Stor prisforskjell leiebil - Avis og Hertz

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av oggaman, 23. febr 2020.

  1. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    199
    Bonuspoeng:
    43
    Skal leie bil i tre uker i Frankrike i sommer. På avis.no, hertz.no og expedia.no koster dette rundt 8000-9000 kroner. For noen uker siden lå det på 4000-5000 kroner. Noen som vet hvorfor prisen har steget så vanvittig? Er det bare å vente til det blir billigere?

    På expedia.com koster samme leiebil 470 dollar. Antar at dette er fordi at de antar at jeg er amerikaner. Ser likevel ut som om jeg kan bestille via expedia.com. Vil jeg få trøbbel om jeg bestiller her? Mtp norsk kredittkort og pass...?
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Her ville jeg dobbeltsjekket hva slags forsikringer som er inkludert. Når man bestiller leiebil gjennom norske kanaler vil man som regel få med alle obligatoriske forsikringer. Dette er ikke nødvendigvis tilfelle ved bestilling lokalt i USA.
     
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har du forresten undersøkt Sixt? De kan du status matche til med EBG.
     
  4. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke bare ville forskjeller mellom selskapene, nedenfor er hva jeg får for 1 uke i påskeferien i Frankfurt fra Avis. Sparer 2-3000 på å leie fra togstasjonen vs. flyplassen.

    Lite av dette gir mening, kan virke som om de forskjellige kategoriene er priset helt individuelt. Skoda Octavia som sedan er billigere enn minste Fiat, men du kan spare 19000 på å forhåndsbetale for stasjonsvognen.
    Vil du forhåndsbetale for MB C-klasse koster det deg kr2000 ekstra; jeg valgte å betale ved henting...

    Screenshot 2022-03-19 174140.jpg
     
    Spielhaug liker dette
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilmarkedet i både Europa og USA er utrolig dynamisk både i år og i fjor. Store deler av flåten er solgt unna, og leveringsproblemer mhp nye biler. Erfaringsmessig se jeg hos både Avis og Hertz solide pricedrops ca en uke før startdato og har ofte sikret meg med en standardbooking inntil bedre priser dukker opp.
     
    The_Dude, KRS, Jeanette and 1 other person like this.
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    I Oslo er det ofte motsatt.
    I mange tilfeller har det vært billigere å hente på Gardermoen og levere i sentrum enn å hente og levere i sentrum..
     
  7. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Det har skjedd no dramatisk med leiebilpriser mange steder i det siste..
     
  8. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter Pingus. Tror de har solgt unna etter skjema, men så kom det en liten chip- og råvarekrise.

    Har også sikret meg en "nød-deal" (bra pris, litt liten bil), men dessverre via agent.
     
  9. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    2,083
    Bonuspoeng:
    93
    Nåja, det må være noe muffens i kulissene også. Jeg booket akkurat en bil i Chicago med Avis i påsken. Hvis jeg logget på med min profil var prisen over 15 tusen kroner for 9 dager i en Chrystler 300, men da jeg istedet unngikk å logge inn men la inn AWD for Pandion så falt prisen til 8 tusen kroner. LDW og SLI var inne på begge, usikker på om PAI kanskje var inne når jeg var pålogget men tror ikke det. Uansett helt latterlig differanse som ikke gir noen mening.

    Kan nevne at jeg også prøvde Sixt med pålogget Pandion-profil. De skulle ha 15 tusen kroner for en BMW 5 serie eller 32 tusen kroner for en BMW X7. Hallo liksom…. Det hjalp ikke å være avlogget.

    Og siden jeg har Amex Platinum så har jeg jo en voldsom dekning i kortet for alt av forsikringer, men hvordan kan jeg fjerne LDW og SLI? Uansett hva jeg gjør så insisterer Avis/Sixt å inkludere det. Bør jeg ringe reisebyrå kanskje?
     
  10. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Ring Avis på 6677 1111, da kommer du til det sentrale reservasjonskontoret i BCN. Deres prising er ofte bedre enn online-prisingen for samme AWD(!), ihvertfall gjelder dette min Amex-kode. Skjønn den!
    Hertz er mer samstemt på nett og på tlf.
     
    October liker dette
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    930
    Likes mottatt:
    2,083
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tips!
     

Del denne siden