Strømavtaler som gir trumf/ebpoeng samletråd

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av joskje, 20. mai 2018.

  1. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Som @DanH poengterte i en annen tråd: tror det er på tide å samle alle strømavtaler som gir en form for eurobonusoppsamling på en og samme plass:) Alle avtaler gjelder 1 gang per måler, per person og forutsetter eFaktura som betalingsmetode.

    Fjordkraft EuroBonus-avtalen
    • 5000-10000poeng v/ bestilling
    • 3000 poeng årlig
    • Påslag: 6,49øre/kWh
    • Månedsbeløp: 39kr
    • Binding: 6mnd
    TrondheimKraft EuroBonus-avtalen
    • 5000poeng v/ bestilling
    • 3000 poeng årlig
    • Påslag: 6,49øre/kWh
    • Månedsbeløp: 39kr
    • Binding: 3mnd
    GE: Trumf-avtalen
    • 225trumfkrone v/bestilling + 2% av forbruk
    • Påslag: 3,75øre/kWh. Øker til 7,5øre/kWh etter 6 mnd
    • Binding: Ingen binding
    • Bestilles via www.ge.no/trumf
     
    Last edited: 07. jan 2020
    Petter B-C, jgroneng, holmen and 13 others like this.
  2. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Etter mine beregninger kan man etter å ha vært innom hele sløyefen opptjene:

    Fjordkraft: 10000
    Fjordkraft shell: 10500 (Gjelder 700L)
    Norgesenergi: 3900
    NTE: 7500

    tot: 31900ebp. Sammen med samboer kan man doble dette, altså 63800ebpoeng. Har man i tillegg en hytte nærmer man seg fort 100k :D

    Dette vil forøvrig ta deg 12mnd per/pers + den tiden det skulle ta å fylle 400-1400L drivstoff:p
     
    Last edited: 20. mai 2018
    drsyk, jgroneng and DanH like this.
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,154
    Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Har vi nyere bekreftelse på Trondheim kraft fungerer selv om man har hatt Fjordkraft? Jeg mener at jeg leste at noen ikke fikk poeng hos TK pga Fjordkraft.
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg fikk ikkje (etter fyrst fleire bekreftelsar på at eg skulle få og mange veker med venting) poeng frå TK med begrunninga: "vi er samme selskap og du har vore kunde med Fjordkraft før" (som om det står opplyst med feite typar på nettsida til TK om Eurobonusavtalen). Vi vart til slutt einige om at dei skulle la vere å kreve bruddgebyr når eg skifta leverandør mot at eg ikkje oppsøkte bopel til ansatte i TK på kveldstid.

    For ein gjeng bandittar, eg skal aldri i livet ha noko meir med TK å gjere, ikkje om dei fristar med 100 000 poeng.
     
    epletyv, SAJblue, joskje and 3 others like this.
  5. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg tipset om det tidligere og, men hos Fjordkraft kan man be de legge inn automatisk bytte til billigere avtale, Spotpris Online, etter bindingstiden har gått ut :) På den måten slipper man å beholde den dyrere avtalen om man glemmer datoen ;)
    Kan være dette virker hos andre og :)
     
    Gullars and joskje like this.
  6. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Tydeligvis så er de ikke like spanderbar lenger. Jeg endrer oversikten inntil videre. Fint om flere deler erfaringer rundt TK :)
     
  7. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    3,555
    Bonuspoeng:
    113
    Veldig fin oversikt, tommel opp! :)

    Bruker aldri å fylle hos Shell, men nå som jeg begynner med Shellavtalen hos Fjordkraft må jeg nesten det. Hva mener du med at man må benytte seg av en betjent stasjon for å få opptjeningen - er det ikke mulig å dra trumfkortet ved pumpen? Er det noe mer som må registreres enn det?

    Ettersom at DNB sitt MasterCard gir 4% cashback på drivstoff tenkte jeg å benytte det sammen med trumfpoengene fra shellavtalen (slik som jeg i dag gjør på Esso), da dette er mer enn 50% høyere kronebonus enn Shell-kortet (2,66% ved pumpepris på 15kr/l). Verdisetter en trumfkrone høyere enn en norsk krone, men ikke så mye som den forskjellen der.
     
    drsyk and joskje like this.
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,872
    Likes mottatt:
    8,064
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet sånn ca når trumf pengene fra NTE dukker opp? :)
     
  9. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Er ikke 100% sikker selv, det står følgende under avtalen:

    Dersom man sparer bonus med vanlig bankkort gjelder Fjordkraft avtalen på bemannede Shell stasjoner og ikke på Shell Express. Dersom man sparer bonus med et Shell Mastercard gjelder Fjordkraft avtalen på både bemannede og ubemannede stasjoner.

    Jeg tolket det litt som at det er mulig å koble avtalen mot et shell MC. Om man ønsker å betale med andre kort må man fysisk betale i kassen der man scanner en eller annen kode fra fjordkraftappen, eller noe sånt? Har som sagt ikke kontroll på dette, så fint om noen med erfaring kan opplyse litt :)
     
  10. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Det skrives at man får 1,40kr per liter med Shell avtalen til Fjordkraft. Er dette med 1kr per liter de første 700? Eller får man bonus for Shell MC, avtalen OG Trumfkort??
     
  11. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Aiai, Bra observert! Man kan selvfølgelig også trekke Trumfkortet i tillegg og få 1kr+40øre+30øre = 1,70kr pr/liter :) Oppdatert førstepost.
     
  12. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, vi er sikker på at vi får alle tre?
    Det gjelder jo bare de første 700 litrene for NYE kunder :) For eksisterende er det vell 200 liter? Om man ikke er god til å forhandle så klart ;)
     
  13. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Noe annet ville vel vært rart? Det hele koker vel litt ned til hvordan fjordkraftrabatten faktisk blir registrert. Men det høres kanskje litt for godt ut til å være sant? Samtidig så betaler man jo faktisk ekstra på strømregningen..

    Veldig mulig at de gir 700liter om man forhandler litt ja? :) Har ikke lest om så veldig mange som har hatt denne avtalen før, så har dessverre ingen fasit:confused:

    @Flight Cancelled skriver at han har begynt med avtalen, kanskje han kan opplyse litt?
     
  14. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Disse postene lever av folks tilbakemelding på akkurat sånne ting :) Det hadde vært helt supert med en tilbakemelding på dette! Om det faktisk fungerer slik er jo dette en avtale man absolutt kan vurdere :)
    Om alle disse tre fungerer og man får 1,2kr per liter som normal sats (50 øre for avtalen, 40 øre for Shell MC og 30 øre for Trumf) blir dette 900 EB poeng per 50l drivstoff. Da må man bare fylle tanken med 50l 6 ganger for å overgå en Fjordkraft avtale med 5000 poeng :) Og man betaler ikke en gang noe ekstra! (Med forbehold om at ikke Shell nær deg er dyrere enn andre)
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,676
    Likes mottatt:
    21,738
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mailet med TK for noen uker siden. Skrev at jeg hadde vært kunde hos FK og lurte på om jeg likevel kunne tegne EB-avtale hos TK og få 5000 EB i bonus. Fikk bekreftende svar på dette. Tegnet dermed abo. Etter noen dager fikk jeg mail om at det dessverre ikke gikk å tegne EB-avtalen likevel, men siden de hadde lovet meg poeng ga de meg 5000 EB men en vanlig spot-avtale uten binding.
     
    Xflipper liker dette
  16. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Dette pluss andre svar her er vel bekreftelse nok til å anta at det ikke er mulig å få EB fra de lenger da? Kanskje noen klarer det på ett eller annet vis, men kanskje best å fjerne det fra oversikten sånn at det ikke blir en haug med spørsmål fra folk som ikke får poeng? :)
     
    joskje liker dette
  17. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Vil bare rett en ting her, har hatt Shell-avtalen i et litt år no. Du får 1kr i Trumf når du bruker Trumf kortet og 1,1kr når du bruker Shell MC
     
  18. Rgjertsen

    Rgjertsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Kan du utdype litt hvilke tall som ligger bak her? Fikk ingen av disse til å stemme med noen tall vi har hørt før :S
     
    joskje liker dette
  19. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Endelig noen som har hatt avtalen:) Hvordan knyttes fjordkraftabonnementet opp mot selve drivstoff-fyllingen?
     
  20. OleMarius

    OleMarius EBG

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Du får 1kr i bonus når du bruker bare Trumf kortet og 1,1 når du bruker Shell MC.

    Og når du har brukt opp bonusen på 700kr får du 0,5kr ved bruk av Trumf kort og 0,6kr ved bruk av Shell MC

    Bare se vedlagt bilde
     

    Attached Files:

Del denne siden