LH sin "senator"lounge i Rio er en skandale, særlig med tanke på at den også skal være lounge for passasjerer i F. Ellers var ikke F-loungen til TAM i Sao Paulo noen høydare heller, men jeg tror de har fått en ny etter at jeg var der
Styggeste er vel ikke riktig, men Lufthansa-loungen på MXP er det mest skuffende jeg har vært med på hittil.
Star alliance i Dublin, det var en stor skuffelse. Tok med en kompis som har svært lite erfaring med lounger. Dette var vel egentlig hans første gang i en lounge, og jeg måtte virkelig forklare at dette er noe av det dårligste jeg har sett.
Finnair bruker Swissport lounge på ORD T5. Det er det nærmeste jeg har vært en flyktningleir. Jeg snudde i døra og fortalte dama i døra akkurat hva jeg mente. Heldigvis har BA en lounge der, ikke stor, men ok.
Dublin-loungen er nå ikke det verste jeg har sett. Hvis standarden er Luftwaffes senatorlounger eller Turkish-loungen i IST, så er det stusselige saker riktignok, men allikevel er den par med både SAS' businesslounger. DUB-loungen er forøvrig en kontraktslounge, og ikke *A-lounge som sådan.
Den stussligste, eller i alle fall tristeste, loungen jeg i farten kan komme på som jeg selv har besøkt er den SkyTeam bruker i Jakarta til Business-passasjerer. Jøje meg. Jeg grøsser når jeg ser på bildene derfra.
Noen av mine største lounge-skuffelser er følgende: United Club, EWR BA-loungen, SFO Dnata Lounge, SIN (en skam at Qatar bruker denne) BA-loungen er vanvittig utdatert, men jeg kan ikke huske at jeg har vært i en lounge som har skilt seg ut som direkte stygg. Nå har jeg riktignok ikke vært noe særlig på mindre flyplassen i Asia.
Den gamle loungen til SAS i Seattle var fæl. Et lite kott i mellometasjen mellom toget og floor level i South Satelite. Kun noen få stoler slengt rundt i rommet og et kjøleskap fylt med Heineken. I Seattle hvor det finnes så mye godt spesialøl .. BA har tatt over kottet nå. Håper de har høynet standarden.
Star Alliance-loungen i Cairo (CAI) kunne skilte med kakerlakker på toalettet, pluss en stram nok lukt til at man gjorde seg fort ferdig for å si det sånn. Den gamle *A business-loungen i Manila (MNL) var også mer en skammekrok enn noe jeg ville satt ordet "Business" foran ... Snacky
Denne (sas sin kontraktslounge) topper min liste. Sist var det noen veldig aktive mus(!) som sprang rundt på gulvet.. Filmet dem og gikk derfra. Viste filmen til dama i skranken på vei ut, men hun var ikke videre interessert. Det var vistnok helt vanlig.
Air France/KLM sin lounge i Port Harcourt Nigeria! Ikke eget toalett, AC som såvidt funker, Personalet (1 ansatt der) sitter som regel å ser på såpeopera på TV med ekstremt høyt volum, ikke noe info om avganger. De har riktignok Moet Chandon der, men sist jeg var der så måtte jeg diskutere for å få hun som jobbet der til å åpne den! Samtalen gikk som følger: "Har du ikke Champagne i dag?" Nei. "Ok, men dere pleier å ha det" Ja, men det er kanskje bare du som kommer hit i dag!! "Javel, men jeg vil gjerne ha Champagne." Det endte med at hun motvillig fant frem en flaske å ga meg et glass.
Sløser ikke med Champis vel!? Men i forhold til normal standard på oppvask i Nigeria, så hadde det nok vært det lureste.
De har imidlertid blitt overraskende bra på domestic, og såvidt jeg skjønner er dette konseptet noe som rulles ut til alle lounger etterhvert. Ordentlig bestikk og servise (med unntak av glass), mat som faktisk var velsmakende og generelt fresht i forhold til hvordan det var før. Forholdsvis fullt, så ingen bilder av loungen, men maten var ganske så bra. Gode salater og velsmakende chili.