Smågretten onsdag fra Arendal.
Har kranglet med Elkjøp i dag, som ikke har reparert hodetelefonene mine enda. De nektet omlevering, begrunnet med at det var en urimelig kostnad for dem, og det er forsåvidt greit.
Låneprodukt hadde de imidlertid heller ikke, og da begynte jeg å bli rimelig irritert - spesielt siden de allerede hadde en B-vare i butikken av et tilsvarende headset (Beats by Dre med støydemping), og jeg foreslo å ta det selv, da det uansett var B-vare og de ikke ville ha noen nevneverdig økte kostnader av det.
Men neida, de var ikke med på det, begrunnet med en noe spesiell forståelse av forbrukerkjøpsloven om at de bare må ha låneprodukter som dekker basisbehov, som de eksemplifiserte som TV, kjøleskap etc, men ikke PlayStation og eller smarttelefon, mens Fkjl. sier det skal være "rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres".
Dermed har jeg kjøpt et flunkende nytt Bose QC25, dobbeltsjekket at 30 dagers returfrist gjelder på det, og gjorde det klart for butikken at hvis de ikke stilte låneprodukt til disposisjon så kom jeg til å kjøpe det og returnere det når mitt ble fikset, hvor de da må selge det som B-vare.
Så tja... Jeg har nå funnet en løsning, men ikke veldig imponert over Elkjøp.
Men nå er jeg imidlertid klar for en Oslo-tur førstkommende fredag samt søndag-tirsdag, flybilletter er booket og jeg skal straks endre hotellreservasjonen min til HTL Grensen, som så rimelig fresht ut.
Heldigvis noen lyspunkt!
Last edited: 04. nov 2015