Sumo er borte, ja. Triste greier. Det var litt bedre tider med 330 poeng på Sumo. Men nå er det i hvert fall muligheter til å sjekke ut bedre asiatiske restauranter uten å få dårlig bonussamvittighet
Merkelig. Hvorfor bruke tid på å implementere et bonusprogram som knapt noen i Norge bruker? Dersom målet er å få kunder burde SAS EB være førstevalget.
Fly poeng er en jo blitt en handelsvare (hei, trumf!). Helt enig i logikken din. Men hvis FB føler de tjener noe på å selge poeng til Sumo, så prøver de. Kanskje de deler ut poengene bortimot gratis i en prøve-periode, og så er det kun Sumo som tjener
Får man 2 års fornyet varighet på poengene uten å fly? Slik at jeg slipper en flyingblue MR for å holde i live mine 130k miles fra ressurs-bank-kampanjen i glansdagene?
Jeg tar ikke noe ansvar for svaret, 130 000 poeng er ganske mye, men jeg holdt liv i flying blue poengene fra Resursbank glansdagene ved å beholde Resursbank så lenge det var mulig, så kredittkortpoeng fungerte i hvert fall for forlengelse.
Poengene kan fornyes ved å fly, så lenge man bruker Flying Blue-nummeret i stedet for EuroBonus. Kjøper man en billig innenlands SAS-billett og registrerer den på FB, forlenges poengene med 24 måneder. Jeg vet ikke om kjøp hos Sumo teller, men det er uansett et bra alternativ for de som ikke har Sumo i nærheten.
Jada, er det jeg har gjort tidligere, men det er så klart veldig mye greiere med et måltid på sumo (som jeg har 5 min unna på vei hjem fra jobb også) til 199 enn 500 nok på en flyreise. Men da skal jeg ta en for laget og teste når anledningen byr seg. Hadde kortet før, men sa opp da jeg heller prioriterte SAS-kort.
Interessant at FB satser på denne måten. Kan være begynnelsen på en større satsing i Norge / Scandinavia.