God morgen. Etter 5 år som bonusnisse var det endelig tid for å benytte min første CT Langhelg med 4 netter i Cancun Reiserute : SVG-CPH-LIS-CUN Turen startet med en svipptur til CPH onsdag kveld med påfølgende overnatting. Fin flytur helt fremme i bussen. Ingen matservering, men snacks og underholdningsvann var på plass. Vi rakk også å havne på en liten snurr i Nyhavn etter ankomst…. Og fant alle bonusnissers favoritt spisested
Comfort Copenhagen AirPort ble booket på Strawberry poeng, og fungerte utmerket til formålet. Det ble hele 3,5 timer med søvn før vi klorte på døren til SAS loungen 0455. Rakk akkurat litt frokost før vi spaserte mot B10 for avgang til LIS med TAP. Her var vi først ombord takket være Executive Class liten delay her nå før avgang, men nyter rad 1 med blokkert midtsete. Selv fruen som aldri har forstått dette bonusmaset mitt begynner å like godene denne hobbyen medfører Nååå flytter vi endelig på oss.
God tur! Våre bedre halvdeler er veldig fornøyde når de får nyte godene, men synes ofte det er litt mye mas om disse poengene.
Ankom Lisboa 0850 etter en hyggelig tur med bra service. Gårsdagens snurr medførte at det kun ble vann og brus på denne flygningen. Tok en tur innom TAP loungen som så meget bra ut, men vi fant ut at vi heller skulle ta metroen til Rossia for snack og noe drikke Så etter litt stressing med å finne rett linje, og bytte så befant vi oss down town. Litt enkel mat Så bar det tilbake til LIS boarding på TP277 til CUN. Godt innlosjert her nå, litt forsinket avgang. Kanskje 10 pax her i Biz og 20 ledige.
Litt treg med oppdatering her Flighten var topp, og glemte selvsagt bilde av hovedmåltidet.. Men absolutt fornøyd med det som ble servert Ankom Cancun og fant transporten som var booket på forhånd med Kalido Travel. Ble hentet i en Ford Excursion(jeg betalte bare for en van, så tydeligvis free upgrade) Hadde forhåndsbestilt kalde Corona i bilen til fruens store glede. Hadde i forkant hørt med @milehigh om hotell, så valget falt på Intercontinental Presidente Cancun. Enkleste rom booket, og fikk Suite i 10 etasje. Så om ikke denne reisen drar inn så mye bonuspoeng til undertegnede, så har jeg sikret en god del hos fruen Så her nyter vi den fantastiske stranden på hotellet og har i dag vært på snorkelsafari og sånne random turist ting Lite stemningsbilde Ellers så er det slitsomt å betale med kort her nede… Alt ligget jo fingrene, helt til denne her dukket opp….
Bare et lite tips om du skal bo på Intercontinental igjen. Kjøp Intercontinental Ambassador, så får du ihvertfall IHG poengene selv
Enkelt regnestykke, om hvorvidt de 200 usd for kjøp av AMB er det verdt det kontra de relativt få poengene, samt de benefits man får via meg som Royal AMB (bedre upgrade, minibar, lounge, inn/utsjekkstider)
Interessant. Skal samme ruten selv i januar neste år. Men har overnatting i Lisboa. Hva var ditt intrykk av TAP Business sammenliknet med andre selskap? @Bonusduk
Hvis det er satt opp med A330-900 så er disse nye og fine. Fløy med en slik maskin fra Brasil for to år siden. Samt en t/r til Kapp Verde med samme selskap, da med Euro-biz. Service og servering på long-haul er på par med SAS og Lufthansa evig jeg si. På short-haul vil jeg si det er bedre enn både SAS og Lufthansa grunnet bedre matservering og mulighet for å forhåndsredigerte mat. De har også fått inn en del 321LR som kanskje brukes på denne ruten? De er vel ganske like SAS sine tilsvarende etter min oppfattelse. Jeg liker i grunn loungen i LIS også, mest på grunn av den betjente baren. Maten som serveres er helt middels minus, så ingen grunn til å ikke spise i sentrum om man kan det.
Det er A330-200, så litt mindre fine regner jeg med Takk for resten av tipsene. Vi har nesten et døgn i Lisboa så skal nok få spist litt utenom loungen tenker jeg!