Jeg skal snart ut å fly LH F på bonusbillett. Jeg ser nå at det er to ledige seter fortsatt i F (i følge seatmap til lufthansa.com) en uke før avgang. Er dette riktig? Lurer mest på sjansene mine til å få en stol å sitte i og en stol å sove i ;-) Jeg sitter i 1A og det er nå ledig i 3A og 3K. Sånn sett er det vel uansett liten sjanse for at jeg får ønsket mitt oppfylt her?
Dette kan man også delvis se på hvor mange seter som er ledig/til salgs. Setekartet gir svært lite info.
Ok. Det står to seter igjen til denne prisen, i tillegg er det to seter ledig på setekartet. Kan det fortsatt være flere ledige seter da?
Kan være seter som er blokkert, men om det er to til salgs og 2 ledige på kartet vil jeg tro det er 2 ledige på flyet..
Det nærmeste man kommer er kanskje Kiva-tråden? Men, det handler jo mye om å få de landene man mangler i lista og overføre penger på riktig tid, så man får mest mulig poeng. Så kanskje ikke likevel?
Ja, det er små sjanser for å få det ønsket oppfylt. Spesielt siden du sitter i 1A og det er 3A og 3K som er ledig. Min er erfaring er at crew ikke gjør dette hvis kabinen er over halvfull.
På min LH-avgang denne uken viser seatmap på lh.com at 7/8 seter er tatt. Men det er fortsatt to billetter til salgs. Når jeg sjekker seatmap på Expedia vises 6/8 seter opptatt. Har ikke sjekket Expertflyer ...
I tillegg er det ikke uvanlig at reisende i C oppgraderer i gate. Har ved to anledninger hatt F4 og halvfull kabin i seatmap før boarding som ble 8 av 8 seter tatt ved boarding completed.
Som en liten side note så kan det hende at noen får CU i gate. Sku hjem fra EWR en gang med LH (på ID reise) og på flighten var det 1 ledig i F og 1 ledig i C, vi to i reisefølget mitt hadde C billetter. Endte med at 1 heldig person fikk F slik at vi fikk C. LH sine prosedyrer må man bare like