TAP Air, Oslo-Lisboa i lie-flat business intra-europa ved spesifikke datoar

Tråd i 'Reisedeals' startet av eddbra, 30. jan 2025.

1. eddbra

eddbra Nytt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    28
    Oppdaga ved ei tilfeldigheit at TAP Air har lie-flat business seter på nokre av intra-europa avgangane mellom Oslo og Lisboa. Dette ser ut til å gjelde av avgangane med A321 (A321LR), mens avgangane med A320 er vanlig europa-business (84cm beinplass). Ved å sjekke Google flights gjelder dette for eksempel mandag 27. januar, mandag 3. februar og torsdag 13. februar. Sannsynlegvis fleire datoar også.

Då eg flaug 27. januar låg business pris på ca. 3500kr en veg. I tillegg har TAP e-post-tilbud og SeatBoost til oppgradering frå økonomi til business. Økonomipris ca. 2000kr + minimumsbud 115 euro 27. januar.

Dette kan være ei god anledning til å flyge "ekte" business frå Oslo.

upload_2025-1-30_7-22-28.png

Spielhaug, Baldrick, Fersk1 and 15 others like this.
  2. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Finnes det noen effektiv måte å filtrere disse flygningene, eller må man bare gå inn på hver dato manuelt og sjekke om det er opplyst om Lie-flat?

3. eddbra

eddbra Nytt Medlem

Likes mottatt:
    102
    Bonuspoeng:
    28
    Sjekka kvar dato manuelt sjølv vertfall. Muligens vanskelig å sortere på lie-flat, men kanskje ein heller kan sortere på flytype ein plass? A320 vs A321, så dobbeltsjekke med google flights i etterkant

4. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg gikk inn på TAP sine sider og søkte opp en av flightene som skal ha lie-flat. Men ingen indikasjoner på det der inne, såvidt jeg kan se. Er det noen måte man kan se det inne på TAP sine sider? Og hvordan er det med premium economy seter? Det må vel også finnes på disse flyene?

5. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,222
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke risikoen stor for "equipment change"? Plutselig havner man på camping stolen likevel...

6. Fersk1

Fersk1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, jeg tenkte på at dette er en risiko. Spesielt hvis TAP ikke opplyser noe om setekonfigurasjon på flighten. Da har de ikke forpliktet seg til noe som helst.

7. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,682
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en tur ARN-LIS des 2024 som lenge stod med A320, så et par dager før var satt opp med A321LR før det så kom en A321. Fulgte så med litt etterpå. Større vinnersjanse enn Lotto, men ren gambling å booke i troen på å få lie-flat, og helt umulig å forutsi selv få dager før.

Del denne siden