Kan man få tellende overnatting og poeng for mer enn et rom?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av ingard, 20. juli 2026 kl 19:55.

1. ingard

ingard Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Vi er en familie på fem som av og til bestiller større rom og av og til to mindre rom. Kostnaden blir fort den samme men poengene man får dersom man kun får på det ene rommet blir fort halvparten. Har dere noen tips til hvordan optimalisere dette? Til nå har jeg fort endt opp med hotels.com dersom vi har gått for to rom, men da ofrer man jo gjerne upgrades o.l.

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,049
    Bonuspoeng:
    183
    Dette skjønte jeg ikke helt. Hvilke poeng er det du kun får på ett rom men ikke det andre?

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,702
    Bonuspoeng:
    183
    Strawberry, IHG og flere andre hotellkjeder gir kun poengopptjening og medlemsfordeler for rommet som medlemmet selv bor på.

Mener f.eks. Radisson gir poeng for 2 rom, og jeg får gratis VIP frokost for 2 selv om vi er booket på hvert vårt rom.

Eneste "triks" jeg ellers vet om hvis det er snakk om litt eldre barn som kan overlates til seg selv og der finnes nærliggende hotell i samme kjede, å booke rom 2 der med deg som hovedgjest der og. Normalt ingen sjekk om "du" bor flere steder samtidig. Det kan kanskje også være et alternativ å booke et rom for poeng = ingen tapt opptjening?

kongenamundsen liker dette
  4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,802
    Bonuspoeng:
    183
    De 3 programmene jeg bruker mest får jeg alltid poeng for 2 rom. Hyatt, IHG og GHA. Husker ikke i farten men mistenker at Hilton og Marriott er det samme.

Viktigere er kjedens footprint, at de har hoteller der du reiser, og ikke minst at du får relevante statusfordeler. Primært ift toppstatus.

tobeornot999 and kongenamundsen like this.
  5. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,732
    Bonuspoeng:
    293
    Når du får poeng for begge rom i IHG, er dette slik det står på kontoutskriften under? Betalte begge rommene under ett, og kjørte spend på det ene som hovedgjest (jeg) var.

Jeg har selv vært litt for sløv til å følge med, merker jeg, selv om jeg bruker IHG mye :p

Får man også tellende netter for 2 rom, eller bare rommet medlemmet bor i?

Jeg har aldri sjekket det heller, er alltid over Diamond grensen hos IHG på poeng uansett og ofte også på antall netter :)

Veldig happy hvis du kan utdype, siden du kjenner disse programmene til fingerspissen.

Screenshot_20260721_094940_IHG.jpg

Last edited: 21. juli 2026 kl 09:00

Del denne siden