Sikkert feil tråd, men snakka just med ei koselig italiensk Alitalia-dame om retro claim på våre SAS-betalte KLM-billetter hjem fra AMS. For det første ante jeg ikke at slike mellomselskapelige billetter gav bonus, men det gjør ihvertfall de vi har. Gledelig! Brukte QR-leser på mobil så fiska vi frem billettnumrene Alitalia godtok t.o.m. å registrere turen og poengene og å gi ekstrapoengene som MM Freccia Alata Plus gir, og de ekstrapoengene hadde jeg måttet sett langt etter på FB ivory-kontoen ihvertfall... God service.
Insideflyer har på forsiden en sak om status match fra Air Europa. Fikk dette svaret på mail tilbake: Dear Sir, Madam: We would like to inform you that unfortunately we can’t match levels for another alliances frequent flyers programs. Så da stemmer dessverre ikke info i artikkelen. Edit: Søkte match fra EBD.
Søkte nå på AirEuropa, så får en se om jeg er mer heldig der enn hos Alitalia. Fikk ikke svar engang derfra.. P.
Dear Sir / Madam: Regarding your status match request, we regret to inform you that unfortunately we cannot process it as it is only valid for Flying Blue members. Yours sincerely.
Dersom det matches mot Skyteam, så kan man jo først matche EuroBonus mot Alitalias MilleMiglia (som er bekreftet å fungere), og deretter MilleMiglia mot Air Europa. Om man har noen nytte av å ha status i Skyteam hos både Alitalia og Air Europa er en annen sak. Det er vel nærliggende å tro at status matchen vil gi samme utløpsdato hos begge...
Ble ikke status mot AirEuropa heller nei. Fikk finurlig nok svaret på spansk Le informamos que solamente es posible la igualación de nivel para clientes procedentes del programa Flying Blue. Lamentamos los inconvenientes. Sendte mail til Alitalia 28.01 med all info, men så lang ikke fått noe svar. Kanskje prøve airberlin, er vel siste sjans P.
Har du logga inn på Alitalia/MilleMiglia og sjekka statusen din der? Eg fekk ikkje noko svar, oppdaga berre ein dag at statusen var forandra.
Har sjekket regelmessig, men ingen fancy status der dessverre. Kanskje sende dem en "friendly reminder". P.
Da var den i boks Thank you for your status match request. You will receive your topbonus Gold Card within the next 21 days via mail. Please note that you will automatically receive a topbonus Classic Card (red) when you a part of a new enrollment for the topbonus program, your new status card is available in a separate letter.
Mottok gullkort og bagasjelapper fra Avianca Amigo i dag. På nettsiden står det at du må fly fire flighter (*A inkludert) for å få tilsendt kortet. Men jeg har ikke kreditert noe. Hyggelig overraskelse! (Jeg matchet fra Alitalia når jeg var usikker om jeg kom til å rekvalifisere EBG).
Er det noen som har fått tilsendt gullkort etter status mach til Alitalia? Jeg fikk en hyggelig mail fra Millemiglia men det sto ikke noe om de skulle sende kortet. Prøvde dessuten å registrere status på en kommende Air France reise, men systemet til AF ville ikke akseptere Milemiglia nummeret mitt. Noen som har prøvd å bruke statusen til lounge adgang?
Jeg mottok gullkortet i posten 4-5 uker etter at status matchen var innvilget. Har ikke hatt anledning til å benytte kortet for loungeadgang enda.
Jeg fikk statusen i desember en gang. Det var ca. 2 uker etter jeg søkte. Så regn med en måned eller to.
For at AF skal kjenne igjen MileMiglianummeret ditt må du skrive det inn med 10 siffer, dvs at du må sette et par nuller foran det må du huske å si til dem i skranken når du sjekker inn, for det er ikke alle som vet det.
Nice. Jeg mottok mitt Airberlin Gullkort idag; bestilte statusmatch 4. februar; så regn med ca. 4 uker. Alitalia Freccia Alata Plus Club kortet har jeg derimot ikke fått, men har fått statusen oppdatert i min MilleMiglia profil. Jeg bestilte statusmatch 29. januar. Begge ble matchet mot mitt Eurobonus Diamond kort og har fått 31. mars 2017 som utløpsdato. Nå er Eurobonus Diamond også sikret frem til 31. mai 2017 - Så da er alt bare fryd og gammen....