA Lufthansa flyr First til, det kan også være en ide å ikke bare sjekke via Frankfurt, men også München. Vær også klar over at noen destinasjoner som for eksempel LAX og SFO generelt sett er veldig vanskelige å finne seter på.

Anita liker dette
  8. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, har lett litt til og da får jeg opp Lufthansa/sas på oslo-Frankfurt, og United videre. Så da er det nok bare ikke tilgjengelig :)

9. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Ja er nok det. Har lagt inn en bonusbestilling i go slik at vi har en reise - så får vi se hva som dukker opp når det nærmer seg litt.

Jeg så på den andre tråden hvilke ruter de fløy F i, og selv om vi liker vestkysten best kan det være gøy å oppleve en ny by også :) Eventuelt et helt annet sted i verden. Vi får begynne å mase på telefonen til CT om en ukes tid... :)

Takk for hjelp.

watchaddicted liker dette
  10. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,033
    Bonuspoeng:
    113
    Ooooh:eek: Å bruke bonuspoeng i GO på IC-reiser er helligbrøde her inne!

Asia er generelt lettest å finne tilgjengelighet til og det er jo en hel del kjekke byer å reise til der i og med hovedpoenget med reisen var
    LH F:)

Lykke til:)

Anita liker dette
  11. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Haha, ja vi bruker ikke CT altså, og uten at det gjør det noe bedre har vi bestilt plus. Hvis vi ikke finner noen reise kan vi bruke CT neste år også, så det er egentlig ikke noe stress. Men vi fikk mulighet til å få en uke barnepass i august og da må den gripes. :)

Jeg har gått gjennom listen med F -ruter som var i en tråd her og har skrevet ned i ønsket rekkefølge så tipper de som jobber med CT blir veldig fornøyd når vi ringer for å lete etter tur. ;)

watchaddicted and RoadKing like this.
  12. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Blæh, nå trodde jeg at jeg hadde gjort god research og funnet reiser som var aktuelle via awardtickets på United, men damen på CT-telefonen fikk ikke opp de samme turene. Det jeg hadde funnet var LH C ut den 18 august til Chicago og hjem med UA Polaris First den 25. Betyr det at det at United slipper billettene først til sine egne?

13. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,584
    Bonuspoeng:
    113
    Husk å sjekke at det er ledig på "Saver Award". Vi med EB har ikke tilgang til kun "Award".

Anita liker dette
  14. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Der er nok feilen, takk :)

NorFlight liker dette
  15. GinTonic

GinTonic Senior Medlem

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Et lite triks: Dersom du ser i kalenderen øverst på bookingsiden til United, vil du se at det for eksempel her ikke er noe tilgjengelighet i Saver Award (verken C eller F) i perioden 14. til 20.aug på FRA-ORD (jf. den røde streken min;)).

Untitled copy.jpg

Anita liker dette
  16. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, er det bildet fra nå? Hos meg er det prikker både 17,18 og 19 så da gjør jeg nok noe annet feil også ;) Men damen i Tallin sa at det å få First med Lufthansa t/r NY ikke burde være noe problem så da får vi bare vente en uke og så prøve på nytt. Alternativt hadde hun First med Thai til Koh Samui, som jo heller ikke høres galt ut :)

RoadKing liker dette
  17. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Da er dagen for booking her :) Vi har mulighet med LH F til både Boston og Chicago, men til Chicago har vi bare 2,5 timer i loungen er det nok til at man får komme til First terminal og skaffet badeand ;)

18. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    I minste laget. Må påregne 30 minutter fra landing til du er i FCT.
    Men det går vel akkurat med middag for så et bad tipper jeg

Anita liker dette
  19. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger ikke bade altså, men har såååå lyst på en badeand;)

20. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,164
    Bonuspoeng:
    113
    Om Chicago frister mest hadde jeg fått for det ;)

Anita liker dette

Del denne siden