Swiss eller LH i F

Tråd i 'Bonushjelp' startet av anders82, 22. sept 2014.

  1. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Fleksibilitet var nøkkelen for oss i alle fall. Vi tok oss 10 dager fri fra jobb, og lot rett og slett ledige seter hos LH bestemme hvor vi dro. Booket turen 6 dager før avreise. Men har merket meg at EZE virker vanskeligere nå, enn det gjorde i fjor når vi fant to seter ned og to opp.
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er 10,5 så jeg skal nok klare nyte det ;). Bos blir for kort. Skal uansett i bryllup så destinasjon er bestemt. Avgjørelsen tror jeg faller litt nærmere avreise
     
    SASDC8 liker dette
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  4. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Nå blir det for mye å tenke på for en enkel sjel som meg... Er jo lojal mot Star Alliance, så de to mellom-europeerne frister mest, men Concorde Room på LHR hadde jo vært noe ;)
     
    tommy777 liker dette
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    BA First er etter min mening ikke i nærheten av det Lufthansa eller Swiss er. Bakkeopplevelsen på Heathrow er overhodet ikke spennende og jeg tar aldri ett ekstra minutt for å besøke Concorde Room. Mens man kjører på med Johnny Blue hos BA, har de over 100 forskjellige Whiskey hos Lufthansa. På Champers og vinfronten, likeså. Cabanaene i Concorde room er greie når du er trøtt som ett stupebrett, men dusjfasilitetene er tragiske med plastikkvegger.

    I Frankfurt og Zurich slipper du å gå igjennom sikkerhetskontrollen igjen når du har transfer, på Heathrow har du ikke noe valg og du treffer de frekkeste og mest uprofesjonelle sikkerhetsvaktene på kloden.

    Jeg har ingen problem med å oppgradere eller brenne poeng på BA First, men dersom man skal betale, ikke tale om.

    Den beste bakkeopplevelsen outbound har du i Frankfurt, uten tvil, mens i luften er Swiss mer spennende dersom du ser bort fra kaviar, noe du ikke finner hos Swiss. Jeg har kun hatt gleden å fly Swiss First en gang og trivdes veldig godt ombord. Når det er sagt, Lufthansa har jeg flydd i F mer enn 20 ganger og trives veldig godt ombord der også

    Her er ett par trip reports om Swiss, inkludert loungen deres i Zurich

    http://onemileatatime.boardingarea....e-zurich-swiss-first-class-zurich-to-bangkok/

    http://onemileatatime.boardingarea....the-a380-swiss-first-class-chicago-to-zurich/

    Dersom det er mulig, hadde jeg flydd Lufthansa ut og Swiss tilbake. Dersom det ikke er mulig, hadde jeg valgt Lufthansa for å oppleve servicen i Frankfurt.

    God tur, ser frem til å lese om opplevelsen din!
     
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Skal nok få knotet ned en rapport så fort turen er gjennomført. Har godt med tid, så jeg må tenke lenge. Blir nok noe tysktalende begge veier uansett
     
    tommy777 liker dette
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Condor flyr til Fort Lauderdale ;)
     
    anders82 and Fnate like this.
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da tror jeg at jeg Condør....
     
    jefi99 and Henning like this.
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ach, jaaaa. Selbstverständlich. Willkommen aus British Airways Ertste klasse. Das beste Flugerlebnis in der welt.

    Wir haben sowohl eine Concorde Zimmer und die meisten genauen sicherheitskontrolle dieser welt.

    Wilkommen an board!!!

    Als auser bei mit nach zeit von zu!!!!

    Tillegg: Tommy har nok helt sikker rett i at LH og disse andre kvasityskerne har den dyreste wiskeyen, hippeste Porshene og sånt altså. Nå er det riktignok Black label hos BA, uten at det betyr mye. Men BA har coolness, alla det SAS hadde før (og som enkelte SAS crew har enda. God bless them). Reiser du First er du ofte lei av "makulert regnbuefalk med gravet chihuahua-stuing", og har bare lyst på en bolle. Hos BA får du en klaps på skuldra og en real blings med bacon om du vil. ;)

    Bare sånn for å opprettholde imaget mitt der jeg går villt i forsvar av det jeg liker best.
     
    Last edited: 10. okt 2014
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Gjeeeesp
     
    SASDC8 and Fnate like this.
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Haha. Herlich antwort aber die britische airways ist nur semi-aktuell. Ein klappf ab die skulder ist sehr gut aner keine Porsche und kaviar
     
    Fnate liker dette
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Guten heute, alte adler!

    Ach mein gott! Dass heisst Die Britische Luftwegen, du wenig-wisser..... :D
    Undt da BL haben keine Weissbier!! Und das Concorde zimmer haben keine Jägermeister!:eek::eek::eek:
    Das antwort is dafür selbstverstendlich die dåjtssprekklige fluggeschellschaften mit Ersten klasse.

    Lass der Hr von Fnate selbs die Bolle essen!:cool:
    Erindern dass du musst nich an der Flugvertinnen fragen; Er sprekken Deres tysk? Das war nicht guten sein.

    Auf wienerschnitzel!
     
    anders82, Fnate and tommy777 like this.
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Vi skulle jo ta denne blindtesten i F over Fnatlantern, skulle vi ikke?

    Bolle er fint. Jeg tar en for laget.

    Dislcaimer: Det er ikke meningen å ødelegge tråden altså. Jeg ville bare ikke ødelegge imaget mitt som bygdetulling. LH First via FRA er nok helt brillekanon!!!
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Bolle essen.. He he.. Brilljant..

    Nå utaler her Fnate seg rimelig bastant om Hansen, så jeg synes det har vært nok tjat. Jeg hiver meg på telefonen NÅ så vi endelig kan sette sammen the ultimate showdown. En elefnat og en halvfeit nordlenning på tur: ene veien med LH, andre med BA. @Fnate , sett ned den forsterkeren til 600 lapper. Telefonen din ringer ! ;)
     
    Travellingalf, SASDC8 and Fnate like this.
  15. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Kein problem. Alles ist in ordnung und ich glaube ich fluge mit luftwaffe
     
    SASDC8 and Fnate like this.
  16. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Og så tok saken en ny vending.
    Lh flyr jo til Chicago med 747-8. Dette blir omtrent samme pris med connection videre til Mia som direkte.
    Og så kan man fly 330 via muc og fra hjem.
    Plutselig fristet det mer med 747. Får også en bedre overgang i fra på tur over.
    Skakke værra lett
    380 vs 747-8? Hva tror man
     
  17. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Da ble det luftwaffe via Frankfurt begge veier. Blir litt hektisk med 1:40 layover på tur over, men jeg bør klare fcl b eller fct i fra.
    Hjem blir det 4:25 så da bør man klare å utnytte flyplassen. Ellers er det jo fett med a380 og andre etasje.
    Dette blir dyrt, men deilig:)
     
  18. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    I poeng eller kronasjer? :eek:
     
  19. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Kroner...:eek: De gærne har det godt
     
    Jørgen liker dette
  20. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er uproblematisk, jeg har hørt at kredittkortregninger forsvinner om du graver de ned i skogen.
     
    Bizflyer liker dette

Del denne siden