Takk for i år SAS mail

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kristtorp, 22. des 2016.

  1. kristtorp

    kristtorp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    196
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk nettopp denne fra SAS:

     
    NoLimit liker dette
  2. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde frem til nå ikke sent noen mail til SAS om forringelsen i lounge/FT, men etter denne mailen måtte jeg jo sende en kjapp mail tilbake og si at de glemte å nevne noe i brevet sitt... ;)
     
    geddi, Eddie47 and NoLimit like this.
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,931
    Likes mottatt:
    33,657
    Bonuspoeng:
    183
  4. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    858
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan kan en "journalist" copy-paste dette fra SAS, samt linke til den PDFen uten å stille oppfølgingsspørsmål om hva denne delen av PDFen faktisk betyr?

    [​IMG]

    Om jeg reiser til Aberdeen i Mars, får jeg da tilgang til Lounge? Hvis ikke, på hvilken måte er dette ikke en avslutting av et tredjeparts samarbeid?
     
    Last edited: 23. des 2016
    geddi, Are and Shyneno like this.
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror den tekniske termen for dette er venstrehåndsarbeid..
     
    bor_i_en_koffert and Wiolenze like this.
  6. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilken lounge på Narita "stenges"? Er det fler enn United og ANA der?
     
  7. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,371
    Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    De glemte høydepunktet A320neo, endelig har SAS skaffet seg et drivstoffgjerrig fly som støyer mindre.

    Vrir meg fortsatt når jeg leser hvor gammelt det forrige IT-systemet bak EuroBonus er, 25 år er svært gammelt i en verden som beveger seg ekstremt fort. Å skrive om et slikt system med mye teknisk gjeld er en kunst. Men klarer SAS å følge opp det nye systemet såpass at de unngår samme problemet i fremtiden?
     
  8. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,248
    Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor programmerer man ikke bare hele systemet på nytt? Det må da ta mindre tid og bli færre konsulenttimer? :) Eller har det med koblingen mot Amadeus?
     
  9. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,371
    Likes mottatt:
    3,499
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke nødvendigvis enklere å starte fra blanke ark, men det er definitivt mer gøy. Utfordringen er at den nye versjonen må kunne levere den gamle funksjonaliteten, noe som gjør det hele til et enormt prosjekt, med en ganske bad ass risiko. Samt at flyttingen av data for et så stort IT-system er ganske sort magi. Amadeus gjør ikke ting enklere heller.

    Dette er kvalifisert synsing på et generelt nivå, så ta det jeg sier med en klype salt. Jeg kjenner ikke detaljene rundt SAS' prosjekt, selv om jeg det hadde vært interessant å vært innom prosjektet.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  10. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Rett i arkiv 13 uten å lese det.

    - hilsen Grinchen ;)
     
    Stuttfeiten liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Oftest er opprinnelige utviklere longe gone, dokumentasjon sparsom om ikke helt fraværende. Det er dessuten gjerne feil i systemet som i sin natur har konvertert til en feature.
    Å skrive fra scratch er stor risiko og gjerne like kostbart, med uante konsekvenser. De færreste produkteiere vil våge den veien om eksisterende system er alt annet enn en katastrofe.
     

Del denne siden