Strawberry eller Scandic?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Telyset, 04. sept 2023.

1. Telyset

Telyset Ben Redic Fy Fazan

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

Jeg har i det siste året bodd mye på Scandic sine hoteller ifb med jobb, men jeg har muligheten til å velge mellom Thon, Scandic, Quality Hotell og Comfort igjennom jobben. Jeg ble bitt først nå av denne Eurobunus basillen! Og jeg har ikke fått med meg før nå at man kan bestille hotell via Viatrumf, og få disse trumf bonusene! Problemet er at jeg må bestille flyreise og hotell igjennom jobben. Får ikke bestille privat. Men jeg opparbeider jo poeng og slikt uansett, får bare ikke trumfbonus på bestilling, og har nå fått en god del poeng via Scandic.
    Tanken min er at når jeg skal bestille privat og da helst igjennom viatrumf for å få mest mulig trumf som går til Eurobonus etter hvert, så tenker jeg at det vil være bedre å bo på strawberry sine hoteller igjennom jobben. Da får jeg opparbeidet en god poengsum der og oppgradert til høyere status. Så når jeg skal bestille privat vil det bli hyggeligere priser og jeg får den nest høyeste trumfbonusen på Viatrumf 5.4%. Radison er vel den som er høyest med 7%.

Hva tenker folk, bedre med strawberry eller Scandic? Man får trumf på scandic igjennom Hotels.com men det er bare 3.9%

2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Strawberry er veien å gå ja.
    Minimum 5,4% i trumf, ikke uvanlig at det er 7%, og en sjelden gang enda høyere.

Radisson ligger vanligvis ikke på 7%, dette er kun i forbindelse med en kampanje de har frem til 12. september. Syns heller ikke Radisson sitt lojalitetsprogram er noe særlig bra.

Om du bestiller Scandic via hotels så vil ikke nettene telle mot høyere medlemsnivå i Scandic friends, kun hotels sitt program som er elendig.

Er snart ferdig med mitt andre år som red level i Scandic friends, men har så langt det lar seg gjøre kuttet Scandic helt ut til fordel for Strawberry. Syns hotellene til Strawberry generelt er hakket bedre, og det er jo selvfølgelig fint å få trumf.

Last edited: 04. sept 2023
    jonss, kaijoar and Telyset like this.
  3. Telyset

Telyset Ben Redic Fy Fazan

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Er snart ferdig med mitt andre år som red level i Scandic friends, men har så langt det lar seg gjøre kuttet Scandic helt ut til fordel for Strawberry. Syns hotellene til Strawberry generelt er hakket bedre, og det er jo selvfølgelig fint å få trumf.[/QUOTE]

Ja det var dette jeg tenkte også, det er for å være litt føre var mtp privat overnatting senere. Når jeg får oppspart poeng gratis via jobb reise, etter hvert vil jeg opparbeide meg god status, og når jeg skal noe privat kan jeg fortsette å mate på disse poengene og i tillegg få trum når jeg bestiller viatrumf.

kaijoar liker dette
  4. pepperminte

pepperminte Medlem

Likes mottatt:
    252
    Bonuspoeng:
    63
    Husk også at du kan overføre trumf til Strawberry (1kr = 15 poeng) og overført poeng teller mot status! Veldig kjekt når man mangler litt poeng for en overnatting eller status.

Telyset liker dette
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,228
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en lignende vurdering og endte også med Strawberry. ¨
    Var tre viktige kriterier for min del for valg:
    1. kvalitet på hotell i området hvor jeg i hovedsak skal bo
    2. beliggenhet/kvalitet på potensielle bonusuttak
    3. generelt verdi i fordelsprogrammet, letthet av opptjening

Strawberry har flere å velge i der jeg i hovedsak er på jobbturer, så det var grei skuring - alt fra hoteller i byen til et veldig forretningsreisende-vennlig hotell like ved kontoret, så totalpakken der var gunstig for alle jobbreisene.

Når det gjelder bonusuttak har de gode hoteller i attraktive byer for vår del - både i skandinaviske storbyer og i Norge i større og mindre byer. Det gjør det greit for uttak til privatovernattinger.

Jeg har hittil med 24 netter fått en poengopptjening langt over marginen for Platinum. Hjelper selvsagt med kampanjer (2x og 3x på overnatting + kredittkort), uten noe overføring fra Trumf. Det tør jeg påstå er ganske enkel opptjening av toppnivå. Hjelper såklart at baseprisen i byen jeg har flest netter generelt er høy, men vil tro at med litt innsats klarer du å trylle opp en god del poeng.

jonss, Flymunda, livinspeed and 3 others like this.

Del denne siden