Supertilbud til Jakarta

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Thomas, 14. okt 2014.

  1. Thomas

    Thomas Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Selskapet som 5. januar skal slutte å fly til OSL fra den tyske hovedstaden har tydeligvis dårlig samvittighet for at de legger ned ruta.
    De har derfor lagt ut ekstremt billige billetter til Jakarta i business class. Ca 6500 for t/r Oslo - Jakarta. Husk å merk av for business når du er inne og ser på flight-prisene.

    Tilgjengelighet oktober til 5. jan. Bookes direkte på selskapets nettsider.

    Happy booking!
     
    Travellingalf, HEO, oveovo and 6 others like this.
  2. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Morsomme her er at man flyr med det 3.sandkasse selskapet siste strekket
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Kjekt om man trenger BA tierpoints f.eks.
     
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Supert tips! Tur bestilt - helgetur til Jakarta i desember :)

    Må jo være en feilprising? Biz er under halv pris av eco, og jo mer fleksibel billett jo lavere er prisen - eksempelvis koster full flex kun 1/3 av prisen for no flex, hmm.. for meg var det iallefall rene gavepakken etter forrige ukes tabbe med businessbillettene jeg mistet.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Litt av ett tilbud ja! Og nesten for godt til å si nei til. Tror det må bli ei langhelg/uke i Jakarta denne høsten ja... Men dette MÅ da være en feilprising e.l.?

    Vurderer å kjøpe to billetter i tilfelle jeg skulle klare å få med meg madamen eller noen andre reiselystne og det burde jo ikke være noe problem siden dette er Businessbilletter som kan avbestilles uten gebyr?
    Er det forresten noen som vet om man kan forandre navnet på billetten og hva det ev. vil koste (i Business?). Jeg har prøvd å finne noe om dette på Air Berlin sine hjemmesider, men der henviser de hele tiden til billetter booket før 22.05.2012 ?!
     
    Last edited: 15. okt 2014
  6. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Vet dere om man kan kjøre bonuspoengene fra AB codeshare-flightene med Etihad (AUH-CGK t/r) inn på bounspoeng-konto til alle OneWorld flyselskaper (f. eks. FinnAir eller Qatar Airways), eller bare til AirBerlin, siden Etihad jo ikke er medlem av OneWorld?


    Snacky
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Avhengig av malingen utenpå flyet. Er det operated by non-oneworld blir det lite.
     
  8. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Mener dette kun kan krediteres til AirBerlin.
     
  9. oveovo

    oveovo Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Man får 360 Tier Points hos BA for en slik rundtur (ingenting for Ethiad). Uansett ikke dårlig å få Bronze etter én tur, og har man noe fra før er ikke Silver langt unna.

    Akkurat nå ser det imidlertid ut til at airberlin.no er nede, så får håpe det ikke er feilretting i prissystemet de driver med. ;)

    Redigert: Der var sidene oppe igjen, og det er heldigvis fortsatt mulig å bestille.:)

    Kan jo legge til at det er jo såklart mulig å få Bronze hos BA etter én tur andre steder også, men kanskje ikke helt til denne prisen. Man får jo også Silver hos airberlin etter denne turen om man heller ønsker å ha poengene der.
     
    Last edited: 15. okt 2014
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten - man må ha to BA-flighter for Bronze i tillegg
     
    oveovo liker dette
  11. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Man er godt over halvveis til topbonus Gold (OneWorld Sapphire) på AB med denne turen (30940 topbonus miles). Kanskje ikke så dumt å legge alle bonuspoengene på AB topbonus likevel da. Men dette ser ut til å være en ganske soleklar "mistake fare". Mangler jo et siffer i prisen. Men jeg har da uansett bestilt, siden billetten er FullFlex, og man ikke engang trenger å møte opp eller si ifra hvis man likevel ikke skal dra, og likevel få full refusjon. Håper de ikke bare summarisk kansellerer alle bestillinger (uten å si ifra) :)


    Snacky
     
    Last edited: 15. okt 2014
  12. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du vil også være over halvveis til BA Silver (OW Sapphire) om du krediterer til BA EC. Kanskje mer aktuelt ettersom AB dropper OSL?
     
  13. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg mener jeg leste meg til at man kan endre navn på billetten inntil kort tid før avreise.


    Snacky
     
  14. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Er du sikker på det, siden Etihad-flightene ikke gir opptjening på BA?


    Snacky
     
  15. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg søkte igår fant jeg OSL-TXL-AUH med AirBerlin. T/R gir dette 360 Tierpoints hos BA, men om det bare er OSL-TXL som er flys av AB gir det selvsagt mening og kreditere til AB.
     
  16. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    OSL-TXL, TXL-AUH, AUH-TXL og TXL-OSL er "operated by" AirBerlin, og gir dermed opptjening i hvilket som helst FF-program i OneWorld-alliansen. AUH-CGK og CGK-AUH er "operated by" Etihad, og så vidt jeg har klart å finne frem til, er det ingen OneWorld-flyselskaper bortsett fra AirBerlin som gir opptjening på disse to flightene.


    Snacky
     
  17. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Om du vil ha poeng for AUH-CGK er TopBonus eneste alternativ, men det hjelper jo lite med poeng hos Airberlin om du i fremtiden bare vil fly BA/Finnair.
    Poenget mitt var uansett at du vil være halvveis til Sølvkort hos BA om du krediterer dit (dog trenger du noen BA flighter i tilegg)
     
  18. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan være at jeg gjør nettopp det, ja. Takker så mye for tipset :)


    Snacky
     
  19. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Da bestilte jeg to billetter i går for meg og madamen med avreise i romjula og retur på nyåret. Så skal det bli spennende å se om AirBerlin plutselig oppdager feilen (?) og ombestemmer seg... Men bestilte med prisgaranti også så satser på at dette blir en fin overraskelse til madamen til jul!
     
  20. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43

Del denne siden