Hei. Har lett og lett på united.com etter en rute som går opp, og jeg ser ut til å endelig ha funnet en. Jeg trodde også at det var 240.000 til hawaii, men etter å ha sett på award chart ser jeg at det er 210.000 for first(fint med bekreftelse om det stemmer så jeg er 100% sikker?) Ruten jeg har funnet så langt er: Oslo - Frankfurt 28 Juni 12.50pm - 2.55 pm Lufthansa a320 biz/plus Frankfurt - Seoul 28-29 Juni 7.00pm - 12.20pm(29 juni) Asiana first a380 Seoul - Honolulu 29. Juni 8.20pm - 10.10am Asiana biz 777-200LR Honolulu - Seoul 10-11 juli 12.10pm(10. Juli - 5.10pm(11 juli) Asiana biz 777-200LR Seoul - Frankfurt 12 juli. 12.30pm(12.Juli) - 5.00 pm(12.Juli) Asiana first a380 Frankfurt - Oslo 12.Juli 9.10pm - 11.05pm Lufthansa biz/plus Jeg må skrape inn de siste poengene i løpet av de neste ukene, og få på plass CT som kommer når det kommer. 100k nås i løpet av et par uker. Med forbehold om at denne ruten holder seg, eller at jeg finner en annen tilsvarende. Er det noen ruter som burde byttes ut for å få testet ut mer? Hva er forholdet mellom asiana og thai first i deres øyne? Går ut ifra at jeg kan ta hjemveien via bkk og first til cdg med thai? Er dette noe dere ville valgt, eller bare kjøre på med denne? Alle andre tips og ting jeg ikke har tenkt på settes som vanlig stor pris på.
Du kan (iht. reglane) ikkje ha forskjellege transittsonar på tur og retur, so du kan difor ikkje ha Far East Asia eine vegen og South East Asia andre vegen. I tillegg har du problemet med at du ikkje finn direkterute frå Honolulu til Bangkok og difor ville hatt behov for å lande i to forskjellege på returen. Elles er det vel ei heilt greit rute du har funne. Eine vegen kan eventuelt byttast til Lufthansa First dersom dette vert tilgjengeleg.
Takk for svar. Ville du ha byttet denne ruten mot noe annet dersom lufthansa ikke blir tilgjengelig om du skulle til hawaii?
Alternativa dine er vel eventuelt ANA og Air China. Eg veit ikkje korleis tilgjengelegheiten er hjå desse, men dersom du kunne fått ANA eine vegen hadde kanskje det vore greit.
Det er også sånn at dette ikke er raskeste vei til Hawaii og dermed har Tallinn mulighet til å si nei. Men jeg håper du får det til.
Air china styrer jeg unna etter hva jeg har lest her og der. Har ikke funnet noe ANA first enn så lenge, men har fått med meg til at de kjører på med a380 fra 2019 som må testes. Har du flydd ANA/Asiana og vil dele noen forskjeller?
Går vel ikke å bytte til LH F FRA-ICN så lenge den går med 747-400? Sett på turen selv i det siste, men vet ikke om det er flybytte etter sesong.
Min erfaring med begge er kun i F så utover dette kan jeg ikke si noe. Men synes Asiana leverte bra i C også, vi fløy 747 med C i nesa
At LH muligens bytter mellom flytypene etter sesong? OZ F blir nok knall, håper setene er tilgjengelige når poeng og CT er på plass
Takk for det! Poengene er på plass på Lørdag, 100k på amex er brukt om 2 uker, så får vi se hvor fort det går!