Er EBD (som alle andre her inne ), stemmer det at jeg må betale for å kunne velge seter hos Swiss eller er det et hemmelig sted jeg kan legge inn min status slik jeg kan på sas.no. Får ikke valgt seter på dette legget på sas.no, så måtte til Swiss-app
Har ikke brukt LX med EB medlemskap på noen år men tror ikke det går å slippe unna betaling for setevalg på annen måte enn å velge sete når du sjekker inn
Hadde en booking med SK og LX sist sommer, fikk da hjelp av Gold-mail til å legge inn EB-nr på bestillingen, da dette ikke var mulig å få til på SAS.no. Fikk da valgt seter uten å betale, kan ikke huske om det var på sas eller lx sine websider. Men dette var ECO Classic billetter (bestilt fra Swiss), og da tror jeg setevalg er gratis i utgangspunktet.
Har bestilt premium economy med Swiss og Austrian, fikk lagt til bestillingen hos SAS (markert "agentbestilling") selv manuelt. Både hos Swiss og SAS dukker det opp ganske stive priser for setevalg (over 700kr per sete), selv om vi begge som skal reise er diamant/gull. Noen som har erfaring med en måte å unngå dette, annet enn å vente frem til 24t før avgang ved innsjekk?
Edit, ser bedre hva du skrev nå, så du kan se vekk fra det jeg skrev under Har du sjekket hva som skjer hvis du søker opp bestillingen på swiss sine nettsider?
Det var gratis for meg på swiss sine hjemmesider, men kostet penger for min statusløse datter. Booket via Lufthansa.
Jeg har bestilt via Swiss.com. Om jeg går inn der koster det penger, om jeg går inn via SAS koster det penger, om jeg går inn via Austrian koster det penger. Eurobonusnr er korrekt registrert. Har nå også sjekket via Lufthansa, men også der tar de seg betalt 774SEK per sete på langstrekkene.
Tettere opp til avreise virket det som de skulle ha betalt fra meg også, kan være det som var problemet. Jeg spurte de på chatten før jeg bestilte om det var gratis setevalg for star alliance gold og det bekreftet de så jeg ville tatt kontakt på chat og bedt om assistanse hvis jeg var deg.