Temperatur i kabin - LN-RKS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av OttoL, 09. nov 2015.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    I går hadde jeg min første tur i eco på langdistanse siden januar 2001 (som pussig nok også var fra hongkong). Det går helt greit, selv for en som er 191cm lav.

    Derimot synes jeg det var EKSTREMT varmt i kabinen. Jeg antydet dette til surpompen sjøl (hun var så sur at jeg har skrevet inn og klaget på henne), men hun bare viftet meg unna med at sånn er det bare. Satt i plus på veien ned i søsterskipet, og der hadde jeg ingenting å utsette på temperaturen. Er det jeg som ikke har fått med meg at SAS GO også inkluderer sauna, eller sliter de med å få temperaturen til å sitte helt i GO?
     
  2. Entropy_

    Entropy_ Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Ikke vet jeg, men hadde motsatt problem igår fra bkk. iskaldt. De som lot seg fryse fikk imidlertid mer enn nok pledd og en god opplevelse sånn generelt.
     
  3. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde det samme problemet i biz på vei CPH - PVG - ALTFOR varmt.
    Returen i pluss var det ikke noe problem
     
  4. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var på samme fly som deg i går. Jeg satt i plus og hadde alle 3 seter i midten for meg selv.(rad 23) Jeg er den som blir fort varm, men følte alt var ok der jeg satt. Derimot på veien ned hadde jeg vindu i plus og holdt på å krepere. Fikk overhode ikke sove heller.
    Turene videre fra ARN til OSL og SVG var pyton varme før vi forlot gaten.
    Var nesten deiligt å komme hjem til pøsregn som fosset sidelangs :D
     
  5. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    jeg syns ofte det er for kaldt nå..

    fløy selv fra osl - hkg i plus på fredag og tilbake mandag i biz.. reagerte ikke noe på tempraturen da iallefall

    Fløy Thai til BBK for en mnd siden, DET VAR KALDT!
     
  6. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Sjelden jeg opplever varme eller kulde som et problem ombord på langdistanse.

    Er det for kaldt, ja da tar man på seg et pledd. Er det for varmt tar man av seg genser, skjorte eller jakke.
     
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingenting som er verre enn å bli kokt på fly. På nattflyvninger bør man selvsagt skru ned temperaturen sånn at folk får sove, husk at man har jo klær på seg, så temperaturen må jo litt lavere enn det man har i stua hjemme. Blir det for kaldt for noen, har man jo klær og pledd, blir det for varmt kan man liksom ikke kle av seg og sitte i nettoen. ;)

    Lufthansa er kronisk med å skru opp varmen, det samme gjelder en del i SAS, en sjelden gang hos BA. Er det for varmt, sier man ifra, heldigvis langt mellom buruglene man her henviser til.
     
  8. BS467

    BS467 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde en veldig varm opplevelse fra TLV til PRG med CSA for en del år siden. Sola skinte rett inn fra høyre og inn i kabinen. Det var ikke en bra 3-4 timers flytur.
     
  9. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Sensasjonell løsning! Problemet her er vell snarere når man sitter I tshirt, uten sokker... og ikke får sove pga for varmt fly.

    Tror folk skjønner at det går ann å ta av seg klær om det er for varmt.....
     
    Shyneno liker dette
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Ja jeg satt nå i en t-skjorte som ellers hører hjemme en varm sommerdag i Spania, og det hjalp fint lite skal jeg si deg. Hadde ingen problem i plus ned til HKG, og hos BA har jeg aldri opplevd et problem i hverken CW eller WT+. Ifølge buruglen var det visst slik de hadde bestemt seg for å sette temperaturen, noe som i mitt hode er helt uholdbart.
     
    Shyneno liker dette
  11. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med Tommy. Lufthansa har det generelt med at ville koge deres passagerer. Hos SAS er det lidt 50/50.

    Men hos SAS plejer de at være gode til at justere temperaturen når man siger til. Lufthansa derimod har jeg aldrig oplevet har gjort det.

    Intet værre end en langflyvning i en kabine som er for varm - hellere et par grader for koldt end for varmt.

    SAS derimod er blevet helt forfærdelige til at have en alt for varm kabine under boarding på kortruter. På mine sidste 8 flyvninger har deres været ubehageligt varmt indtil push back på de 7 af dem.

    Ikke den bedste start på forretningsrejsen at sidde med drivvåd og svedig skjorte allerede fra morgenen af...
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    // Insideflyer staff//

    Folkens,

    Jeg har slettet en rekke utrivelige poster i denne tråden. Minner enkelte igjen om at vi skal ha en hyggelig tone her inne.

    Dypt pust....

    Takker for forståelsen
     
    Henrik and Xflipper like this.
  13. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror det er noen som blir opphisset seksuelt av å være uenige med folk på et forum, nesten uansett hva det er..
     
    anders82 liker dette
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt i en av postene som Tommy slettet så er jeg nå i LN-RKS. På SK 945 til ORD.

    Sitter selv i Business, men har vært en runde rundt i maskinen nå. Flere ledige seter i Plus og Go, og kan rapportere om behagelig temperatur i alle tre kabinene.
     
    Flemming Poulsen liker dette
  15. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer du på besøk?? ;)

    Jeg vet at det er rapportert at A321 av nyere modell har store problemer med temperaturen i den fremste delen av flyet, de nye maskinene som AA opererer LAX/SFO-JFK er ett godt bevis. I First er det vanvittig varmt uansett hva man gjør med kontrollene, American jobber med saken.

    Men generelt sett er det selvsagt opp til damene og herrene som styrer kabinen ombord. Etter min erfaring (fløy SAS longhaul 12 til 15 ganger i året t-r ORD frem til 2006 og 2 til 3 ganger etter det) stiller man temperaturen relativt høyt som standard, selvsagt med avvik. Det kommer da veeeeldig an på holdningen til de ansatte ombord. Noen gang sier de nei dersom det blir for varmt, men de fleste ganger ja.

    En annen ting SAS diller med er at de lar de idiotiske skjermene rundt om i kabinen stå på full gass hele ( den generasjonen business som akkurat er faset ut). Når du har ett tonn LCD skjermer på med airshow hele natta, lyser det selvsagt opp hele kabinen. De aller fleste purserne nekter å skru dette av siden det er "standard prosedyre", noe som bare er tull. Hva er poenget med airshow når alle setene har AVOD...

    Vet ikke om den nye kabinen har samme typer skjermer, sikkert ikke.
     
    Aussie74 liker dette
  16. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Mmmmm .......

    [​IMG]

    Selv flyr jeg mest SAS eller LH over dammen, og plages ofte over at det er for varmt. Taktikken er tydeligvis ikke å få folk til å sovne, men besvime.

    Fikk en tur med Houstonekspressen og sov bedre der enn jeg noen gang har gjort på et rutefly.
     
  17. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,103
    Likes mottatt:
    1,210
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er i United Club i T2 i ORD nu og frem til ca kl. 18.30...
     
    tommy777 liker dette
  18. Aussie74

    Aussie74 United Airlines Million Miler

    Innlegg:
    569
    Likes mottatt:
    1,944
    Bonuspoeng:
    93
    Exactly! Jeg har ikke fløyet med SK longhaul siden 2005, men min lille weekendtur til HKG fant jeg ut at de skjermene står på hele tiden. Lyste godt opp for oss som satt i de 2 første radene i Plus. (samme som rad 17 på UA sine 747)
     
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har flere ganger lyktes med å få Purser på SAS til å slå av de skjermene så vet det går an ;) SAS har som regel en litt varm kabin, men jeg finner det bedre en TG som stort sett har det bikkjekaldt ombord. Nesten som man skulle tro de har en avtale med legemiddel industrien i Thailand, der de sikrer at deres passasjerer blir forkjølet etter endt flyvning ;)
     

Del denne siden