Statusmatch Muligheter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av elgaaen, 15. mars 2015.

1. paboee

paboee Medlem

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke fått noen tilbakemelding ennå :-(

P.

2. panopaul

panopaul EBD, TBG, CCG, BWP

Likes mottatt:
    34
    Bonuspoeng:
    18
    Har gitt opp den såkalte statusmatch-tilbudet deres for lenge siden etter utallige feilmeldinger der de stadig påsto at bildefilen(e) jeg sendte dem var uleselig.

3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk du matchet dette fra EBD? Jeg fikk bare nivået under.

4. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, EBD mot denne. Tydeligvis vært heldig som fikk det nivået da... Skrev noen linjer om at Skyteam flyr fra Kjevik, at Skyteam passet en god del av reisemønsteret vårt bedre, at jeg var lysten på å dra til Italia i år osv... Slikt jeg hadde likt å høre hvis jeg var de.

5. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe..du la til litt smooth-talk altså ;)

peterfox and Petter B-C like this.
  6. Norfindir

Norfindir Senior Medlem

Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk ikke lov til å rematche CC-Gold med EBG eller HH-Gold.. Så jeg måtte ta veien HH-Gold -> Hyatt Platinum match -> CC-Gold rematch :rolleyes:

Carlson har det beste medlemsprogrammet blandt hoteller i Norge syns jeg.

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk kun gullkort hos topbonus med status match fra EBD. Statusmatch.com viser flere som har matchet til Platinum. Er det noen her som har fått det fra EBD?

8. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor lenge har AirBerlin status"match"kampanjen? Sendte epost til de med spm om match til platinum er mulig på vilkår, spm om soft landing og om kampanjeperiodens varighet så jeg kan vente litt med å spørre om match...

Etter 2 uker fikk jeg svar fra ei som utifra språk og innhold, muligens er født senest i 1982 i øst-Tyskland og ikke har hatt engelsk på skolen at: "vi ikke kan se at du har opprettet konto hos oss". Takk Sherlock tenkte jeg bare da.
    Er det noen her inne som har peil på hvor lenge AirBerlin kjører kampanjen, og om de har soft landing?

Last edited: 17. febr 2016
  9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Lurt å slå til når de har, slike kampanjer har en tendens til å slutte uten forvarsel.

Petter B-C and Scandipendler like this.
  10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Som forrige taler skriver: Det er bare å kaste seg over slike kampanjer når de finner sted. Plutselig kommer det begrensninger, som da AirBerlin plutselig sluttet å tilby statusmatch for de bosatt utenfor tysk sentral-Europa. Dessuten kan man høste veldig godt, som for eksempel da Alitalia ga noe tilsvarende diamantstatus i SkyTeam frem til mars 2017.

Petter B-C liker dette
  11. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ai, da var søknaden sendt! Turte ikke vente lengre nå. Har dratt alle triksene i boka samt min beste(?) skoletysk for å sikte på topbonus platinumnivå... Men funker det på sindige tyskere? Zeit wird zeigen :)

12. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, men stand by for om jeg kanskje klarer å få ;-) l T&C for airberlin-kampanjen står det at det høyst matches til gull. Se lenger opp så ser du jeg fikk full pott hos Alitalia som EBD mens en annen EBD ikke fikk. Aner ikke hvorfor de forskjellsbehandler slik og vet hva jeg ville følt om det var meg.

Jeg er kjempefersk i egne øyne (og sikkert andres øyne?) her på forumet men har i det siste vært ganske aktiv. Har lært så utrolig mye nyttig her inne, spart så mye penger, og syns det er en knallbra medlemsmasse insideflyer.no har!

Tenkte derfor jeg skulle forsøke å gi noe tilbake og si noen ord om hvordan jeg går frem for å øke sjansen for å få det jeg ønsker. I går kveld sendte jeg f.eks. en knallbra søknad til airberlin vedrørende match fra EBD til Platinum til tross for gullmatch-regelen. Slike ting elsker jeg å tweake og se hvor langt jeg kan komme med.

Det fins en bok av Dale Carnegie som heter How to win friends and influence people. Den lærer deg masse forskjellig, blant annet hvordan din oppriktige interesse (som grunnet oppriktigheten ALDRI kan bli smisking!) for motparten lett kan føre til motpartens interesse for deg/dine forespørsler. Ekstremt kraftig lesning hele boka. Dette er hovedlæren jeg følger, og det fungerer overraskende ofte.

Dernest så må man jo før eller siden ut i verden og omsette nyvunnen kunnskap til handling. Jeg forstår godt mange syns det er ubehagelig å møte drager, sure FA som omtrent kaster diamondkortet til deg over frekkheten til å be om en vin, om man da ikke lot være å flashe kortet i det hele tatt da pga. norsk sjenerthet... En annen bok; What every BODY is saying kan lette veldig i sånne situasjoner. Lærer en det meste man trenger å vite om både ens egen komposisjon/utstråling men også til å analysere motparten.

27.12.15, OSL-LHR med SAS: Jeg og mine 2 brødre satt og lada opp til romjul/nyttårsfeiringtur med noe godt å drikke hver. Når vi ba om runde to nærmest småløp "purser M" bak til oss i offensiv stil. "Dere har hatt altfor mye!" "Jaha, vi er da kun i godt humør og har normalt stemmeleie vi? Har dere fått klager?" "Nei men det står i manifestet at dere er 4 stk. En er ebg og bare en er ebd!" "Øh, vi er to ebd og de er dessuten mine brødre. Om de ikke er familie nok for deg til at de kan gå på mitt kort så er vi uansett to ebd." "Jamen det står ikke i manifestet!!" "Eh, jamen kjære tid. På forrige runde viste jo samboeren min ebd-kortet sitt. Hvorfor kommer du ned slik?!?" På dette tidspunktet kunne jeg med tilstrekkelig god samvittighet bedt ho ryke til helsike og bli der med alt sitt sinne, sitt manifest og uprofesjonalitet men i dette veiskillet som var oppstått valgte jeg the Dale Carnegie way og sa:

"Vet du hva? Nå har du tatt deg tid til å forklare meg hvor sakens kjerne ligger. Derfor skjønner jeg at dette er viktig for deg. Hadde jeg vært deg så hadde jeg gjort og tenkt akkurat likt."

(Særlig sistnevnte setning er en icebreaker. men setningen er egentlig intetsigende og hul.)

"Nå som misforståelsen er oppklart vil jeg gjerne takke deg for oppklaringen. Vi gjorde alt riktig ved innsjekk og skjønner ikke selv hvordan manifestet kunne vise ebg, men allikevel står det ebg der. Det er observante ansatte som deg, som ser slike detaljer, som kan forbedre SAS. Takk igjen."

Hva tror dere så skjedde? Ho ble stille et øyeblikk, virket ettertenksom, sa lavt takk og så gikk hun rolig frem til byssa. Dere kan tro runde to med drikke fulgte lynraskt og profesjonelt etter! Resten av turen var ho blid som ei lerke og aldri før har jeg sett eller hørt en FA være så oppriktig i å ønske oss en god romjul og et godt nytt år når vi forlot flyet. Begge vant, ingen tapte ansikt, og hvis hun husker meg neste gang jeg flyr med henne og hennes crew kommer hun forhåpentligvis til å være langt vennligere innstilt mot meg.

Tenk alltid på hva den/de andre ønsker, og vær oppriktig. Kommer ufattelig langt på den måten enten det er loungedrager, FA, statusmatcher eller andre hindringer en møter på sin reisevei.

Siden matchsøknaden til airberlin ble skrevet i samme ånd har jeg en 70/30 følelse på at jeg får Platinum, reglene til tross. Har meget liten tro på at slikt er skrevet i stein. De er mennesker som oss, på godt og vondt, og litt rom for skjønn er det "alltid"/veldig ofte.

Om noen trenger hjelp med slikt i fremtiden så er det bare å ta kontakt på PM. Kan hjelpe til med å skrive plettfri engelsk, godkjent tysk, og et minimum av spansk.

Last edited: 19. febr 2016
    pferdgarten, Kjakan, Baldrick and 5 others like this.
  13. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Imponerende ;) Det er en kunst å greie å snu slike situasjoner til sin egen fordel. Interessant det med ulike reaksjonsmønstre, jobber endel i Asia og har etter hvert lært meg måter å omgå det å miste ansikt, men skrur den modusen ofte av her i vesten.

I en litt tense situasjon tror jeg den første reaksjonen for meg og andre er å reagere skarpt. Det som kan være utfordrende er å dempe kroppssignalene selv om en har kontroll på stemmen og språket. 70% av vår kommunikasjon er non-verbal, og det skal litt til å greie å "selge inn" et argument med overbevisning.

Baldrick, kiev and Petter B-C like this.
  14. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,734
    Bonuspoeng:
    113
    Da tror jeg du har vært uheldig. Jeg fikk også matchet til toppnivå hos Alitalia med EBD.

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Teknisk sett er det kun livspartner og barn som faller inn under SAS sin definisjon av familie ;)

Ellers bra håndtert episode. Tror jeg må ta en ny runde på denne boka. Har vært igjennom tidligere, men en oppfriskning er nok lurt :)

Petter B-C liker dette
  16. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg også fått hyggelig e-post fra Alitalia med statusmatch fra EBD til høyeste nivå. Og min forespørsel var det ingenting fancy med. Forespurte høflig om statusmatch og la ved en scannet .pdf kopi av EBD kortet mitt. Tror det har tatt ca tre uker siden jeg sendte forespørselen. Hyggelig! :)

Baldrick and Petter B-C like this.
  17. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Gratulerer Alf :) Frøkna fikk også toppnivå. Vi skal sette upgrade voucherne i arbeid for å si det slik... Kanon generøsitet av Alitalia :)

Travellingalf liker dette
  18. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,945
    Bonuspoeng:
    113
    Riktig. Ti prosent er å forstå mekanismene, men 90 prosent av kunsten er å kunne anvende teknikkene i en situasjon der vår natur/kultur fremtvinger et helt annet reaksjonsmønster. Foreslår kursing i NLP for å kunne trene eller "preprogrammere" de riktige responsene. Kjenner egentlig at jeg trenger oppfriskningskurs selv snart. Må sjekke om de kjører noe helgekurs ett eller annet varmt sted. :)
    On Topic: fikk også Alitalia topp, men bare til utløpet av normal Pandion-periode, så det går ut nå i Mars. Er det noensomhelst mulighet til å forlenge eller fornye status på dette matchingtilbudet?

19. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Typisk Tysk og for eksempel ha 10 000 kort, første mann til møllen

20. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm fritt etter hukommelsen nå, men stod kampanjen starta sommeren 15. Da virka nok match frem til ut mars 16 mer forlokkende enn i dag. Mener det også stod at hvis kortet man matchet fra hadde varighet utover 31.3.16 ville Alitalia gi varighet til 31.3.17... Har skjermdump av alle vilkårene gjemt i ei mappe om ønskelig.

kiev liker dette

Del denne siden