Hei, Charterselskaper er jo ikke det som er flittigst diskutert her, men lurer på om det er noen som har erfaring med Sunclass Airlines? Fortrinnsvis Airbus A321. Hvordan er det med komforten om bord? Får en person på 182cm plass til bena, eller blir de klemt mot setet foran i seks timer? Noen som vet hvordan maten er? Vet det ikke er lademuligheter om bord og heller ikke IFE-skjermer i setene, men de har strømmetjeneste hvor man kan se filmer/serier på egen telefon/nettbrett/laptop. Andre synspunkter?
Helt normal og grei beinplass. Jeg er 190 cm selv og overlevde turen. Jeg er ikke særlig kresen på flymat, så jeg synes den var helt grei. Ungene likte ikke sin mat så godt, så jeg spiste opp den også.
Haha, takk for svar! Satt du ved nødutgang eller standard sete? Husker du tilfeldigvis hvilket setenummer du hadde? Hvis du hadde det komfortabelt med dine 190cm på sokkelesten må vel jeg også klare meg. Det var A321 du fløy?
Har flydd med de fire ganger de siste to årene og det er helt ok. I forkant av flyreisen kan du forhåndsbetille og velge mellom en rekke ulike måltider til varierende pris. Du kan også betale ekstra for bedre benplass foran i flyet. Nå har vel Sunclass akkurat fått levert sitt tredje fabrikknye fly også, så det er tydelig at de satser. Ville ikke nølt med å bruke de på charter igjen selv om jeg foretrekker vanlig rutefly.
Takk for svar. Vet at man kan reserve måltider og seter for en ekstra slant - jeg reiser til Gran Canaria med dem i dag. Det jeg er mest spent på er benplassen. Ingen av setene foran i flyet eller ved nødutgang var tilgjengelig da jeg bestilte, verken på tur eller retur. Derfor litt spent på pitchen i forhold til høyden min. Nord-Norge får dessverre ikke widebody på disse rutene, så jeg var spesielt interessert i A321. Vet at de satser med nye 321 NEO og 330-900. Det er spennende. Er også imponert over at de har en streamingtjeneste om bord på A321 som ikke har skjermer i setet. Får se hvor godt det virker. Foretrekker også rutefly foran charter, men her var prisforskjellen så gigantisk at det ikke ga mening å være lojal mot SAS. Eller fly Norwegian, for den saks skyld. Betalte 4300,- tur/retur BOO-LPA inkludert mat, setevalg, 20kg baggasje, flyplasstransport etc. Konkurrentene skulle ha over fire ganger så mye. Kanskje jeg skriver en liten rapport om turen ettersom det ikke er et selskap med mye dekning her inne. God jul
Dessverre. Men jeg har tatt den vanlige klassen flere ganger. Og det er en lang lang tur med alle småbarna som hyler og skriker hele veien. Jeg tror og håper det er roligere med færre småbarn i premiumdelen. Men jeg tror ikke det er mye til business.
Jeg er nysgjerrig på om noen har prøvd rad 1 hos Sunclass 321, den har ekstra benplass men 'seat width is slightly reduced' pga tray table. Jeg har 1D aisle på min flight foreløpig men enn så lenge er f eks 3F vindu ledig, også det med ekstra beinplass, så jeg tenker litt frem og tilbake her...
Vi reiste med Sunclass til Kapp Verde sist vinter med A330-200, og det var helt OK. Vanlige economyseter bak gardinen, men jeg klarte ikke å se at de foran gardinen satt så mye bedre. Setene så tilsynelatende like ut. Mulig ørlite bedre beinplass eller litt bredere seter foran gardinen, men for mitt vedkommende var det ikke nødvendig. De foran gardinen hadde eget toalett, mens vi bak benyttet toalettene i underetasjen. Vi bestilte i god tid så vi fikk bestilt seter på siden, og ikke 4-seters i midten. Helt OK entertainmentsystem med skjerm i seteryggen. Godt utvalg i filmer og bra flymat. Anbefaler å ta med hodetelefoner med kabel, da man ikke kunne koble til trådløst. De som ikke hadde, fikk utdelt headset ombord, men de har neppe den beste lyden. I det hele tatt ikke så mye å utsette på opplevelsen.
Etter endt millionjakt har jeg belønnet meg med en restplass tur i romjulen med Sunclass. Har pluss i a321, men det virker ikke til å være noe forskjell. Spm: det står 5kg håndbagasje og 15kg check in. Jeg hater egentlig å sende bagasje, så hvor streng er de egentlig på disse 5kg om man checker in på nett og går rett til gate? Driver de og veier ved gate? Tenker vanlig cabin bag + en liten ryggsekk.
Ville ikke lagt vekt på "reduced seat width". Har aldri merket noe til det på noe fly, og har sittet mye på rad 1. Samme alltid, det der - uavhengig av flytype. Når bordet er i armlenet mellom setene medfører det både at armlenet ikke kan løftes opp og at setet er bittelitt smalere. Som regel mer enn oppveid av fordelen god plass foran deg gir, og som en bonus er du først ut av flyet. Vær likevel OBS på at det er variasjoner mellom flyselskapene når det gjelder hvor mye plass de setter av til bena før du treffer bulkhead, dog. Der kjenner jeg ikke Sunclass og deres oppsett.
Hadde det helt fint på 1F på en Sunclass A321 til Egypt t/r for en del år siden. Ikke dansegulv, men heller ikke av de trangeste rad 1. 1D tror jeg er å plassere seg midt i den konstante do-køen.