Heisann. I forbindelse med at norske SAS piloter har de norske pilotforbundene varslet tiltak som kan påvirke trafikken fra torsdag 14. september. Jeg skal fly SVG - STO (direkte) fredag 15. september. SAS skriver på sine hjemmesider : "Fly bemannet av SAS danske og svenske piloter påvirkes ikke av streike og flyvninger operert av en av våre partnere er ikke berørt av streiken". Jeg vet at det er dansk crew som fly SVG - CPH, men er usikker på SVG - STO. Synes også å huske når jeg har flydd denne strekningen tidligere at det ikke var vært SAS selv men ett innleid selskap uten at jeg er sikker på det. Noen som vet?
Hva med SK4755 Oslo - Frankfurt på torsdag morgen?.... Er jo umulig å få noe svar av sas.... Og SK1313 fra AES-OSL 0655 samme dag.. Er vel stor sjanse for norsk crew der.
Her er det samlet info om streiken - https://insideflyer.no/forums/threads/sas-streik-høsten-2017.8996/
Riktig det er SK1496. Supert, mange takk for hjelpen (SAS sier selv via en Facebook melding at de ikke vet, men det tror jeg ikke på - du visste jo ) Takk igjen!
Jeg er ganske sikker på at innlandstrafikk i all hovedsak er piloter tilknyttet norsk pilotforbund. Det er kanskje noen andre som kan bekrefte dette?
Hvis strekningen flys av et innleid selskap, som f.eks Cityjet, går den som planlagt og er ikke rammet av en evt streik, i følge SAS.