Surface equipment bus - poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av asc, 24. april 2017.

1. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    På grunn av det fine vårværet på OSL i dag ble jeg booket om til det SAS-appen kaller Surface Equipment Bus (også kjent som buss). Hvordan går det da med EB-opptjeningen mon tro? Poeng som opprinnelig flight?

Får jeg ikke poeng mangler jeg stakkarslige 144 grunnpoeng på EBG-rekvalifisering. Er SAS helt firkantet på dette, eller må jeg ta meg en siste-liten Go-tur for å være sikker?

2. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    Du skal få for opprinnelig billett.

braathens safe and Petter B-C like this.
  3. jayeff

jayeff Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Dersom du mangler 144 grunnpoeng, så koster det kr. 200 å kjøpe 200 grunnpoeng på sas.no. Alternativt kan 2000 ekstrapoeng konverteres til 200 grunnpoeng.

Så, skulle det vise seg at du, mot formodning, ikke skulle få poengene for reisen, kan du alltids kjøpe deg opp i status.

asc liker dette
  4. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jøss, sist jeg sjekket (riktignok en god stund siden) mener jeg man måtte kjøpe i 1000-bolker, men nå ser jeg at jeg kan kjøpe i 100. Da løser det seg jo fint, takk for tips!

Ursa and jayeff like this.
  5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikkje får poeng for opprinnelig flight, så kontakt kundeservice slik at dei kan ordne opp.

Så kan du spare dei 200 kr til å kjøpe loungetilgang neste gong du reiser med SAS til nokon av "loungegate"-flyplassane :)

RoadKing and vegardg like this.
  6. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hallo du, vent litt. Hør hva flere her inne har å si før du kjøper det lille du mangler og kanskje ødelegger et år med tradisjonelt opptjent gullkort...

Stuttfeiten and vegardg like this.
  7. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Lifetime-gold ryker?

Stuttfeiten liker dette
  8. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Kjøpte grunnpoeng er jo nettopp grunnpoeng og må jo gå som opptjent EBG ift 10 års regel?

9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Tvilsomt @Elo
    Vil tro det blir det samme som å kjøpe et gullkort som i følge SAS ikke teller...

Men tror neppe SAS lager noe problem ut av det bare du slenger i vei en mail :)

10. CCS87

CCS87 Medlem

Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Dette må jeg få forklaring på?

Kan man bli booket om til buss når man har bestilt fly?! Mulig jeg er veldig naiv denne morgenen. Uansett noe jeg aldri har hørt om før?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du MÅ fra A til Å, så er det ikke et dumt alternativ til å stå over til neste dag.

Husker da vi hadde askekrisa, så busset jo SAS folk til/fra TRD for langdistanse til USA.

12. CCS87

CCS87 Medlem

Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, det er klart. Visste bare ikke at dette var operativ praksis :)

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    De vurderer nok hvert tilfelle om det er et alternativ.

14. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    ....men veldig sjelden på IC da...;) vil anbefale å heller vente en dag hvis man får buss-for-fly på OSL-EWR :)

Xflipper, DanH, Supersergei and 2 others like this.
  15. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    Widerøe gjør dette av og til pga. vær og forhold i nord, og setter da opp buss for fly når de ikke kan betjene en flyplass. Så buss for fly er ikke et uvanlig fenomen i Norge, men ikke så ofte man ser det på Gardermoen... Man skal uansett få poeng for opprinnelig flytur selvom reisen foretas med buss...

16. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Dette var til Kristiansand, så sikkert akkurat i grenseland. Med tre kansellerte fly var det sikkert beste måten å få unna passasjerene på. Har ikke kommet noen poeng for bussturen enda, men jeg sendte et spørsmål til gullmailen så får vi se hva de sier.

17. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Her er svaret jeg fikk fra gullmailen:

Det er ikke muligt at optjene point for din flyvning som blev aflyst pga snevejr. Da det er uforudsete hændelser kan der ikke optjenes point.

Skuffende. Verdt å krangle på?

18. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du har da vel betalt for en flybillett og ikke en bussbillett! Kan alltids forsøke å sende eposten på nytt så kanskje du treffer på en annen person i andre enden :)

Regner med at det koster mere med fly enn buss så burde hvert fall fått igjen mellomlegget...

Del denne siden