Status match Flying Blue

Tråd i 'Flying blue' startet av Flight Cancelled, 10. aug 2024.

1. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,042
    Bonuspoeng:
    113
    KLM tilbyr status match, hvor det er mulig å matche LH Sen til KLM Platinum for 399 EUR (eller Gold for 199 EUR).

Har sett litt på det, og sliter med å se noe verdi for meg personlig. EBD så får STE+ om tre uker. Det eneste jeg ser at det åpner opp for booking av AF F for miles - men, av av overførbare poeng til KLM er jeg begrenset til ca 10k fra Revolut og poengkjøp ser dyrt ut. Spesielt med det diverse forum nevner som normal dynamisk awardpris for F.

Er det noe jeg har misset? Finnes det noen gode argumenter for å matche? Har flere KLM bookinger med billigste eco intraeuropeisk det neste året, men det er vel ikke så stor forskjell på STE+ og KLM Plat?

Last edited: 10. aug 2024
    eventyrer, NKA_Pls and freddyen like this.
  2. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,578
    Bonuspoeng:
    93
    BUMP. Jeg lurer også på det samme.
    Er det verdt å statusmatche EBG til Flying Blue Platinum for £399?...
    Tjener det jo lett inn igjen om man noengang klarer å lande AF F (den førsteklassen er jo i en helt egen liga prismessig).

Ulempene ved å statusmatche nå - før den 01.09. er all usikkerheten som råder for tiden. Foreløpig har jeg bestemt meg å helle fordøye all informasjon som blir tilgjengelig etter 01.09. (da mer informasjon = mindre usikkerhet) - og siden ta en avgjørelse. Men jeg må innrømme at status match til Platinum frister...

eventyrer liker dette
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke matchet fra EBG uten å gå via Senator først.

4. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,589
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis jeg ikke har misforstått helt tror jeg det noen ganger er mulig oppgradere Air France Business til First for cash, selv på partner awards. Så det er kanskje en bedre måte å gjøre det på enn å kjøpe dyre poeng fra FB.

Cumulus and Spielhaug like this.
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
  6. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,578
    Bonuspoeng:
    93
    Det er allerede gjort :cool:

Så juryen er fremdeles ute på om de €399 for å bli Platinum er vel anvendte penger?

Jeg tror jeg heller mot nei - da jeg ikke er SÅ interessert i å fly F alene (og at det kun finnes ett bonus-sete i F på hver flygning med AF)...
    Posten @Spielhaug lenket til var nyttig - og jeg tror heller jeg prøver det. Det kan jo kanskje være greit å være Platinum m.t.p. prioritering på oppgradering på award-seter fra Biz til F?... €399 er jo ikke såå mye penger i det store bildet...

7. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,578
    Bonuspoeng:
    93
    Da var ikke dette noe alternativ lenger.

Endringen for tilgjengelig status match må ha skjedd nylig: upload_2024-8-23_10-2-14.png

Del denne siden