Statusmatch Muligheter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av elgaaen, 15. mars 2015.

  1. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Matcher Choice fremdeles? Trodde det bare var en gitt periode i sommer
     
  2. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Gode tips for matching mot AVIS?
     
  3. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Statusmatcher.com, så en matchrapport der ang. Avis nylig ...


    Snacky
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    I tilfellet du er DNB kunde får du Presidents Circle hvis du har MasterCard med Eurobonus inntjening (i hvert fall som Saga).
     
  5. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Er DNB-kunde med MC med EB, men ikke Saga. Får søke litt rundt hos de!
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
  7. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Ønsker tips om stausmatch fra Finnair/one world til gull i star alliance?
     
  8. Orjan.eldor

    Orjan.eldor EBD

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvordan man kan få SkyTeam Elite fortsatt er mulig? Kan man match fra EBD til skyteam? Eller kan noen med en skyteam status gi bort elite kort?
     
    Last edited: 07. sept 2017
  9. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tenkte å jakte meg et gullkort, og har lest ulike meninger og råd om statusmatching.

    I den anledning har jeg et par spørsmål:

    1. Hvilket selskap kan man statusmatche SAS og Emirates med?
    2. Hvilket selskap statusmatcher flest andre selskaper?


    Det er forøvrig alternative 2 som er ekstra interessant. Dersom jeg kan jobbe meg opp gullkort I selskap A, og statusmatche I selskap B og C. Så er det mer aktuelt enn å kun ha I Selskap D.

    Fyr løs meg gode tips :)
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,157
    Bonuspoeng:
    183
    Inntrykket er vel at veldig få flyselskaper matcher status i disse dager. Vil tro det eventuelt kan være mer vanlig med en challenge.

    Hva er egentlig poenget med "mest mulig gullkort"?

    Var også klar over at slik matching ofte bare blir gjort en gang, slik at du ikke kan gjenta det.
     
    Ursa liker dette
  11. Klokkesamler

    Klokkesamler Senior Medlem

    Innlegg:
    501
    Likes mottatt:
    456
    Bonuspoeng:
    63
    Det er vel egentlig en "hvordan få mest valuta for pengene".

    Er ikke hele poenget med å være bonusjeger å anskaffe flest elitemedlemskap?
     
  12. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener Elite Plus?
     
    Orjan.eldor liker dette
  13. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom du ikke har en svært stor reiseaktivitet ville jeg anbefale deg om at du konsentrerer deg om et eller to hotellprogram. Er planen å reise en del i utlandet er min erfaring at Hilton kjører svært mange kampanjer hvor du raskt kan komme opp på et høyt nivå. Det er nok enklere å matche hotellprogram enn flyprogram. Skal du opprettholde mange høy status hotellprogram skal du reise ekstremt og normalt gis kun match en gang. Min erfaring er også at hotellkjedene stadig krever flere hotelldøgn for å oppnå fri club lounge. Accor ligger eksempelvis på 60 døgn for å oppnå Platinum status som kreves for å ha fri adgang til club lounge uavhengig av rompris som bestilles. Lykke til i statuskampen.
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Hos bonusprogram er matching lik dynamikken i the sexual marketplace (SMP).

    Dersom du har høy status og høy etterspørsel så er du attraktiv på begge sider av markedet. Med Lufthansa HON Circle og et reisemønster som passer flyselskapet du tar kontakt med, tror jeg raskt du får alle de kortstatusene du vil.

    Samme forespørsel med Air Berlin topbonus Gold og ingen flyvninger fra basene til flyselskapet du vil ha status hos, vil gi lav respons.

    Som ved kurtisering er det vanlig at flyselskapet/bonusprogrammet vil teste deg. Dette er naturlig. Du får en challenge og må bevise at du har planer om å vedlikeholde din del av forholdet (gi selskapet inntekter).

    På FFP-siden (frequent-flyer program) tenker de likt. Er du ansvarlig for å skape nye leads for Singapore Airlines PPS Club så har du en større godtepose og budsjett for flørting med potensielle kunder enn om du skal hanke inn nye medlemmer til Punto hos Vueling (VY).

    Samme opplegg ser vi med kredittkort og i private banking; er du høvding så får du høvdingfordeler og selger du en kostbar vare/tjeneste er du villig til å investere penger i customer acquisition.

    For research kan du benytte StatusMatcher.com og så lese matchende tråd på FlyerTalk.

    statusmatcher.com
    flyertalk.com/forum/miles-points

    skyteam.com/en/frequent-flyers
    oneworld.com/ffp/oneworld-benefits
    staralliance.com/en/recognition-and-rewards

    [​IMG]
     
    Henrik, MilageRune, Chrisbgg and 7 others like this.
  15. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,157
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ikke nødvendigvis. Er ikke noe poeng å ha et gullkort jeg aldri kommer til å bruke.
     
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville gått for status i maks to hotellkjeder og to flyallianser.
    Man skal jo beholde disse kortene også.
    Ett star og ett oneworld kort gjør mye
     
    Edvard liker dette
  17. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Statusmatching er gøy men stort sett tull..
    Det setter deg også fort i en kinkig situasjon, hva skal du eksempelvis bruke ditt nye SkyTeam-kort til? Skal du "ofre" en SAS flight som du kanskje trenger for å få EBG/D for å få utbytte av fordelene til kortet du har matchet deg til ?
    Hva med poeng? Klarer du å bruke poeng fornuftig om du samler i forskjellige sekker?

    Noen klarer det selvfølgelig, men det er ikke spesielt mange av de sammenlinket med hvor mange som har en fjert av poeng her og en fjert av poeng der.

    Jeg ville satset på en allianse og holdt meg der. Samme med hotell.
    For min del samler jeg alt av poeng på Eurobonus og alle hotell bookes via hotels.com så langt det går. Mitt reisemønster gir ingen muligheter til noen annen hotell-status enn Hotels.com Gold. (30 netter i året, inkludert booket for andre).
    Gold på hotels.com gir deg en del 10% tilbud på forskjellige hotell.
     
    Last edited: 02. aug 2017
    milehigh liker dette
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen vits å status matche om man ikke har bruk for det, man får gjerne kun gjort de en gang og da bør man jo ha et visst behov tenker jeg.
     
  20. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Utvilsomt flg; kjøpe status som gir lounge i Oneworld og star alliance (dvs SAS gull og BA sølv), begge gyldig ca 2 år. Da trenger du ikke tenke på rekval. Rinse and repeat hvert andre år. Finn en statusmatch til skyteam så har du det og. Da kan du med god samvittighet legge inn noe FR/DY flighter der tid og pris passer.

    Ad hotell så er rådet helt klart, om du ikke er i stand til engang å vedlkeholde en toppstatus (typisk 50 netter, men flere unntak)- book heller gjennom noen som har toppstatus. De som kan the drill har nær 100% suksessrate på å få toppstatusfordelen. Jeg har ca 10 toppstatuser hos hotell så rop ut:D

    Ellers om det er innenfor rekkevidde, finn en vei å svi av 250 000 $ usd på et år eller der om kring og få amex black/centurion (intnl usd card), og med det en liten rekker toppstatuser hos hotell (pr nå Shangri La, Taj hotels, Hilton, Melia og Accor) samt noen mid levels. Jeg har dette, og om du kan ta mye spend gjennom jobb, poole flere kompiser med secondary cards, eller kjøre noen MS-triks så er du i mål.
     
    LN-FHU, Petter B-C and kepiblanc like this.

Del denne siden