Streiketråden 2024

Tråd i 'Nyheter' startet av Krjemb, 31. jan 2024.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    641
    Likes mottatt:
    2,253
    Bonuspoeng:
    93
    Insomnia4u liker dette
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Hmmm ... har en datter som skal fly med LH445 ATL-FRA på lørdag.
    Det er jo en fare for at flyet til ATL på fredag blir kansellert ....
     
  3. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Er dette kun for LH? Eller kan andre flyselskap med ruter til Tyskland bli rammet?
     
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    3,439
    Bonuspoeng:
    113
    Austrian melder om flere kanselleringer nå på fredag, se nettsiden for mer info.
     
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,331
    Likes mottatt:
    1,509
    Bonuspoeng:
    113
    Har 2 LH fliygninger på lørdag (IST - FRA og FRA - OSL). Hvis ting går skeis og IST-FRA kanselleres (vi lander 1045); kan jeg kreve omruting til IST - OSL med TK kl 1545 f eks? Går man i så fall bare til en transfer desk eller noe og får hjelp der?

    Ser det foreløpig er ledig 4 i eco og 4 i biz (til ågerpriser - 12k i biz, 8k i eco). Hvordan blir det evt med baggasje? Har 3 kolli og kommer egentlig på CT-reise.
     
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,239
    Likes mottatt:
    1,372
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som vet om SAS-fly rammes om
    Lufthansa "groundstaff" streiker? En venn skal fly via Frankfurt torsdag.. Flyet er kansellert og han vurderer å booke SAS og ikke vente på hva LH booker om til, for å være sikker på å rekke neste flight! (2 forskjellige bookinger)
     
  7. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    I 2022 fikk jeg kansellert SK-flighten min fra FRA under en endagsstreik hos LH siden LH sine bakkemannskap også handler SAS sine flighter. Om LH fortsatt handler SAS vet jeg ikke, men det er vel en fare for at kameraten din lider samme skjebne om så er tilfellet.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,417
    Likes mottatt:
    3,357
    Bonuspoeng:
    113
    Ser LH struper tilgang på billetter for en rekke flighter, både award og cash. Ventes nok en signifikant påvirkning på operasjonen her, dessverre. Lufthansa er jo nye SAS med antall streiker for tiden, hjelpes.
     
  9. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Er det riktig at også de fleste LH loungene er stengt i dag pga streiken? Jeg fikk høre at kun en av loungene i FRA er åpent.

    Jeg skal i dag reise fra BER med SAS og lurer veldig på om jeg likevel kan regne med å besøke LH loungen. Det er vel heller ikke noe lovende å betale for tredjeparts lounge selv og kreve pengene tilbake fra SAS i etterkant?
     
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg svarer meg selv: I BER er begge loungene, Business og Senator åpent i dag. Ikke mye folk, men langt ifra folketomt.
     
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    984
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Hvor langt i forveien varsles LH streiker? Har to flighter med dem på torsdag (innom FRA)
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,423
    Likes mottatt:
    4,322
    Bonuspoeng:
    113
  14. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    902
    Likes mottatt:
    3,114
    Bonuspoeng:
    93
    NoLimit liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo forholdsvis moderat, på Boeing krever de 40%…
     
    oddA liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,685
    Likes mottatt:
    872,245
    Bonuspoeng:
    293
    Skal de da også starte med kvalitetssikring?
     
    ordnetseg, Baldrick, sutenai and 2 others like this.
  17. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,409
    Likes mottatt:
    3,805
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor bra fungerer egentlig chat assistenten hos LH? Den skal vel kunne booke om ved kansellering av fly. Noen her som har erfaring? Kan den også booke om til andre *A selskaper?
    Jeg må bestille en (viktig) reise i april der LH har beste rute, men vurderer om jeg ikke skal booke med et annet selskap som ikke trues av streik. Det er sikkert umulig å komme gjennom på telefon hos LH når det er streik.
     
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    2,218
    Bonuspoeng:
    93
    Sidespor på tråden, men i en bedrift jeg jobbet i før, hvor ingeniørene var de som tjente aller best av alle, så krevde Tekna lokalt alltid 15-17% hvert bidige år… og godtok frontfagsresultatet etterpå.

    I Tyskland har de vel ikke en frontfagsmodell?
     
  19. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    838
    Likes mottatt:
    2,629
    Bonuspoeng:
    93
    Den har noen begrensninger, jeg ble f.eks. "satt over" til live chat for å booke om til OSL-FRA-VIE når OSL-VIE med OS (bestilt hos LH) ble kansellert på en fremtidig reise. Mulig chat bot har friere tøyler ved irrops/kansellering nærmere avreise, men om du vil sikre deg ville jeg vurdert å også bestille refunderbar billett hos det andre selskapet du vurderer.
     
    themichael liker dette
  20. paron

    paron Senior Medlem

    Innlegg:
    528
    Likes mottatt:
    2,736
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk to flighter med LH kansellert fk. tirsdag pga denne streiken, OSL- FRA og FRA-BOG, noe som førte til at jeg mistet forbindelsen til den tredje flighten BOG-SCL. Kastet meg over PC-en da jeg kom hjem for å finne alternative ruter før jeg skulle ta kontakt via chatten. Før jeg rakk å gjøre ferdig dette kom det melding om jeg allerede var booket om!
    OSL- CDG med SAS og CDG- SCL direkte med Air France i business:)
    De opprinnelige var bonusbilletter i business.
    Avgang 5 timer senere enn planlagt fra OSL, og ETA to timer senere.

    Utmerket service fra Lufthansa her altså! Første gang for meg i AF intercontinental.
     

Del denne siden