OK. Da får jeg ta med egne. Det er særdeles praktisk med tøfler, og jeg vil heller ha det enn resten av innholdet i amenity-kitet..
Tøfler på langfart er et must, så det pleier vi å ta med hjem fra hoteller og så bruke når vi skal ut og fly langt. Men, kidsa hadde tatt dem på seg allerede før avgang sist vi skulle over dammen og da fikk de beskjed om at de ikke måtte brukes før vi var airborne i tilfelle behov for kjapp evakuering.
Enig : Anger dypt å bittert på at jeg ikke turte å snappe med meg noen snasne LH F tøfler i et ledig øyeblikk på vei ut av flyet. De hadde blitt mine, ta med selv tøfler i stedet for SAS sine.
Viktig med riktig bekledning på flyet. Jeg har spurt en kollega, men han mente visst at det var litt vel kakse å ta med seg LH F pysh på "vanlig" business.. Tror nesten jeg må ha med det neste gang bare for å irritere han.. LH sine pysjer (buksene i alle fall) synes jeg er utmerket som hjemmebukser når man er alene
Tøfler er et must. Selv flyr jeg mest i bakre del av kabinen, og innad i Europa, men selv på såpass korte flyturer er tøfler essensielt. Vare flyturen særlig mer enn en time pleier jeg å ha med slippers eller annen type «smettepå»-sko i håndbagasjen, da det er ubehagelig å ha på samme skorøy, gjerne utendørssko, fra morgen til kveld.
Kaster meg på flytøffelbølgen! Det gjør livet lettere når man våkner i boblerus og har et akutt behov for å gjøre plass til mer Samler alltid inn på hotellbesøk og bruker dem hjemme til de går opp i liminga. En kan si mye om Air India C, men de deler i det minste ut tøfler!
Har egentlig sluttet å fly SAS grunnet den skikken det selskapet er i, men var "tvunget" til en tur CPH-EWR i forrige uke. Da jeg spurte om de ikke hadde slippers fikk jeg som svar at det hadde de kun til HKG og NRT(!!!). Purser så selvfølgelig på meg som om jeg var det dummeste menneske i verden som kunne spørre om sånt... Tenkte for meg selv om folk ikke går på toalettet på de kortere langrutene hos SAS?!?! Men det gjorde de selvfølgelig....i sokkene!!! ÆSJ!
Virker som de har bedre tradisjoner for dette østover. Testet Vietnam air fra SGN til NRT for en liten stund siden. Vi fikk tilogmed tøfler i premium økonomi.
Det hørte jeg aldri noe til når jeg fløy LH F..Takket være mange gode ideer fra forumet her, hadde vi skiftet til pysj og tøfler umiddelbart etter vi hadde fått champagne. Viktig å stå å se på at folk gikk til høyre i flyet mens jeg stod i LH F pysjen og tøflene mine..
Si hva du vil om SAS, men de har ansatte som er flinke til å følge opp regler som kan være upraktiske for oss reisende men som stort sett finnes for å ta vare på vår sikkerhet. Det er noen øyeblikk som bare må skapes og nytes
Vil det være en avsporing av tråden å spørre om hvorfor man så sjelden får trøfler i Business, men av og til i First - eller høre det hjemme i Singapore Airlines Book the Cook-tråden?
Ja en stor avsporing. Trøfler er vondt. Kald Japp er godt og tøfler er et must. Har det i alle reisevesker.