SUMO

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 22. des 2017.

  1. Kenneth79

    Kenneth79 EBD, FBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Har kombinert medlemskort / SAS Mastercard Premium. Kan man bruke dette for å registrere medlemskapet på terminalen eller må man ha det vanlige medl kortet?

    Ser at man må ha registrert kortet ved kjøp for å kunne kreve EB poeng i ettertid.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Man må bruke et medlemskort uten travelcash eller mastercard.
     
    Kenneth79 liker dette
  3. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Så vidt jeg vet har Sats Elixia Bonus lagt ned sin virksomhet fra 31.12. 2017. Tror ikke man får 25% der enda?

    Når man prøver å logge seg inn i Sats Elixia Bonus står det i hvertfall det :/
     
  4. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Har måtte sende inn "request" er gang jeg har prøvd. poengen kommer da kjappt, med beskjed om at jeg må dra kortet neste gang for å få poengene.
     
  5. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Ja fungerte her når jeg installerte appen nettopp. Kan man bestille med 25% rabatt, hente selv og betale ved restaurant? Eller hvordan gjør dere det for å få max ut av det?

    Ønsket er å betale med SAS Amex, få 25% rabatt og 330b/100kr.
     
  6. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet om kan få originalkvittering ved bestilling via appen? Evt betaling via appen eller ved henting?
     
  7. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    kvittering fra app skal gjelde(har fått det i gjennom nå). bare til å gå til "mine kjøp" også kan du velge hvilken kvittering du ønsker tilsendt.
     
  8. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Da fikk jeg bestilt takeaway via appen(-25% rabatt), betalt på restaurant med AMEX.

    Ca 225 kr bør da gi

    Eurobonus: 330b/100kr * 225kr= 743
    SAS Amex: 20b/100kr * 225kr= 45
    Sum = 788!!! tilsvarer 3,5b pr kr

    Meget lekkert
     
    sday, Oddvar, Upsaker and 3 others like this.
  9. artman

    artman Medlem

    Innlegg:
    72
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk i går mine poeng til EB-konto - 1500 bp(?)
    Noen som vet hvorfor jeg fikk dette? Noe form for introduksjonstilbud?
     
    kepiblanc liker dette
  10. Kenneth79

    Kenneth79 EBD, FBG

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    153
    Bonuspoeng:
    33
    Noen som har en mailadresse man kan sende krav til? Har prøvd skjemaet men får ikke kvittering/respons på at det er mottatt. Har også et krav der det må sendes noen ord i fritekst.
     
  11. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.loyalsolutions.eu

    Noen som har fått med seg videoene her? LS ser ut for å skulle erobre markedet med å tilby points for all handling, ikke bare til SAS, men også prøve å selge, i bunn og grunn, "Eurobonus" inn til andre flyselskaper, Telecom selskaper, og Media...

    C
     
  12. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Skal på sumo i morgen. Stemmer det fortsatt at jeg kan f eks få regning på 1000 kr, legge inn 1000 kr i tips, få avvist når jeg drar ebg-kortet (og så betale "bare" 1000 eller taste inn tips på nytt og da velge 0) og dermed poeng som om jeg har brukt 2000 kr - altså 330x20=6600poeng? (Vi skal spise hele familien, så storbeløp blir det).
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at det er restauranten som kjøper poeng av SAS så om du misbruker systemet vil det forsvinne.
     
  14. MathiasH

    MathiasH Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Enig med Are, vi burde da snarere støtte oppunder denne type tilbud! Jeg synes (på generelt grunnlag - ikke bare i dette tilfellet) at det er ganske sykt hvor langt en del går i å utnytte systemet. Vi snakker om bonuspoeng til rent luksusforbruk; å regelrett stjele (ja, det er det det heter når man tilegner seg noe man ikke betaler for, uten tillatelse) med mål om raskere å få drikke gratis champagne i en lounge på en skysstasjon en halvtime utenfor München er ganske spesielt.
     
    Last edited: 03. febr 2018
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    De betaler en ganske stor sum av regningen for disse poengene. Hvis de skulle betalt dobbelt så mye ville det blitt ganske lite igjen. Og for å svare på spørsmålet: jeg tror ingen har fått et godt svar på om det regnes fra første eller andre «transaksjon».
     
    Eddie47 liker dette
  16. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har handlet på SUMO 2 ganger. Systemet funker ikke, så ta vare på kvittering. Etter 8 dager sender du inn kvittering via skjemaet som ligger på 1 side her tror jeg. Da kommer poeng inn ganske kjapt. Kan bekrefte at man ikke får poeng på tips.
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Sinnsyk opptjening dette her. Regnet meg frem til at det skulle bli småpene 16500 poeng på dette besøket.
     
  18. Kvalvaag

    Kvalvaag Senior Medlem

    Innlegg:
    697
    Likes mottatt:
    5,459
    Bonuspoeng:
    163
    Var på Sumo i Bergen, dro kortet der sto det til og med SAS Eurobonus registrert.

    Poeng på konto etter 1 dag :D
     
    poeng_poeng, Chrisbgg, holmen and 7 others like this.
  19. Lurifaks

    Lurifaks Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    18
    Vært på Sumo i Bergen 3 ganger forrige uke. Rolige 4887 EB kom inn på konto kort tid etterpå.

    Var også på Fjellskål fisketorget i Bergen for å spise lunsj, så da kom 150 EB.

    Dette er jo helt knall!
     
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Sushi for 466 i dag. Blir vel 1631 eb! :) Bare synd at det ikke fungerte, og at jeg må vente 8 dager med registrering...
     

Del denne siden