SWISS 777-300ER Business spørsmål

Tråd i 'Miles & More' startet av elgaaen, 11. sept 2019.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    832
    Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

    Fikk kloa i noen billetter til Miami neste år med Swiss 777-300ER. Det er fortsatt ledige seter i minikabinen mellom Business og First. Er det å anbefale? For meg virker det fristende mtp at det bare er 10 passasjerer istedenfor 52..

    Første rad gir ved bedre plass til beina når man sover også? Ryktene sier at det kan være litt trangt for føttene.
     
    trqen1 and ArthurDent like this.
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,931
    Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
    Go for it
     
    ArthurDent liker dette
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,202
    Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Minikabinen er bare helt knall! Rad 4 har good plass. Vi hadde 5AB sist jeg fløy biz med de og det funka bra det og.
     
    ArthurDent liker dette
  4. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    693
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg satt på rad 4 forrige uke og syns minikabinen var veldig behagelig. Fikk innimellom noen nedlatende blikk fra de som fløy førsteklasse som tittet innom, men det lever jeg fint med. Jeg som er 186 hadde god plass i fotbrønnen til å plassere føttene slik jeg ville. Dog syns jeg at setet var noe smalt og sleit med å finne en behagelig sovestilling.

    Men alt i alt, tommel opp!
     
    drsyk, ArthurDent and Wiolenze like this.
  5. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,364
    Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    I Bergen kalles slike folk klessetryner.

    Ellers er jeg enig angående minikabinen. Har dog kun testet hos AA, men det var langt roligere enn main cabin. Layout er jo likt som hos Swiss.
     
  6. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    308
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg seatet oss opprinnelig på 5AB hjem fra BKK, men leste reviews og så bilder at det bakerste vinduet i minikabinen mangler og det så litt innestengt ut. Flyttet oss derfor til hovedkabinen da rad 4 ikke var ledig.

    Merk også at rad 11 mangler vindu.

    Bakerste vindu mangler på rad 5
    [​IMG]
     
    OttoL, drsyk and Eddie47 like this.
  7. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    832
    Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Godt tips! Får sette kona der, hun sover uansett.. Et annet spørsmål, er det som på SAS at beinplassen er mye bedre på fremste rad? Det er ledig på første rad i maincabin. Men det er det jo toalettkø etc... (eller kanskje ikke kø men du skjønner)
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,202
    Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg satt på 5A sist jeg fløy med LX i biz. Likte godt at det vinduet ikke er der. Må du se ut litt er det bare å lene seg fram. 5A any day kontra hovedkabinen!
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,344
    Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vesentlig bedre med god beinplass en at en svenske står stille ved siden av setet ditt i 5 min i løpet av reisen. Toalettene foran hos SAS er vel uansett forbehold crew osv. Eller husker jeg feil? Det er i såfall den bakerste raden i hovedkabinen som kan være utsatt for kø i SAS C.

    Så hvis dere får midtsetene på 1 rad hos SAS så velg dem. Ulempen kan være eventuel flytting hvis det kommer barn som trenger bassinett. På A340 og nye A350 vil det vel/ er det også like god plass på første rad i minikabinen.
     
    Eddie47 and Sonictravel like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,867
    Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mye må man klatre for å komme ut fra setet som er innerst mot vinduet?
    Det er ledig på rad 4, men ikke i midten.

    Er rad 4 ved vinduet bedre enn midtseter lengre bak? (Vi er to pax. Som er gift.)
     
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,202
    Likes mottatt:
    114,842
    Bonuspoeng:
    350
    Dette bildet er fra 5A. Riktig nok fra gammel kabin, men ingen voldsom forskjell tror jeg.

    21A25792-0D79-4A49-9323-D7629169EA4F.jpeg
     
    holmen liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,867
    Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Takker! Da tester vi minikabinen.
    Er jo fortsatt fare for at turen ikke blir noe av, men det er viktig å ha noe å glede seg til!
     
    Adrian E and Tore like this.
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran Moderator

    Innlegg:
    3,754
    Likes mottatt:
    23,547
    Bonuspoeng:
    183
    På turen som jeg skal (eller ikke) ta i mars er minikabinen allerede fullt.
    6 D&G er det nærmeste man kommer, men der er det babykurvfeste.
    Neste "paralternativ" er 12 A/B og 14 D&G.
    På en nattflygning tenker jeg det er lurt å satse på D&G for da slipper vi å kravle over hverandre i tilfelle noen trenger en pitstop.
    På en dagflygning er det mulig å sitte på 6D&G (med kurvplass) eller 8 A&B.
    På begge flygninger er det også noen parseter ledig på F-siden, men for en eller annen grunn synes jeg det er "feil" side av flyet og det skal mye til for å vurdere de.

    Babykurv er vel ikke så veldig ofte i bruk, men kanskje greit å unngå? Eller en plassen til føttene mye bedre der slik at det er verdt å ta risiko?

    Hva ville dere som allerede har testet kabinen ha valgt?
     
  14. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,422
    Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Bumper denne tråden med semi-relevant spørsmål: er det noen som vet pris for oppgradering fra C til F med Swiss til Tokyo? Dette er vel fixed price kontra auksjon.
     
  15. SirH00D

    SirH00D Roger, Roger. What's our vector, Victor?

    Innlegg:
    74
    Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    Lurte på det samme! Ser ut som du kanskje kan gjøre det på flyplassen for rundt 10k NOK. Ref: onemileatatime
     
    Darkcho liker dette
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    8,014
    Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på om jeg så en som betalte 1200 euro fra BKK på en facebookside.
     
    Darkcho liker dette
  17. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,344
    Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mye koster en Tur retur F med Swiss på 2 personers salgene deres?

    Bare for å sammenlikne.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Vil gjette på 45k ish.
     
  19. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    866
    Likes mottatt:
    3,841
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderte å sjekke dette på søndag på denn ruta sidan gateagentane pusha upgrades ved gate. Men når dei annonserte dette så var det reine magnetismen på folk som storma til skranken og køa vart lang. Observerte at minst to pers oppgraderte frå Business-køa til First-køa på denne måten, men om dei betalte med poeng, kroner eller kva dei gjorde for å få det til veit eg desverre ikkje.
     
    Darkcho liker dette
  20. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    Det lå på rundt 45 pre covid ja, for to personer.
    Og da ble man hentet hjemme i S-klasse og greier.

    edit: usikker på om jeg har sett tyo på de salgene. Men shanghai, beijing, hong kong, johannesburg lå på det nivået.
     

Del denne siden