Statusmatch, er at en bonusordning matcher statusen din i en annen hvis du melder deg inn. Si f.eks at du har Eurobonus Gold med SAS, så finner du ut at du skal ut å fly med BA, så skriver du til dem og sier at du skal reise med dem, og at du har Gold i Eurobonus og om de matcher det. Hvis de hadde hatt et slikt opplegg, så kunne du da fått Executive Club Gold. Ikke alle medlemsprogrammer matcher, men noen gjør av og til, og da blir det full fart her på forumet. Hva er vitsen spør du kanskje? Tja, det kan innebære så mangt, gratis oppgradering, adgang til lounge, gratis frokost, mer baggasje, listen er uutømmelig. Samtidig, du skal gjerne være litt erfaren og frempå for å få utnyttet det til det fulle. Ulempen med slike aktiviteter er selvsagt at selskapene undergraver sin egen service. Jeg ville f.eks syns det var urettferdig om en annen hadde kommet på samme nivå som meg uten å ha reist/bodd så mye som meg i det aktuelle programmet.
I tillegg nevnes det "åpenbare", nemlig at selskapene gjør dette for å kanskje få deg som en ny lojal kunde..
Kan bekrefte at Air Berlin matcher Alitalia Freccia Alata Club til topbonus Gold (SkyTeam Elite Plus->OneWorld Sapphire). Skal også funke å matche fra Star Alliance Gold, mens det ikke går å matche fra et annet OneWorld-selskap. Så fikk jeg god bruk for den opprinnelig "meningsløse" statusmatchen til SkyTeam frem til 31/3/16 allikevel Snacky
Fikk nettopp matchet andre veien. Hadde AirBerlin Gold og fikk Alitalia Freccia Alata Club, har ikke fått kortet i posten enda, men regner med at jeg får 1 år + 3 mnd.
Om jeg matcher til Turkish nå og får den 4 mnd challengen, da får jeg alle gull-fordelene i disse fire mnd som lounge og slikt? Hvordan blir dette om jeg ikke får det fysiske kortet?
Hvordan får jeg TK*G på boardingkortet? Går da poengene til TK? Billettene er allerede bestilt og lagt inn EB-nummer.
Ble tilbudt match fra EBD til Finnair Silver(OW Ruby) om jeg tok en flight med dem før April. Helt uaktuelt, for dårlige vilkår.
Du kan endre nummer ved innsjekk i app, skranke, maskin på OSL eller SAS-chat. Poengene vil da gå til TK, ved mindre du bytter tilbake igjen...
Ny i Statusmatch verdenen, men tenkte å prøve et par steder. Noen som har oversikt over hvilket flyselskap i de store alliansene som tar imot statusmatch, gjerne i EBG linjen Har selv EBD i SAS. - Star Alliance - Skyteam - Oneworld Vært veldig kjekt for min del å få litt status i alliansene til BA og KLM da jeg flyr litt, men aldri nok til å bygge opp noe over laveste tier en gang hvert skuddår Leste noe sider tilbake at Air Berlin var en mulighet, men den er ikke lenger tilgjengelig for oss her oppe. P.
Det er faktisk mulig å matche til AB TopBonus for oss nordmenn igjen nå. Kan gjøres her: https://topbonus.airberlin.com/web/tb/lp-aktion-statusmatch?locale=en_NO
Statusmatch i Skyteam: http://beta.alitalia.com/en_en/millemiglia/promo-millemiglia/promo-status-match.html Det er rapportert om at de med EBD blir matchet til Platinum level - Freccia Alata Plus Club OBS! Gjelder kun til 31. januar, så få ut finger'n!
Liker denne. Prøver å lage konto der, men masse feil i systemet. Kan ikke velge Norge på mobil. Mange land som mangler, valgte Island da jeg må velge ett. Får opp også feilmelding når jeg skal ferdigstille registreringen, så stopper opp der. Uavhengig av land for tlf. Er vel typisk italiensk dette. Får prøve igjen senere i kveld. Edit: Fungerte på nettsidene med iphone P.
Kan ikke umiddelbart huske at det var noen problemer da jeg registrerte meg, så regner med det er forbigående.
Fikk det til, til slutt, men måtte gjennom telefonen Sendt mail og bedt om Status Match. Satser på en Freccia Alata Plus Club Vil tro at Diamond = Platinum P.
Har fått bekreftet av Alitalia-support at det er Freccia Alata Plus Club for EBD og ikke minst med soft landing til nivå under om man ikke rekvalifiserer seg Kan ikke se at jeg skal klare ørten KLM-turer i 2017, selv om Alitalia frister med Per Sempre/For Life hvis man klarer 10 år på rad... Akkurat nå består utfordringen fortsatt i at jeg ikke klarer å opprette konto! :-( Har prøvd fra PC og androidtelefon men steg 2 går hele tiden i loop men uten feilmeldinger...