Syden

Tråd i 'Reisedeals' startet av kiev, 02. okt 2024.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Iberia ca 1900€ men da fra OSL

kiev and RoadKing like this.
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor skulle man ellers reise fra ? :p

kiev and holmen like this.
  3. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel egentlig å prøve charteropplevelsen, hvor alt er all-inclusive, ordnet og tilrettelagt, og jeg ikke trenger å tenke men kan legge hodet igjen hjemme. I alle fall ser det ut som en absolutt nødvendighet med hensyn til karakterene i Charterfeber.
    Av en eller annen irrasjonell grunn frister det å gå opp fotsporene til charter-Svein, dog i et litt mindre rølpete format hvis mulig.
    Det å sette sammen en reise til diverse Syden-destinasjoner i Spania, Hellas osv er også interessant og takker for gode tips der! Dog har jeg planlagt, bestilt og gjennomført endel hundre slike reiser, og nå frister altså det tanketomme og bekymringsfrie charterlivet.

4. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,309
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, da vil jeg anbefale å ta tyren med hornene og rett og slett reise til Puerto Rico på Granka med Ving. Merk at jeg ikke anbefaler det på generelt grunnlag, bare i henhold til dine tanker.

Men unntak av "..rolig resort med topp mat og drikke". Her ville jeg sett på Sardinia, noen av resortene kan yte god mat. "All inclusive" på disse kalles "fullpensjon" og inkluderer gjerne ikke drikke, men det kommer jo mest an på operatøren, ikke hotellet.

kiev and Eddie47 like this.
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Du har jo Los Guayres ikke så langt unna Puerto Rico, så der skal man kunne få seg et Michelinmåltid om det kniper en kveld

kiev and The_Dude like this.
  6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,204
    Bonuspoeng:
    113
    Man må vel ikke velge det verste av det verste for å oppleve syden? Vi har vært på byferie i Las Palmas noen ganger og stortrives. Men sist gang dro vi ned til sør for å besøke mine foreldre i Puerto Rico i én dag. Jeg fikk seriøst lyst å helle bensin over meg selv og tenne på etter omtrent 30 minutter. Det var ekstremt pinlig å se hvor harry en del turister oppfører seg, samt norske menyer, "norske" kelnere og norske navn på alt over alt! Jeg avskyr dessuten at folk går i bar overkropp og speedo på kafér og restauranter. Der er det mer regelen enn unntaket. Og jeg mistenker at det ikke er dette @kiev er ute etter når han ber om tips til en sydenferie.

Det finnes tross alt utallige steder rundt middelhavet og andre søreuropeiske land som har alt du ber om med tanke pål å få en fiks ferdig planlagt og tilrettelagt tur, uten at du behøver å oppleve andre turister fra sin absolutt verste side. Vi var på haugevis med "sydenreiser" da barna var små, men opplevde aldri en sånn galskap som det som møtte oss på vår snarvisitt til Puerto Rico.

Last edited: 03. okt 2024
  7. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    En tar jo med knekkebrød og brunost hjemmefra selvsagt! :D:p

8. fridolin

fridolin Nytt Medlem

Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    3
    Det trenger man ikke, brunost selges på senterert i Puerto Rico:p

kiev and obay like this.
  9. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer jo også litt an på hva man legger i ordet "syden". Reiser du nå legger jeg gjerne Malta i potten. Hilton eller Westin Dragonara har godkjent standard. God mat og Malta er jo nesten som et middelaldermuseum hvor enn du går.

tobeornot999, The_Dude and kiev like this.
  10. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Riktig! Etter beskrivelsen utgår Puerto Rico med sjumilsstøvler. Grisefest og vin til en euro per liter er ikke ikke helt ønskedrømmen.

Dette høres bra ut. Hvilke turoperatører er det man bør satse på?
    (Husk jeg er genuint helt noob på dette området :oops:)

11. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,309
    Bonuspoeng:
    113
    @kiev Når tenkte dere å reise?

12. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,877
    Bonuspoeng:
    293
    Tror ikke du får Radisson Arguineguin på charter, det er i utgangspunktet et timeshare hotell, men de leier ut som et vanlig hotell når "eierne" ikke stiller.

Hvis du skal ta den helt ut, så har du et hotell et kvartal bortenfor, SunWing Arguineguin Beachfront. Som navnet antyder, hit kan du reise med Ving reiser tror jeg :)
    Dette er et all inclusive med tålelig standard, og har bassengområde hvor barn ikke har adgang. Det lever nok godt opp til fordommene våre :).
    Jeg har ikke bodd der, men besøkt barn og barnebarn der.

The_Dude and kiev like this.
  13. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekket Ving, og de kan visstnok tilby Radisson:
    https://www.ving.no/kanarioyene/gran-canaria/arguineguin/radisson-blu-residence-gran-canaria
    Ving synes å være flink med dynamisk prising. De tilbyr samme rommet til 22k i juni 25, 44k i slutten av denne måneden, men 90k hvis man reiser fra Trondheim :eek:. Den prisen må vel inkludere personlig ledsager fra ytterdøra vår på Nardo?
    Begynner nå å bli litt tvilende til hele prosjektet.
    Ex-forlovede/mor/pointearner har muligens blitt litt forvent med First, Conrad/Waldorf hotell og lounger overalt.
    Kanskje jeg bare skal forbli charter-jomfru :oops:

14. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Du MÅ sitte på 32B og 32C i direktefly fra OSL til LPA operert av TUI for den ekte opplevelsen. Kun busstransport til hotellet er lov.

kiev liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Støtter AY forslaget til @geddi helhjertet! En koselig liten rundtur over til HEL først, og A350'ene deres er veldig behagelige, har skikkelig gardin og business-klasse.

Og så wide-body! Til selveste Syden/Spanjakk-land :)

Earl, geddi and kiev like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Godt poeng! Men dette er IF, og flyturen skal være i business på wide-body :p

kiev liker dette
  17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Herlig beskrivelse! Gull verdt. :D

Jeg har aldri vært på GraCa, men du beskriver med 100% nøyaktighet fordommene mine som hindrer meg fra å dra.

kiev liker dette
  18. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Granca, Granca. Noob! :D

kiev and themichael like this.
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,134
    Bonuspoeng:
    183
    Nyttig rabatt, om det blir Ving. Gjelder kun til i morgen:

upload_2024-10-5_11-51-9.png

kiev liker dette
  20. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør meg vel bare mer troverdig. Nei, jeg er ikke Granca Pro. Bra er det. ;)

kiev and tobeornot999 like this.

Del denne siden