Man må vel ikke velge det verste av det verste for å oppleve syden? Vi har vært på byferie i Las Palmas noen ganger og stortrives. Men sist gang dro vi ned til sør for å besøke mine foreldre i Puerto Rico i én dag. Jeg fikk seriøst lyst å helle bensin over meg selv og tenne på etter omtrent 30 minutter. Det var ekstremt pinlig å se hvor harry en del turister oppfører seg, samt norske menyer, "norske" kelnere og norske navn på alt over alt! Jeg avskyr dessuten at folk går i bar overkropp og speedo på kafér og restauranter. Der er det mer regelen enn unntaket. Og jeg mistenker at det ikke er dette @kiev er ute etter når han ber om tips til en sydenferie.
Det finnes tross alt utallige steder rundt middelhavet og andre søreuropeiske land som har alt du ber om med tanke pål å få en fiks ferdig planlagt og tilrettelagt tur, uten at du behøver å oppleve andre turister fra sin absolutt verste side. Vi var på haugevis med "sydenreiser" da barna var små, men opplevde aldri en sånn galskap som det som møtte oss på vår snarvisitt til Puerto Rico.
Last edited: 03. okt 2024