TaxFree kupp på OSL

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Fnate, 21. sept 2013.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Halla

    Ny håpløs tråd fra håpløse undertegnede. Er det noen som har oppdaget noen riktige vinscoop på taxfree på OSL ankomst?

    Jeg pleier selv kjøpe Weissbier'en som jo er helt strålende.

    Ellers går det, for min del, mest i bunkring av Molton Brown såpe (som vel koster det samme som i butikken), og halvflasker med champagne og rødvin. Halvflaskene med champis er faktisk veldig gode. Andre tips:

    - Posene med Anton Berg sjokolader (særlig den blå)

    Er det noen flere som har gode tips så fyr løs. Gjerne fra CPH og ARN også.
     
    jonss liker dette
  2. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Det går en standard pakke, dvs bagged vin, 6 pack med det som står nærmest og en liter vodka. Hvorfor gjøre det dyrere enn nødvendig når man har så mange tørste venner som som regel ikke husker nøyaktig hva som er drukket dagen etter:D
     
    jonss and Skogens kongle like this.
  3. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Standardpakke er er ulike Riesling fra Robert weil (94-169 kr stk), Scloss Vollrads (eller hvordan det skrives) samt Aas fatøl. Dessverre finner jeg ikke Duopack Laurent Perrier 0,375 flasker noe sted).

    Spent på gode forslag fra Cph og ikke minst Arn.
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Pleier selv å kjøpe Pommery når jeg er innom en taxfree. Koster 229dkk på Kastrup, mot 369kr på polet.
     
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke Champagne anbefales å kjøpe på Taxfree på departure?
    Skal ha en GOD EN.
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Billigere Hennessy VSOP på ARN enn på TRD iallefall ( 465 SEK mot 468 NOK ). Om det er samme pris på OSL skal jeg ikke si....
     
  7. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg pleier å kjøpe rødvin fra La Motte (enten Shiraz eller Cabernet Sauvignon). Denne er veldig god og koster rundt 120 kr på taxfree'n (ankomst) og 250 kr på polet.
     
  8. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Du får en like grei Champagne til samme pris på polet. Husk at de store produsentene koster 100 kr mer enn de små produsentene bare pga navnet. Så hvorfor kaste bort pengene på å kjøpe en middelmådig champers når du får bedre kvalitet til samme pris på polet?

    Jeg sverger selv til Schloss Vollrads 2012 Riesling Kabinett Feinherb som koster 149 kr hos Heinemann og 296 på polet. Det er et grisegodt kjøp!

    Ellers morsomt å se at nå er Color Line billigere enn Heinemann på de klassiske merkene. De tar nå 149 kr for Gordons Gin, Bacardi, Jägermeister, vodka og et par til.
    (Kan ordne gratis dagsturer med Superspeed i oktober om noen skulle være interessert, hehe)

    Ellers synes jeg det er skammelig at de skal ta så dyr pris for Weissbieren hos Heinemann. 18 kr flasken for noe som koster 7-8 kr flasken i Tyskland. Fnate; kanskje vi skulle ta en bil til Tyskland og fylle opp med noe skikkelige weissbier.

    Huff nå ble jeg tørst! Kjøleskapet neste!!
     
    Nilsjorg liker dette
  9. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Ellers har dem relativt billige sigarer fra Cohiba og Montecristo -- og M&M da selvklart.
     
  10. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Polet har faktisk en meget god NV champagne i sitt standardsortiment, og den koster ikke hele skjorta heller. Guy Charlemagne Grand Cru Blanc de Blancs til 298kr. Kjøp den gjerne på magnumflaske om du finner den, da er den enda et hakk bedre :D For dem som er over snittet interessert: Vinmarkene til Guy Charlemagne ligger i Mesnil-sur-Ogier, rett ved siden av Salon. Og det beste av alt? Størsteparten av produksjonen til Guy Charlemagne selges til Norge, hvor vi faktisk er så heldige å finne den til en helt grei pris :D


    Tar forresten gjerne en harrytur med superspeed jeg :D
     
    Last edited: 30. sept 2013
    jonss liker dette
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Drappier Carte Blanche Brut til kr 249,90 er en meget god champagne, vel så bra som Gul enke, Moet & Chandon osv. Den finnes dessuten i basisutvalget, så de fleste pol har den på lager.

    Baron-Fuenté Tradition, Brut til kr 201 er polets billigste champagne. Den har jeg dog ikke prøvd selv. Ingen skremmende pris iallefall. Også den i basisutvalget.

    Ellers vil jeg anbefale
    Barone Pizzini Franciacorta Brut
    for de italofile her. Franciacorta er mindre kjent enn deres Prosecco. Men personlig synes jeg den er nærmere champagne. Koster 199,90 på polet. Fortsatt ikke sett på taxfree dessverre.

    KJenner jeg ble tørst nå! hehe
     
  12. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Når vi er inne på temaet må jeg si jeg likte svært godt Salon som servered på JL first class. Så vidt jeg vet flybransjens beste. Får Dom og Krug til å smake som oppvaskvann:) Koster også betydelig mer på monopolet.
     
    jonss liker dette
  13. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Nå har du enda større grunn til å bli tørst: Barone Pizzini Franciacorta Rosè Brut 2008 er nemlig akkurat satt ned fra 199,90 til 150,- ;):p:D
     

Del denne siden