De krevde bekreftelse på tapt bagasje, men det er min kone som hovedsakelig har holdt dialogen, så det kan være at den PIR-rapporten holder. På flyplassen fikk vi bare beskjed om å fylle ut skjema online, så vi har ikke noen fysisk bekreftelse, men trackingen var muligens en god idé så den kan vi prøve. Får også prøve å se om jeg finner den eksakte lovhjemmelen, så vi kan vise til den siden det virker som om kompetansenivået på kundeservice er så som så.
Kan de virkelig utvide ventetiden når standarden i bransjen er tapt etter 21 dager? Den hadde jeg krangla på, kjenner jeg. Sendte nettopp et krav til SAS nå på en bagasje som ble borte fra Bali til Oslo. Vet at bagasjen er i AMS (pga. AirTag), men fortsatt irriterende å ikke ha noe sommerklær (som passer ) når det er fint vær. 23 dager nå, and counting. Funny story var at i dag fikk jeg en WhatsApp melding fra en random nederlender som sendte meg bilde av baggen min, den sto på ankomst mellom belte 17 og 18?? Det betyr vel at den er tatt ut av transfer, SAS vet ingenting, og nummeret man får til Schiphol er det ingen som svarer! Hjelpes!
Det vet jeg ikke. Men jeg følte ingen behov for å krangle for å få erstatning tidligere da jeg ikke lider noen nød. Jeg vil heller ha kofferten min tilbake enn å kjøpe ny, så jeg synes det er greit med litt ekstra ventetid. Men når det har gått fem uker, og jeg følte ingen håp om å få kofferten min tilbake, tok jeg kontakt med IF igjen og fikk pengene inn på kontoen dagen etter.
Jepp, det bekymrer meg litt, for da er den vel ute av "systemet". Trodde først det bare var mye handling-kø som gjorde at det tok lang tid, men nå kan jo hvem som helst ta den med seg å gå
Da må jeg ta kontakt med IF og overleve kofferten til dem. Men om de faktisk kommer og henter den, vet jeg ikke.
Vil bare slå et slag for å merke bagasjen med en Airtag. Sist vi mistet en koffert, kunne jeg se nøyaktig hvor den hadde havnet, og kunne dra hjem fra Gardermoen sikker på at det ikke var noen grunn til å henge der lenger... Det er selvfølgelig like viktig som alltid og få opprettet sak, men man kan senke skuldrene litt, i det minste.
Turkish fant selvfølgelig bagasjen min 2 dager etter jeg sendte inn krav om kompensasjon, skulle tror de bare satt og tvinnet tommeltotter frem til erstatningskrav kom. Selv om det nå er gått over 30 dager siden bagasjen forsvant antar jeg at jeg ikke har krav på noenting?
Disse brikkene har begrenset rekkevidde, så de kan ikke lokalisere bagasje som blir borte. Hvordan bruker dere disse?
For airtags blir lokasjon oppdatert av alle iphoner som passerer i nærheten, for Samsung sin blir det oppdatert av alle andre med deres app installert og satt opp. Om koffert havner i ødemarken får man dermed ingen oppdatering, men hvor som helst på en flyplass skal man kunne få regelmessig oppdatering.
Ja, da ser jeg poenget. Trodde dette var avhengig av egen kontakt med brikken. Så er spørsmålet om Apple eller Android er best? Jeg har begge deler. Samsung scorer høyt på rekkevidde.
Det er vel betydelig flere iPhoner som inngår i Apple sitt nettverk. En artikkel fra 2021 som sammenligner noen alternativer referer til "flere hundre millioner iPhones", mens Samsung har oppgitt 70 millioner - så jeg ville tenkt at det er betydelig bedre sjanser for hyppigere oppdateringer med iPhone. Apple AirTag vs. Samsung SmartTag Plus vs. Tile Pro - The Verge Kombiner det med lengre batterilevetid, så er valget ihvertfall enkelt for min del til hvilken brikke jeg ville valgt for kun sporing.
Tenker det handler mest om å kjøpe noe som passer til din egen bruk og familie/venner/fiender/postmann osv. Familiemedlemmer låner stadig mine kofferter, og da er det kjekt at de er i samme system, så man kan dele posisjon osv. Samtidig er det verdt å nevne at Apples system, som jeg kjenner best, er utrustet med en del "anti-stalker"-finesser, som enkelte kan sette pris på.
Hjelper vel lite hvis man ikke selv har en iPhone eller ipad? Eller kan man spore på nett? For min egen del så har jeg både ipad og mac, men ville vært litt skeptisk til å kjøpe noe som ikke er kompatibelt med den enheten jeg alltid har med meg.. Som forsåvidt ikke er en samsung heller
Det er vel snakk om over 1 milliard aktive iPhone. Litt moro er det også at hvis du har wifi på flyet (eller er litt rampete og ikke setter på flymodus), så kan du følge med på hvilke gater du flyr over. Det oppdateres hvert 2 sekund, eller noe sånt.
Landa i Amsterdam for 1 time sia, og mangler 1 av 3 innsjekka kolli. SK 827. Det var også den kollien hun sleit litt med å få til å gå på båndet på OSL ved innsjekk. Tips til ka eg bør gjøre? Ringe sas? Snakke med groundhandler?
Fyll ut https://bags.flysas.com/ eller kontakt Ground handler(Aviapartner) for SAS på AMS for å få en PIR rapport. Er ikke stort mer å gjøre.. går du for self service så gjør det før du forlater flyplassen, så du er sikker på at den går igjennom ser ut som du uansett må fylle ut et tollskjema før du drar fra flyplassen