Statusmatch Muligheter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av elgaaen, 15. mars 2015.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    He he, jeg har booka 5 stykk for Harley turen i sommer. Har ingen forventninger men det funker.

2. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,734
    Bonuspoeng:
    113
    Det fine er at man kan matche BW Diamond mot HHonors Diamond, i hvertfall gikk det når jeg prøvde for ca.2 år siden.

3. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,549
    Bonuspoeng:
    113
    Forsøkte meg på dette nå akkurat med en ny HH konto, men nå krevde de at man skulle vise til historik hos BW, i og for seg veldig fair, hvilket jeg så klart ikke kunne.

4. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Den har de sluttet med

Shyneno liker dette
  5. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,734
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, men det kan jo endre seg igjen, så greit å vite om muligheten og at det har fungert tidligere.

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    ...og nå vil de ha utskrift av Radisson-kontoen min... får gi opp La Quinta da.. :(

Hello,

We will be happy to honor your status from Radisson Rewards membership. We are needing a copy of your summary from the account in order to compare it to our Own statuses and match you with accordingly.

Thank you for your understanding.

Shyneno liker dette
  7. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Enkelte ganger kan det hjelpe å svare at status er status, og at du ikke nødvendigvis ønsker å oppgi informasjon om hvor/når du har bodd tidligere (av forskjellige mer eller mindre plausible årsaker), og be dem om å overse kravet. De har jo egentlig ikke noe med det, og så lenge du kan bevise at du har status i et tilsvarende program, så skal det være nok for en match (i ordets rette forstand). Alternativt vil du jo sannsyligvis ikke komme til å besøke dem, iom at de jo avviste deg som potensiell god kunde.

Uansett, synd hvis de ikke enkelt matcher lenger (dette understreker bare mitt mantra om å alltid matche med en gang det oppstår en mulighet), da La Quinta og Wyndham-kjedene er veldig gode alternativer til Radisson og BW i Nord-Amerika.

Snacky

Last edited: 10. juni 2018
    jgroneng and Gullars like this.
  8. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,435
    Bonuspoeng:
    183
    Unnskyld at jeg kanskje virker litt negativ, men har du i det hele tatt planer om å benytte disse statusene i umiddelbar fremtid?

NoLimit, Kalsnes and Shyneno like this.
  9. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Skal til Vegas i høst, så ja, det var planen.

10. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nylig matchet meg til Discovery Black fra Best Western Diamond :D.

Driver å titter på diverse overnattinger i Asia. Og ser at det ofte er mye billigere å bestille på hotels.com osv. Noen som har erfaring med å få alle benefits i Discovery, allikevel om man booker utenfor dems hjemmeside?

Misterix and Snacky like this.
  11. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Får vel tyn her inne nå, men hvilken fremgangsmåte brukte du for å få den matchingen?

mrhaakon liker dette
  12. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,167
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at i Norge så får ein vertfall benefits også når det er booka utanom heimesida.

Har ikkje budd så masse med dei utanom Norge.

mrhaakon liker dette
  13. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bare sende en epost til supporteposten til Thon :).

14. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,485
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, har en del bestillinger med Thon, men ikke med andre i Discovery. Så derfor litt spent :p

15. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Takker så mye for tipset.

Snacky

mrhaakon liker dette
  16. perivik

perivik Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, skal ut å fly med Delta snart, men har ingen tidligere relasjon til SkyTeam. Noen som vet om jeg kan bruke min EBG status til en statusmatch?

17. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Vet du kan fra Lufthansa og British Airways (Status match challenge).

https://www.delta.com/en_US/skymiles/medallion-program/status-match-challenge

"If you have status with an airline that is not listed above but meet the participation criteria, you can still submit your request to participate in the Status Match Challenge."

Last edited: 25. juni 2018
    Travellingalf liker dette
  18. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Men vil dette kun gi status hos Delta, eller hele skyteam?
    Aldri hatt noen grunn til å matche *A til skyteam, men kunne jo kanskje vært "kjekt å ha".

19. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  20. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    Alitalia hadde jo en skikkelig raus statusmatch sommeren 2015, som ga Skyteam Elite Plus helt til mars 2017. Jeg må tilstå at jeg aldri fikk dratt nytte av denne statusen (måtte kansellere en planlagt longhaul med KLM pga influensa), men det er jo uansett 'kjekt å ha'.

(Mal)apropos: 2015 var forøvrig et flott år for statusmatch, for AirBerlin hadde jo også en raus statusmatchkampanje gående som ga meg OneWorld Sapphire, og dermed lounge da jeg fløy BA (SunAir) BLL-OSL, som i tillegg vartet opp med fullservice ombord også i økonomi, inkludert treretters servering med is, kaffe og avec. Til sammenligning tilbyr SAS på samme strekning 1) Langt, langt høyere priser, 2) Ingen lounge eller fast track på BLL, 3) I beste fall en polarrull i Plus.

sam11net liker dette

Del denne siden