Strategi for opptjening

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bonusolsen, 21. juli 2022.

1. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Fruen, to små og jeg planlegger en tur til Ocenia februar 2024. Turen må da bestilles i løpet av mars 2023. Sånn det ser ut nå mangler jeg 150 000 poeng for å til Eurobonuskabalen. (har laget en prognose som legger til grunn bruk av Trumf, poeng fra flyreiser, Viatrumf)

I dag har fruen SAS MC. Jeg venter til november med å søke om mitt, siden det er to års karantene for å få bonus på 10 000.

Vi begge har Amex og har opptjent to CT i år.

Mat handles selvsagt på Kiwi, der trumfkortet dras først også betaler jeg med Amex.

Ved netthandel sjekker jeg alltid om jeg kan få bonus via Viatrumf.

Hva slags strategi bør jeg følge for å klare å opptjene de siste nødvendige poengene? Jeg prøver å vri hjernen min for å se muligheter for de siste poengene, men begynner å bli litt rådvill.

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Kjøp Kiwi gavekort når det er doble SAS MC helger. Stort sett er det 3-4 helger i året med doble SAS MC, så der er det noen poeng å hente ekstra.

3. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,316
    Bonuspoeng:
    113
    Fjordkraft/talkmore hos Trumf - har du brukt disse?

Eurobonus shopping - restauranter. Betal for hele selskapet. Snappet 7800 poeng her om dagen. Husk å spare på kvitteringer, automatikken funker dårlig.

Må man, så må man: Kjøp poeng her på forumet, 10 øre pr stk. Det kan jo kjapt bli opp til 15k, men det er jo fremdeles billigere enn 4 stk i eco til oceania.

Er planen 4 award billetter i biz til stillehavet? Hvilket selskap tenker du på, som slipper 4 i slengen?

Bonusolsen liker dette
  4. Bonusolsen

Bonusolsen Medlem

Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    "heldigvis" er det en infant, så trenger bare tre seter.

United slipper f.eks seks om gangen. Må evt løses med to bookinger, der FP til USA benyttes.plenty av billetter fra SFO.

Thai slipper fire om gangen.

Turkish Airlines slipper fire om gangen. (denne krever samarbeid med Air NZ, så dette er nok det mest urealistiske forslaget. Feks ruten OSL-IST-DPS-AKL)

Last edited: 22. juli 2022
    The_Dude liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Gode råd opp i tråden. Men dette høres ut som et slit, og kommer nok ikke til å skje.

Det er absolutt ikke sikkert (faktisk ganske usannsynlig) at du finner bonus seter. Men stå på,du kan selvsagt trekke gull-loddet. Bedre sjanser enn på Lotto.

Vil ikke være en kill-joy. Men må nok si at dette neppe går i mål. Ikke noe er mer hyggelig om du får til en tur slik du planlegger, men sjansene er langt under 5% dessverre.

Del denne siden