Supersaver.no - erfaringer

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tobeornot999, 08. mars 2023.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,036
    Bonuspoeng:
    183
    Endel gode tilbud på Google flights peker i Norge til supersaver.no.

Noen som har erfaring med dem som OTA?

Alltid best å bestille direkte hos det riktige flyselskapet, men på en mulig tur til sommeren med 3 forskjellige carriers kom de veldig greit ut i samlet pris.

Dette er hva de selv sier, og det høres jo bra ut:

Vi fyller 70 Boeing 737 hver dag
    Supersaver er en del avMarco Polo Travel AS som eies av Etraveli Group AB, Nordens ledende e-handelsselskap innen reiser online og med virksomhet i 46 land og 5 verdensdeler. Med 12 millioner kunder og over 2 millioner solgte reiser fyller Etraveli 70 Boeing 737 hver dag. Konsernet har solid erfaring i bransjen og har drevet reisebyråvirksomhet siden 1989 som et av de første e-handelsselskapene innen reiser online i Norden.​

2. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,342
    Bonuspoeng:
    113
    Brukt dem ved flere anledninger opp gjennom. Alltid fungert fint

tobeornot999 liker dette
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Supersaver kommer godt ut i prissammenligninger da de ofte gir et par hundrelapper i avslag på base fare. Dette tar de igjen i form av gebyrer på salg av tilleggstjenester mm. F.eks. skulle de ha 397 kr per person i administrasjonsgebyr for tilbakebetaling av skatter for en avbestilt reise.

For ukompliserte reiser, på strekninger med høy frekvens ville jeg ikke hatt særlig betenkeligheter. Ser man derimot for seg å behøve assistanse kan det være like greit å betale litt ekstra direkte hos flyselskapet først som sist.

bighc, Durek and tobeornot999 like this.
  4. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,169
    Bonuspoeng:
    183
    Har som enkelt prinsipp å booke direkte med tjenestetilbyder, funker fint det

tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,036
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Alltid.

Men noen få ganger er det vanskelig å finne samme rute til samme pris, på tvers av flyselskaper:.Som i tillegg går på tvers av allianser, i dette tilfellet mitt denne gangen.

6. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,390
    Bonuspoeng:
    93
    Alltid fungert fint også, og som taler over meg sier, fint når man trenger flights på tvers av allianser.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Kan en ikke da booke flere reiser direkte hos flyselskapene det gjelder.
    Slik jeg har forstått avtalene med disse "agentene" (f.eks. Supersaver) er det uansett separate reiser og ingen kobling eller automatikk i ombooking ved forsinkelse på en av reisene ..

tobeornot999 and furlong like this.
  8. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    915
    Bonuspoeng:
    93
    Har dere som sier at det har fungert helt fint hatt erfaring med hvordan de håndterer en kansellert flyvning eller på noen måte trenger å komme i kontakt med dem?
    Husk at alt fungerer når sola skinnero_O

For kompliserte reiser som ikke lar seg booke direkte hos flyselskap ville jeg brukt Berg Hansen. For ruter med høy frekvens feks OSL-BGO kan du booke hos hvem du vil da irrops alltid løser seg. Du blir sannsynligvis bare flyttet til neste avgang.

tobeornot999 liker dette
  9. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde katastrofal erfaring med dem i høst da jeg skulle bestille "interne billetter" i SørAmerika.
    Vi hadde CT Open Jaw OSL-LHR-BOG-LIM , og hjem: GIG-LIS-OSL.
    Brukte diverse verktøy og så at Intra S Amerika så dyrt ut uansett.
    Vi måtte ha innsjekket bagasje, og for en tur LIM-AEP endte vi på en pris på >9000 NoK(2 pax). Måtte blø mer enn 1500 pr pax for bagasje(!).
    Da jeg endelig kom meg inn på siden til Aerolinas Argentinas så jeg at jeg kunne fått den turen ( med insjekket bagase) for ca 5000.
    Prøvde å få turen kansellert hos Supersaver, men det var helt utelukket. Jeg hadde "akseptert betingelsene".

Insomnia4u, tobeornot999 and markus like this.
  10. LL_Air

LL_Air Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Vi har ikke nylige erfaringer med dem, men hadde en t/r reise SVG-LHR-MIA -MBJ (Jamaica) tilbake i 2012. Her ble det litt problemer med oppgjør av British Midland og endringer i reisetidspunkter som gjorde at billetter måtte endres.

Ting tok litt tid, spesielt på mail, men vi fikk til en felles løsning med full refusjon og bestilling av nye billetter. Alt i alt fornøyd med service og løsningsvilje, men dette var i god tid før avreise. Kanskje litt mer skeptisk til ting "on the go" og om vi får den oppfølgingen som behoves.

Ellers så har de jo vært på markedet over 10 år, så det bør jo vise at de i alle fall forsøker å være seriøse.

tobeornot999 liker dette

Del denne siden