Hei. Fikk kloa i noen billetter til Miami neste år med Swiss 777-300ER. Det er fortsatt ledige seter i minikabinen mellom Business og First. Er det å anbefale? For meg virker det fristende mtp at det bare er 10 passasjerer istedenfor 52.. Første rad gir ved bedre plass til beina når man sover også? Ryktene sier at det kan være litt trangt for føttene.
Minikabinen er bare helt knall! Rad 4 har good plass. Vi hadde 5AB sist jeg fløy biz med de og det funka bra det og.
Jeg satt på rad 4 forrige uke og syns minikabinen var veldig behagelig. Fikk innimellom noen nedlatende blikk fra de som fløy førsteklasse som tittet innom, men det lever jeg fint med. Jeg som er 186 hadde god plass i fotbrønnen til å plassere føttene slik jeg ville. Dog syns jeg at setet var noe smalt og sleit med å finne en behagelig sovestilling. Men alt i alt, tommel opp!
I Bergen kalles slike folk klessetryner. Ellers er jeg enig angående minikabinen. Har dog kun testet hos AA, men det var langt roligere enn main cabin. Layout er jo likt som hos Swiss.
Jeg seatet oss opprinnelig på 5AB hjem fra BKK, men leste reviews og så bilder at det bakerste vinduet i minikabinen mangler og det så litt innestengt ut. Flyttet oss derfor til hovedkabinen da rad 4 ikke var ledig. Merk også at rad 11 mangler vindu. Bakerste vindu mangler på rad 5
Godt tips! Får sette kona der, hun sover uansett.. Et annet spørsmål, er det som på SAS at beinplassen er mye bedre på fremste rad? Det er ledig på første rad i maincabin. Men det er det jo toalettkø etc... (eller kanskje ikke kø men du skjønner)
Jeg satt på 5A sist jeg fløy med LX i biz. Likte godt at det vinduet ikke er der. Må du se ut litt er det bare å lene seg fram. 5A any day kontra hovedkabinen!
Det er vesentlig bedre med god beinplass en at en svenske står stille ved siden av setet ditt i 5 min i løpet av reisen. Toalettene foran hos SAS er vel uansett forbehold crew osv. Eller husker jeg feil? Det er i såfall den bakerste raden i hovedkabinen som kan være utsatt for kø i SAS C. Så hvis dere får midtsetene på 1 rad hos SAS så velg dem. Ulempen kan være eventuel flytting hvis det kommer barn som trenger bassinett. På A340 og nye A350 vil det vel/ er det også like god plass på første rad i minikabinen.
Hvor mye må man klatre for å komme ut fra setet som er innerst mot vinduet? Det er ledig på rad 4, men ikke i midten. Er rad 4 ved vinduet bedre enn midtseter lengre bak? (Vi er to pax. Som er gift.)
Takker! Da tester vi minikabinen. Er jo fortsatt fare for at turen ikke blir noe av, men det er viktig å ha noe å glede seg til!
På turen som jeg skal (eller ikke) ta i mars er minikabinen allerede fullt. 6 D&G er det nærmeste man kommer, men der er det babykurvfeste. Neste "paralternativ" er 12 A/B og 14 D&G. På en nattflygning tenker jeg det er lurt å satse på D&G for da slipper vi å kravle over hverandre i tilfelle noen trenger en pitstop. På en dagflygning er det mulig å sitte på 6D&G (med kurvplass) eller 8 A&B. På begge flygninger er det også noen parseter ledig på F-siden, men for en eller annen grunn synes jeg det er "feil" side av flyet og det skal mye til for å vurdere de. Babykurv er vel ikke så veldig ofte i bruk, men kanskje greit å unngå? Eller en plassen til føttene mye bedre der slik at det er verdt å ta risiko? Hva ville dere som allerede har testet kabinen ha valgt?
Bumper denne tråden med semi-relevant spørsmål: er det noen som vet pris for oppgradering fra C til F med Swiss til Tokyo? Dette er vel fixed price kontra auksjon.
Lurte på det samme! Ser ut som du kanskje kan gjøre det på flyplassen for rundt 10k NOK. Ref: onemileatatime
Vurderte å sjekke dette på søndag på denn ruta sidan gateagentane pusha upgrades ved gate. Men når dei annonserte dette så var det reine magnetismen på folk som storma til skranken og køa vart lang. Observerte at minst to pers oppgraderte frå Business-køa til First-køa på denne måten, men om dei betalte med poeng, kroner eller kva dei gjorde for å få det til veit eg desverre ikkje.
Det lå på rundt 45 pre covid ja, for to personer. Og da ble man hentet hjemme i S-klasse og greier. edit: usikker på om jeg har sett tyo på de salgene. Men shanghai, beijing, hong kong, johannesburg lå på det nivået.