Statusmatch Muligheter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av elgaaen, 15. mars 2015.

  1. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan gikk du fram? Jeg sendte epost til [email protected] (med kopi av Sixt plat) for to uker siden, fremdeles ikke noe svar.
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Kult. Må man ha en overnatting hos kjedene før man får dette, eller er det bare å registrere seg?
     
  3. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, bare å kjøre på.


    Snacky
     
    Gullars liker dette
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg purra på ein internasjonal epost, [email protected], og sa eg ikkje fekk svar frå Noreg(noko eg ikkje fekk), og at eg skulle begynne å gjera bookinger hos Avis. Ordna seg då på nokre timar
     
    pineapple_juice liker dette
  5. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har sendt henvendelse og forsøkt å statusmatche fra Radisson Rewards Gold. Sendte også en henvendelse til Best Western i samme omgang.
     
  6. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg sendte bilde av platinum kort og bilde av gold kort Sas til [email protected]
     
    pineapple_juice liker dette
  7. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke dumt i det hele tatt. Begge disse burde gå glatt.

    Jeg har for min del holdt på med dette statusmatch-spillet siden 2013, da jeg med nød og neppe klarte å kvalifisere meg (ved å faktisk fly nok) til gullstatus i Aegean Airlines' Miles&Bonus-program før de endret opptjeningsreglene, samtidig som jeg fikk snappet Accor Hotels platinum status via en sjelden promotion-link (dvs. match fra scratch). Siden den gang har jeg jevnlig skaffet meg minst gullstatus hos en rekke fly- og hotellprogrammer og til og med alle (!) de globale leiebilprogrammene, uten å egentlig kvalifisere men utelukkende ved å matche når det er muligheter i markedet. Men det gjelder selvsagt å følge veldig nøye med, og benytte absolutt alle muligheter. Man har kanskje ikke har bruk for en gitt status umiddelbart, men den kan med stor sannsynlighet brukes til å matche videre på et senere tidspunkt.

    Denne praksisen har utvilsomt gjort reiseopplevelsene mine de siste årene flerfoldige hakk bedre ... :)


    Snacky
     
    Last edited: 05. juni 2018
    jonss, Kalsnes, Petter B-C and 2 others like this.
  8. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Kult! Bør man bare matche alt man kan når man kan, eller er det bedre strategi å utsette til det foreligger konkrete behov? Har lest at endel bare matcher én gang, og at man dermed bruker opp langsiktige muligheter, men det er kanskje feil? Hva er dine erfaringer?
     
  9. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Noen ganger stemmer det, andre ganger ikke. Jeg har iallefall matchet hotellprogrammer flere ganger etter hverandre, og det finnes jo så jæ... mange flyselskaper og det skjer så mange endringer med allianser, kundegrunnlag og div. kampanjer etc., at de heller ikke kan være 100% konsekvente med å kun matche folk en gang ila livet (som de så høytidlig bedyrer at de gjør). Man kan jo også bare opprette en ny konto. I tillegg, stort sett alle statusmatch-tilbud kanselleres lenge før tiden (dvs. intervallet de først oppgir i T&C) pga. konstant stor pågang, siden alle bloggerne sprer det gode budskap verden rundt på sekunder. Man vet heller aldri når (om) neste mulighet oppstår. Bedre med en fugl i hånden, enn ti på taket altså.

    Så jeg sier: "Match alt. Alltid!" :)


    Snacky
     
    Last edited: 05. juni 2018
    Petter B-C and Gullars like this.
  10. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det høres ut som en bra filosofi! :) Du som er dreven i gamet. Jeg har følgende statuser - ser du noen naturlige neste matchinger?
    EBS (EBG fra 1/8)
    DNB PB
    Avis President’s Club
    Hertz President’s Circle
    Radisson Rewards Gold

    Jeg tenkte å skaffe meg Sixt Platinum eller hva det nå heter (match mot Hertz/Avis) og Thon/Discovery (har fått bekreftet at dette matcher mot Radisson ved neste Thon-booking).
     
  11. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Sixt er bankers. Den får du forresten beholde så lenge du har BW Diamond (som du kan matche mot hva som helst gjentatte ganger). Thon har jeg ikke forsøkt meg på, men jeg hører at det er enkelt fra nesten hvilket som helst annet program av godt renomme. Når du får EBG kan du sjekke statusmatcher.com for muligheter fremover (det gjelder forøvrig det meste). Flyselskaper er de desidert vanskeligste å matche mot, men noen av dem gir såkalte "challenges" (dvs. primært de amerikanske, men det brer om seg). Turkish f. eks. matcher stort sett konstant, men de er litt byråkratiske.

    Som sagt, det gjelder å følge med (og husk, "the devil is in the details", aka T&C) ... :)

    Edit: Glemte National Car Rental. De matcher mot AVIS og Hertz (opptil flere ganger), og er etter min mening den beste og mest fleksible leiebilaktøren. Jeg har utelukkende positive erfaringer med dem.

    Ekstratips: Et par ganger har jeg blitt "overmatchet", dvs. at jeg har sendt inn match basert på status i flere selskaper, slik at jeg tydeligvis har blitt vel ansett som "VIP" og fått et nivå høyere enn jeg ellers ville fått. Dette understreker at det noen ganger kan være fordelaktig å ha status mer enn et sted når man skal matche (jfr. "match alt alltid").


    Snacky
     
    Last edited: 05. juni 2018
    Gullars liker dette
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,218
    Likes mottatt:
    17,298
    Bonuspoeng:
    293
    EBG kan også matches til Sixt Platinum
     
    Gullars liker dette
  13. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ser på statusmatcher.com at det er bra suksessrate med match fra EBG til Air Berlin Gold. Den er jo fin, så har man gullkort i OneWorld også :)

    Noterer meg også at trikset tydeligvis er å sende bilder av samtlige toppstatuskort man har for å øke sannsynligheten for gjennomslag :)

    To-do:
    Avis/Hertz til Sixt og National Car Rental
    Radisson til Thon
    EBG til Air Berlin Gold

    Pending:
    Best Western
    La Quinta (->Wyndham->Total Rewards)
     
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,218
    Likes mottatt:
    17,298
    Bonuspoeng:
    293
    Enig der, tror ikke det er noen ulempe :) Kan jo bare få et ja ...;)
     
    Gullars liker dette
  15. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Air Berlin er konk, så der får du ikke matcha mer
     
    Gullars liker dette
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Det var noe med det navnet, ja... :oops:
     
  17. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Ooops, Air Berlin (TopBonus) er defunct (konkurs), dvs. at statusen er ubrukelig i OneWorld. Du kan forsøke LATAM (krever booking) eller Royal Jordanian Airlines og muligens Finnair eller Malaysia Airlines ...

    Loyaltylobby.com har forresten ofte gode (og detaljerte) tips på statusmatching.


    Snacky
     
    Gullars liker dette
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Ser jeg gikk på en smell der, ja.

    Noterer meg også en vellykket matching fra La Quinta Elite til Hilton HHonors Gold! Den er jo fin :)
     
  19. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    It's a challenge, not a match ;) (right?)


    Snacky
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden