Nå skal det jo nevnes at Gran Canaria har mye annet å tilby en sentrum av Puerto Rico da.. Men hvorfor skal du på død og liv reise med charterselskap? SAS, 30 min i taxi og Radisson Blu Arguineguin er helt supert det.. Så kan du frivillig oppsøke det du vil av charterfeeling..
Godt poeng. Jeg har aldri vært på disse øyene utenfor Afrika, så det i seg selv er en god grunn til å legge en tur dit snart. Motivasjonen for å starte denne tråden er som (til det kjedsommelige?) sagt et ønske om å kjøpe en pakke hvor alt er ferdig, slik at man slipper å planlegge, booke, endre og styre med gjennomføringen. Nå går jo dette imot livsgrunnlaget for dette forumet, hvor de nevnte aktivitetene er selve kjernen i hobbyen. Det er bare at når man blir godt voksen så stiger ønsket om Det Enkle Liv (tm). Selv om det bare er en myte på linje med enhjørninger og tilgjengelige First-reiser til Australia for 50 000 EB poeng.
Personlig er jeg veldig glad i Hellas. Jeg startet en gang som bonussamler for å kunne fly på bonuspoeng til Hellas faktisk. Digger landet og flybilletter for en familie i skoleferien koster fort 25 lapper. For noen av oss er det faktisk an høvelig haug med penger, så håpet var jo å spare inn en god del av det. Turer i biz til destinasjoner langt borte har jeg forsvinnende liten interesse av egentlig... Så jeg passer vel sånn sett dårlig inn på forumet... Det viste seg at bonusbilletter til greske øyer var bortimot umulig å få tak i egentlig. Har ikke klart det en eneste gang. I mellomtiden har jeg vært i Hellas mange ganger med charter og betalte rutefly, mens bonuspoeng og ct er har vekslet mellom å gå ut på dato og innimellom bli brukt på helgeturer til London og Køben... Så til det du egentlig spør om: Granca og Tenerife og øyene rundt er jo eneste alternativet nå noen måneder fremover. Hellas er kaldt nå fremover. Men venter du vil våren/sommeren så er det et nydelig land å feriere i. Styr litt unna Platanias på Kreta og lignende som er bygget opp utelukkende for turisme. Øyer jeg sterkt anbefaler er Samos, Paros og Naxos. Mykonos er livlig men ikke rølpete. Kan være et godt alternativ. Santorini er fint og i hovedsak rolig om du styrer unna Fira. De to siste er dyrere enn mye annet i Hellas. Rhodos er også fint og jeg liker Faliraki. Bargaten har et litt vel ungdommelig preg for min del og er litt masete, men langs stranden er det mange trivelige tavernaer. Egina er en perle litt utenfor Athen. Men jeg tror ikke du finner charter dit. Planlegging på egenhand begrenser seg likevel til å ta fly til Athen, komme seg til havnen og kjøpe en båtbillett. Og så må du selvsagt booke et Hotel. Ikke alt for mye jobb, men jeg skjønner at ønske er å booke noe med alt inkludert i et tastetrykk, så da utgår vel kanskje det... Som sagt, et fantastisk land å feriere i. Turister kommer du nok ikke utenom, men om du reiser litt utenfor de mest åpenbare destinasjonene så er det muligheter både for svært rolig, og passe livlig ferie.... Og om noen har tips til hvordan jeg kan komme meg dit med mine 200k bonuspoeng så hyl ut. (Ja jeg vet at Athen går, og innimellom er Kreta mulig. Men ikke tur/retur for en familie i sommerferien)
Kan varmt anbefale Club Maspalomas Suites & Spa om stikkordene er resort og rolig. Ikke i et harryområde i det hele tatt, og med leiebil (parkering rett utenfor) er det en utrolig behagelig ferie. Nå er ikke jeg alltid like opptatt av ratings, men denne ligger på førsteplass av over 1500 steder blant Tripadvisors brukere, og jeg kan virkelig stå inne for den. Det finnes hoteller med bedre romstørrelse, men ellers har jeg lite å utsette på noe som helst. Enormt pluss at det er aldersgrense, så det finnes omtrent ikke støy der. Spaområdet er helt supert, og mat og drikke er veldig bra.
Jada det kan du jo si, men det er mer trykking for å komme seg gjennom en Ving bestilling enn alternativet jeg skisserte over
@kiev , ikke at jeg har vært der, men La Gomera er en Kanariøy som vistnok skal la deg unnslippe det verste av Syden. Tilsynelatende ikke all inclusive, men fant ett hotell med helpensjon (så du må betale drikken selv): https://www.apollo.no/spania/kanari...71TFSOSL;id:212172480/600884|212174246/600885 Ellers var vi på Naxos i sommer, og kan trygt anbefale det. Hellas er kjent som SV-syden, altså der radikale deler av offentlig sektor drar for å unngå arbeiderklassens feriesprell. Albania er et slags wildcard for tiden, men hører stort sett bare gode skussmål fra f.eks barnefamilier.
Hvis man skal holde seg til trådstarters ønske, så er det vel kun Ving, Tui og Apollo som oppflyller ønskene om en ferdig reise. Bruk filtrene på sidene, og gå etter flest stjerner, så tenker jeg du blir fornøyd.