Statusmatch Muligheter

Tråd i 'Bonushjelp' startet av elgaaen, 15. mars 2015.

  1. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Du får i tillegg SkyTeam Elite Plus-status, dvs. at selv om du kun har fått oppgradert status i Delta sitt program (med de unike fordelene det gir når du flyr Delta) så gjelder alle generelle SkyTeam Elite Plus benefits uansett hvilket SkyTeam-selskap du flyr med.


    Snacky
     
    sam11net liker dette
  2. perivik

    perivik Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for kjappe svar alle sammen. Søknad er ihvertfall sendt... :)
     
  3. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    901
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har tips eller nye erfaringer for hvordan en kan matche Nordic Choice Platinum til høy status hos store internasjonale kjeder? Status små være på et nivå somgir lounge access etc (Hilton diamond, Marriott Plat, bra statsu IHG eller lignende) Regner med en må gå via-via for å få dette til. Noen har nevnt Best Western?
     
  4. MrPutter

    MrPutter EBG

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan gikk dette?

    Vurderer det selv. :)

    -= MrPutter =-
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,779
    Bonuspoeng:
    293
    Det ligger svar på spørsmålet i tråden i noen eksterne lenker. Har selv matchet Thon via programmer til Hilton Diamond og Hertz toppnivå. Stemmer at en kan gå via Best Western matching ja.
     
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    114,459
    Bonuspoeng:
    350
    Nordic Choice er litt for smått for de store, så å matche det til Hilton Diamond osv er nok litt optimistisk
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Noen ganger kan du ha flaks og enkelte hotellkjeder har status match kampanjer, men å matche fra Choice til de store attraktive utenlandske kjedene tror jeg kan bli vanskelig ja. Men, du kan jo starte med å matche til BW Diamond og ta det videre derfra. Min erfaring er at de mather mot "alle".

    https://www.bestwestern.com/en_US/best-western-rewards/status-match.html
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøver min egen statusmatch-dans nå. Skal bo på en doubletree by hilton i februar (og strengt tatt nå til helgen også..) og har sett at de statusmatcher i 90 dager fra bl.a. Carlton/Radisson Rewards, men krever et hotellopphold fra nevnte kjede siste 12 mnd. Så i dag fikk jeg matchet eurobonus gull til radisson rewards gull (frem til 28. februar), og planlegger et opphold på Radisson i høst før jeg prøver å matche over til Hilton.

    Siden de gir slik "kort" statusmatch, er det noen som har hell i å matche flere ganger? Jeg bor ikke nok på hverken Radisson eller Hilton til å opprettholde gull, men kan jeg kjøre denne statusmatchen før hver eneste gang jeg skal bo der eller går de etterhvert lei og sier NO MORE MATCH FOR YOU. ONE YEAR!

    Jeg kan jo såklart kanalisere flere opphold mot nevnte kjeder, men da må jeg også gi glipp på hotels.com reward nights og det sitter litt langt inne.
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Når me er inne på Hilton. Nokon som har klart å matche NCC mot Hilton?
    Skal ut på tur i Hilton land neste år, og vil klare å få til å møte challangen då med 8 stays på 90 dager om eg er litt kreativ!
    Og @HaraldOslo , hør heller med @milehigh for å få booka inn eit opphold med status om du ikkje skal spare poeng
     
    milehigh liker dette
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har du noen gang matchet mot samme hotelkjede mer enn en gang? Og fra samme hotelkjede til samme hotelkjede?

    Jeg har ikke gjort det, men jeg må snart det.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    BW Diamond burde kunne matches til HH Diamond i alle fall.

    Dette er vel en status challenge og ikke match, men det fine er jo selvfølgelig at du får statusen med Hilton umiddelbart og slipper å vente til utfordringen er over.
    Å matche samme kontoer flere ganger, i alle fall på samme måte, er nok i utgangspunktet vanskelig. Derfor ville jeg også ha vært forsiktig med å "bruke opp" status matches/challenges når du kanskje ikke har så mye behov for statusen uansett. F.eks. å matche for bare ett opphold er i mine øyne ganske bortkastet, men for noen kan det selvfølgelig ha sin verdi.
    Når jeg først oppdaget denne verdenen så matchet jeg alt jeg kunne og i ettertid viser det seg jo at det ikke var så smart. Da hadde jeg høy status hos flere kjeder, men klarte ikke å beholde noen av de siden jeg rett og slett ikke bor nok på hotell for tiden.

    Jeg mener det skal være mulig å få en status challenge med Hilton via NCC, men er ikke 100% sikker.
    Mulig du finner noen på statusmatcher.com som har prøvd.
     
  12. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Forresten, den letteste veien til Hilton Diamond, (som jeg føler), er match via IHG platium. Som du får med Chase Bank. Mastercard som koster $89 pr. år.
     
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel ikke så enkelt for en norsk statsborger uten amerikansk kreditthistorie å vise til?
     
  14. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Kreditt historie gjelder kun på lån, ikke kreditt kort. (Slik jeg forstår det) Jeg fikk debit og kreditt kort når jeg åpnet kundeforhold i Chase Bank. Det er 6år siden nå, så mulig ting har endret seg. Det kan jeg ikke si noe om. (Men ja, en av grunnene til at jeg åpnet kundeforholdet, var å opparbeide meg kreditthistorie og poeng, for fremtidig mulighet for lån).
     
    Shyneno, Gullars and Travellingalf like this.
  15. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Hilton Diamond status match kan kjøpes for ca 15$.. Så du trenger ikke forsøke å matche status. Hilton matcher uansett ikke til Diamond. Så ved å kjøpe på ebay fpr du Diamond I 3 mnd og om du da klarer 8 stays har du "fast" Diamond...
     
    Shyneno and MilageRune like this.
  16. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,172
    Bonuspoeng:
    93
    "Diamond challenge" kan kjøpes på eBay for knappe 130,- NOK (lenke nederst i dette svaret).
    Har man benyttet slike challenge-varianter tidligere, er det bare å opprette en ny konto først.
    Når ny konto er oppdatert med diamant-status, er det bare å kontakte Hilton Honors og be om å få slått sammen konti. Dermed beholder man poeng og historikken fra gammel konto, og har 90 dagers diamant-status på ny konto. Med 4 stays innen 90 dager beholder man gull til mars måned 2020. Med 8 stays beholder man diamant-statusen.
    Har selv gjort dette, og skal klokke mitt 8. stay om drøye to uker.

    https://www.ebay.com/itm/Hilton-Dia...613491&hash=item41d228754a:g:aboAAOSwK6NbfCem
     
    chrt liker dette
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,684
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor betale for noe som er gratis? Det du beskriver er jo bare at noen tar betalt for å utføre en status challenge for deg som du like godt kan gjøre selv, gratis online. Og viss det ikke er mulig å matche/challenge til Diamond nå så er det i tilfelle noe nytt, siden både jeg og mange andre har gjort det tidligere.

    Edit, linker:

    https://thepointsguy.com/news/hilton-offering-honors-diamond-status-match-through-march-2020/
    https://statusmatch.hiltonhonors.com/
     
  18. MilageRune

    MilageRune Aktivt Medlem

    Innlegg:
    336
    Likes mottatt:
    3,172
    Bonuspoeng:
    93
    Helt enig, men det fordrer da at man allerede har en kurant status å matche med. Er man på "bar bakke" er 130,- NOK for 90 dager diamantstatus et godt kjøp i seg selv, hvis man har planer om å bo på et hotell i HHonors-programmet i perioden.
    Med frokost inkludert lønner dette kjøpet seg allerede første natt.
     
    Thomas123 and Travellingalf like this.
  19. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mener ikke å være frekk, men vi diskuterte jo her, nettopp om å matche fra andre hoteller. Så da forutsetter jo det at vi har andre statuser å matche med.
     
    MilageRune liker dette
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Gode råd og 130 kr er billigt for den statusen. Skal ta ein vurdering om fruen skal statusmatche seg til diamont no, og eg seinare. Eg har lagt opp løpet dei neste 6 mnd med bookinger der ein del er ikkje mogleg å avbestille uten gebyr, og øvrigt er i Hiltontørka område(skandinavia), så me får sikre statusen når ein får 5-6 netter i Japan, og 2-3 veker i California!
     
    Travellingalf liker dette

Del denne siden