Er som regel 2 business pluss 1 first/gull. Dessverre er det veldig dårlig køkultur og ingen sperrelinjer på osl...
Godt poeng: Kan ikke huske sist jeg så mer enn to skranker (hhv biz/Gull-og-First) åpen på OSL, mens CPH har atskillige tilgjengelig. Var håpløst lange køer i begge på OSL da vi skulle sjekke inn morgenen 1. juni, og det hjalp ikke at man hadde plassert et 'under opplæring'-eksemplar i Gull/First-skranken. Virker faktisk som om SAS bruker disse to til å lufte uøvd personell, hvilket er nær skandaløst.
Der er jeg veldig enig. Man kunne med fordel ha satt opp noen sperrebånd i Biz innsjekk også. Det er ikke så mange som er gode på å stå i kø hvis de ikke blir fortalt hvor de skal stå.
Virker som dem er redd for bruk av sperrebånd på OSL generelt. Kunne jo løst mye av problematikken ikke bare ved sjekkin men også ved boarding. Trenger ikke se lenger enn f. eks LHR angående boarding og hvor fint det fungerer.
Det er mye forskjell landene i mellom. Se bare på matserveringen, på Arlanda er det jo mye bedre enn OSL og CPH.
Tror det hadde klikket for meg lenge før trådstarter. Og virkelig insistert på supervisor, ikke forlatt skranken før med makt. Helt latterlig oppførsel. Og drøye innsjekk over limit bare for å være vanskelig...har ikke ord...
Har også fått meget god service på CPH i gull-innsjekk, nå har vi vel og merke ikke hatt noen utfordringer til dem i form av flyplass kaos, mye bagasje e.l.
Jeg har opplevd lignende med en bestemt ansatt på innsjekk i Oslo. Ble sent til billettkontor fordi jeg hadde billett med sete for en infant. Når billettkontoret åpnet sendte de meg raskt tilbake og det ordnet seg, men vi fikk ingen rolig frokost i loungen.
Min negative opplevelse i *A Gold/First-skranken var, som nevnt, også på reise med infant, så det kan jo være at det er snakk om samme. Det forekommer meg i alle fall nokså åpenbart at det verken er i SAS' eller kundenes interesse å ha denne type ansatte til å betjene denne type førstelinjepunkt.
Her er svaret fra SAS: Hej Pingus Bra att du hör av dig när du inte känner dig nöjd med vårt bemötande, det är inte roligt att höra hur du upplevt kontakten med oss. Du ger oss nu en möjlighet till förbättring och utveckling av vår service. Att den personal som har kontakt med dig som kund, bemöter dig med god service och förmedlar den glädje i att resa som vi står för, är väldigt viktigt för oss. Jag kommer att ge direkt återkoppling till den person du talat med samt till dennes ledare så att det här inte händer igen. Jag vill verkligen be om ursäkt för det här och hoppas att du nästa gång blir bemött på det sätt både du och vi förväntar oss av vår personal. Jag kommer också att överföra 5 000 poäng in på ditt Eurobonuskonto som goodwill från oss, och jag hoppas dessa poäng kommer till nytta vid framtida resor med oss. Jag hoppas du fortsätter att välja SAS för dina resor ut i världen, vi ser fram mot att se dig ombord igen. Med vänlig etc... etc Nøytralt, men LITT bedre enn standardsvar, men kompensasjonen synes jeg var "lame". Hva synes forumet? Andre med liknende erfaringer?
Hovedpoenget i denne saken er at én ansatt på egenhånd klarer å ødelegge trådstarters reiseopplevelse så til de grader gjennom sin egen uvitenhet, stahet og manglende fingerspitzgefühl. En slik situasjon sitter i kroppen i mange dager - med mindre man skyller det ned med tilstrekkelig mange alkoholenheter, selvsagt. Å da komme med usle 5000 poeng som kompensasjon, er latterlig. Dette er f. eks. atskillig mer ødeleggende for totalopplevelsen enn et kranglete IFE-system, som beviselig (se andre forum) gir større kompensasjon titt og ofte. Setter imidlertid min kompensasjon på 0 - null - kroner og 0 - null - poeng etter denne opplevelsen (https://insideflyer.no/forums/threads/når-sas-gir-blaffen-og-drar-før-tiden.5382/) i perspektiv. Lovpålagt forsinkelseserstatning anses ikke som kompensasjon for dårlig service i denne sammenheng.
Jeg var nok litt for diplomatisk i mitt tilsvar tidligere i dag: Takk for tilbakemelding. Det viktigste er ikke nødvendigvis kompensasjonen per se (selv om jeg synes den var latterlig symbolsk enn reelt betydningsfull), men at jeg med sikkerhet vet at vedkommende blir informert og korrigert mhp både opptreden og håndtering av en egengenerert problemsituasjon. Denne gangen skulle vi kun til MXP og det ble fremskaffet et transportalternativ, men en annen gang kan det være LAX eller HKG hvor det ikke finnes alternativer. Mvh Pingus