Innlandsreiser i Kina med EB-opptjening

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Christian, 21. juli 2026 kl 09:53.

1. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    717
    Bonuspoeng:
    113
    Starter en ny tråd her siden det dreier seg om tur som vil gi EB-poeng og at det er lite aktivitet i andre sub-forum.

Vi ser på en reise fra Seoul til Singapore via Kina. Mulig reiserute er Seoul-KMG (en eller annen by i Kina jeg ikke husker navnet på)-BJS-Sin. Alternativt SEL-NJS-SHA-SIN. (begge flyplasser i Seoul og Shanghai er alternativer. Hvor mye trøbbel/ekstra sjekk i passkontroll må jeg forvente med en slik routing. Visum er ikke en utfording. China Estern har hyggelige priser i business.

Jeg har en datter som gjerne skulle vært på kinesiske mur og/eller himmelske freds plass og dette er en økomonisk fornuftig måte å få det til på.

2. f1y

f1y Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    De har jo eksplisitt et transfervisum på en uke i de store byene i Kina, så dette er det nesten lagt opp til. Merk at dersom dere er norske statsborgere, så har man visumfrihet (med et ankomskort), og det kan fylles ut digitalt i år.
    Flyr dere business (eller av og til har status med øko), er det også en del flyplasser i Kina hvor man får litt VIP-behandling, men jeg tror dere bør regne 5-25 minutter i køen til passkontrollen. M.a.o. er det ikke noe som tar lang tid, og de har nok sett folk komme inn med lange mellomlandinger der.

3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,596
    Bonuspoeng:
    183
    Flere har delt sine erfaringer med transit på PVG i en Kina-tråd her. Jeg personlig unngår transit på PVG hvis mulig selv om jeg snakker språket og kjenner flyplassen godt.

4. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    717
    Bonuspoeng:
    113
    Har selv en god del erfaring med PVG, og det er jo helt ok så lenge du vet hva du går til. Mer redd for å havne i en "ukjent" millionby der de ikke riktig vet hvordan de skal gå frem. Ikke nervøs for Beijing, Shanghai, shenzen etc.

Del denne siden