Stripe

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Maggie, 10. april 2020.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Kom over en samtale hvor det ble påpekt at Stripe både gir spend og poeng mot Amex.
    Noen med erfaringer rundt dette?

    https://stripe.com/en-no
     
    drsyk liker dette
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Er Stripe mer enn en betalingsformidler for netthandel?
    Det er vel naturlig at Amex gir spend i butikker som bruker Stripe som innløser for kortbetaling. Men jeg regner med det er potensial for "vennebetaling" her også, med tanke på spørsmålet ditt?
     
    Maggie liker dette
  3. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Stripe gir spend og poeng, men det er jo fordi stripe er en betalingsløsning.

    Bruker Stripe på en webshop jeg administrerer. 2.4% + 2kr per transaksjon i gebyr.

    Webshoppen tar selvfølgelig amex ;-)

    Stripe kan også benyttes av privatpersoner for å selge ting, så i teorien er det sånn sett mulig å bruke det til å belaste ditt eget kort og betale transaksjonskostnadene, men da snakker vi om de mer mørkegrå sonene, og at du blir veldig interessant for Økokrim. (Har ikke satt meg inn i om det også bryter noen betingelser)
     
    drsyk and Maggie like this.
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Si du kjøper en klokke på bruktmarkedet til 50K, blir det da 2,4% gebyr på den summen? Ikke mulig som Vipps som har 0 i transaksjoner under 5K, hvor man i teorien kan vipps 10x 5K gratis for samme klokken?
     
    Shyneno liker dette
  5. Malmo

    Malmo Status: EBD

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    609
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Stripe har en flat fee på alle transaksjoner (får vel andre avtaler om du er stor nok).
     
  6. Gribb

    Gribb Aktivt Medlem

    Innlegg:
    449
    Likes mottatt:
    1,029
    Bonuspoeng:
    93
    2,9 % gebyr på utlandske kort, 2,4% gjelder kun norsk og svenske kort. Forutser at amex er utlandske kort.
     
    Maggie liker dette
  7. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Da blir det opp til vurdering om det er verdt å betale 2,4% gebyr iht ct og poeng.
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Håper den klokken kler deg ;) Enkelte klokker på bruktmarkedet øker i pris, fremfor å falle i pris, tenkes at du fint tjener inn de 2,4%.
     
    Maggie liker dette
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har et par av de allerede :)
    Har fått en liten Corona nedgang i disse tider men stabiliserer seg vel som alt annet etter verdt.

    Synd Stripe ikke har gratis venne betaling som vipps inntil 5K.
     
    Shyneno and drsyk like this.

Del denne siden