Stockholm - tips om hotell

Tråd i 'Reisemål' startet av FFlyer, 13. mars 2019.

  1. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Skal til Stockholm en helg om ikke så lenge. Hva anbefaler folk når man ønsker å bo sentralt og ha relativt bra standard?
     
  2. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bodde på Clarion Hotel Sign i forrige uke.
    2 min gåavstand fra Arlanda Express, som er beste måte å komme seg til sentrum fra Arlanda. I tillegg så er det kort avstand til Gamla Stan som jeg vil tro er noe av det beste Stockholm har å tilby. Hvis du i tillegg samler poeng hos Stordalen så er det ikke noe å lure på :)

    https://goo.gl/maps/BQuwB1aGi2L2
     
    FFlyer liker dette
  3. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel at Six rett ved Gallerian og Radisson Watefront kan også anbefales.
     
    FFlyer and Maraug like this.
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Central Hotel Stockholm er veldig billig og den beste frokosten jeg har fått i Norden. 800 kr natten og ligger 50 meter fra togstasjonen / central station. Kan ta tog fra Arlanda også er du rett ved hotellet.
     
    FFlyer liker dette
  5. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har bestilt At Six i Mai. Ikke testet ut enda - men ser digg ut
     
  6. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert fint 3-stjerners, men spørs om det oppfyller trådstarters litt vage krav om «relativt bra standard».
     
    vegardg and FFlyer like this.
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,527
    Bonuspoeng:
    93
    Har god erfaring med Scandic Continental. Kort vei til Arlanda Express og gamla stan. Bra liv i rooftop-baren der i helgane (om det er av betydning).
     
    FFlyer liker dette
  8. whaat

    whaat Trust me I'm a doctor, sort of

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    +1 for Radisson Watefront
     
    KVTL liker dette
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Weekend i Stockholm. Dette må vel lukte mat for @milehigh ... må vel være mulig og få en kul oppgradering en helg der...
     
    milehigh liker dette
  10. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bodd et par ganger på Scandic Haymarket og vært meget fornøyd med det
     
    FFlyer liker dette
  11. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for gode tips! Alle hotellene som er foreslått tilfredsstiller hvertfall mitt krav om "sentral beliggenhet". Check. Jeg prøver å samle litt points hos Stordalen men er ikke religiøs ift det.....ser at den aktuelle helgen så ligger både Sign og At Six (uten frokost!) på småstive 17-1800 SEK/natt, men det er kanskje der det pleier å ligge?

    Scandic Haymarket hadde jeg ikke på radaren...ser nice ut....fine priser rundt 1300 SEK/natt, mens Waterfront skal ha 1500 SEK/natt....valgets kval da:)

    Noen som har prøvd Sheraton? Finfin beliggenhet, men er det gammelt og slitent? Ligger på 1200 SEK/natt....har det det som trengs? Dvs gode senger, stille og en god frokost?
     
    fly4fun liker dette
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Sheraton er absolutt stuereint. Jeg liker også Radisson waterfront godt
     
    FFlyer and Shyneno like this.
  13. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Hotel Grand er superfint, det samme er NOBIS. NOBIS ligger i samme bygg som banken der «Stockholmsyndromet» oppstod, så litt sånn kul historie dersom du tusler ned til bankhvelvet som nå ligger i en Acnebutikk i dette bygget.
     
    FFlyer liker dette
  14. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Har kun erfaring fra Scandic i Stockholm, men har til gjengjeld forsøkt ganske mange av dem. Mine favoritter er:
    - Downtown Camper by Scandic. "Glamping"-inspirert og trendy, kule og romslige rom hvor mange av rommene har stor daybed i vinduskarmen, bra restaurant og ikke minst bar i toppetasjen med super utsikt og basseng/boblebad.
    - Haymarket by Scandic. Nostalgi, ofte live musikk i baren og bra trøkk. OK frokost, men mye folk. Uslåelig beliggenhet på Hötorget.
    - Scandic Continental. Sentralt businesshotell rett ved ARN Express, god frokost, moderne rom og hyggelig bar i toppetasjen.
     
    FFlyer liker dette
  15. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Ser skikkelig upscale/nice ut disse to hotellene! Godt over 2 lapper/natt som desverre er mer enn jeg er villig til å betale for denne helgen.

    Når jeg sjekket Grand ser jeg at "tilbudsprisen" for EBD (minus 15% + 1 EB poeng/SEK via link på diamond sidene) heller er 30-40% dyrere for de fleste romkategorier enn det du får opp via Grands egne hjemmesider for de fleste helgene i mars/april.......ikke mye til tilbud altså!
     
    CrotchRocket liker dette
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    For status kan jeg bla booke Sheraton og Hilton, men perks er ikke helt som i Asia!
     
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Deeet kan du si... Bodde på Hilton som Diamond og fikk grini meg til et rom med badstu. Og da snakker vi rom. Ikke suite..
     
  18. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Likte meg godt på Scandic Downtown Camper
     

Del denne siden