Strategi, billigste billetter til California

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ValdresBjarne, 02. juli 2018.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg ser på å ta med familien til California sumaren 2019, og ser på ulike strategiar for å komme meg dit. Trur me skal booke med SAS, då eg er EBD då. (Alternativ er 2*CT, men vurderer å bruke desse til Asia i jula 2019, då dette er bedre tilgjenglegheit)

Kva er erfaringar til dykk erfarne IF-ere(eg har ikkje eit år på baken her) om når ein skal booke og kva ein skal booke for å få akseptabel pris? Det vil bli Go eller Plus i SAS,(eventuelt beste tilgjengeligheit på meg og junior) eller C/P-Eco om dette kjem på eit rasende tilbod og har god inntjening.

Me skal reise rundt 20 juni og heimreise ca 5 juli.
    Edit: Tenker *A og er fleksibel med datoar

Last edited: 02. juli 2018
    braathens safe liker dette
  2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Du kan jo ha is i magen og vente på et nytt F&F salg, billigere får du det ikke på kjøpte billetter i hvertfall.

Bonusbilletter til California blir jo fort revet vekk, så da må du være tidlig ute

3. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Blir det lagt ut bonusbilletter til reiser i Juni/Juli @Tore ?
    Eg kan ha is i magen, då det finnes alltid andre plasser å reise:)
    F&F Sal har ikkje noko blackoutdatoer desse datoane?

Last edited: 02. juli 2018
  4. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Dersom det er faste datoer som dere skal reise så tenker jeg at det er bedre å bestille tidlig heller enn å vente for lenge på at det skal dukke opp drømmepriser. Dersom du ønsker å reise i PE (premium economy) så pleier de beste tilbudene til vestkysten å komme fra SAS selv eller British Airways. Du kan jo følge med på SAS sine torsdagssalg (Now or Never) men det er veldig sjeldent at det er salg på Plus. Da er det mer sannsynlig med salg på standard Go (eco) billetter.

En annen ting du kan gjøre er å abonnere på nyhetsbrevet til secretflying.com - jeg får en epost om dagen om alle de beste tilbudene som går ut fra Europa. Oslo er oftere her enn man skulle tro.

Det beste verktøyet om du VIRKELIG er interessert er å gå til "mileage run" delen av flyertalk.com forumet. Dette er selveste kilden til flytilbud som hele bransjen benytter seg av. Det er her du finner de beste tilbudene før de går ut til blogger og blir overkjøpt.

Det beste verktøyet for å lete etter pris manuelt uten å være superinteressert er sannsynligvis Google Flights.

Du trenger verken fylle ut destinasjon eller dato når du søker på Google Flights, så kan du se de billigste reisene i din klasse på et kart :) det er ekstremt kult! 2 voksne og 2 barn til Los Angeles i eco class Oslo til Los Angeles for 10.000 kroner er veeeldig rimelig :) (men de beste prisene finner man på tidspunkter utenom høytid naturligvis).

Capture.PNG

ina, DanH, watchaddicted and 5 others like this.
  5. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for utfyllande svar @Ursa !
    Har kontroll på det meste av dette, men skal begynne å leite litt på flyertalk ser eg.

Har fleksible datoar(innanfor skuleferie, summar).

Elles så legg eg til at det er *A som gjeld for meg, då eg ikkje har status med Oneworld.
    Men slik det ser ut no, så er det F&F som gjeld, om ikkje TAP,LH eller LX kjem med rasende gode tilbod/feilprising i PE eller C. Skal eg fly i Eco, så må det bli SK, pga gratis drikke/seteval

6. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Noen bonusbilletter dukker det opp, men svært vanskelig til USA i sommerhalvåret.

Husker ikke alle blackoutdatoene som var sist dessverre, men ble litt usikker nå;)

ValdresBjarne liker dette
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    På Google fligts er det også å sette alarm på de flygningen du vil reise med .. SAS PE kan flukturere en del å pris, og du får varsel hver gang den endrer seg.
    Jeg har fulgt med på priser til LAX og SFO for reise i månedsskiftet aug/sep .. og prisene har variert fra 7200 - 9400 kr

ValdresBjarne liker dette
  8. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Til USA i sommerferier er min erfaring å booke når salget starter. (11-12 mnd før avreise). Det blir ikke noe billigere enn det i Go...men det kan hende det er like billig omg 6 mndr.
    Når det gjelder Plus så er det å vente på f&f eller now or never salg.

Ellers pleier jeg å booke Go i sånne tilfeller. Som EDB så blir du flyttet til Plus om Sommeren med fulle Go klasseri 9 av 10 tilfeller

9. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde også EDB på skolen, men kan ikke huske vi lærte om fly oppgraderinger.... :p:p

DanH, indahla, TomF66 and 2 others like this.
  10. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor mange gager i året/ hvor ofte er det f&f salg?

11. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
  12. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, jeg vil si 2 ganger i året kan man vel forvente....men skal du reise i juli måned så er det sannsynligvis ikke kampanjepriser den måneden.

13. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Da må du lese deg opp i de gamle bøkene dine.....

har fått mye bra jobb rundt i verden med denne EDB utdannelsen og tilhørerende oppgradering. Så ikke gi opp.....jobb videre med skolearbeidet så skal du se at det gir frukter til slutt....

sam11net liker dette

Del denne siden