Nå vet jeg ikke hvordan setene er bakover i maskinen, da jeg bare ble kasta inn på flyet i forbindelse med ombooking via München fra Dublin under SAS pilotstreiken. Da ble jeg sittende på 1A og der var det veldig god beinplass. Kravene mine er ikke alltid så alt for store og lettelsen av å møte et personale om bord (de på bakken var heller ubrukelige i de oppgavene de var tildelt) som fortsatt var smilende til tross for at flyet fikk tre ganger så mange passasjerer som planlagt og endte opp over 1,5 time forsinka og innsjekk i gaten. Nei, tysk service er ikke alltid på Lufthansa First Class-standard. Vi kom oss avgårde, selv om Widerøe ikke fikk med seg bagasjen min, den kom først gjennomvåt 10 dager seinere, etter at de ikke klarte å lokalisere den, men det er ikke så rart når SAS sender en med to forskjellige ikke-samarbeidende flyselskaper og sier at bagasjen går hele veien til Norge, noe den tydeligvis ikke gjorde. Men, flyet i seg selv har jeg ingenting å utsette på. Det går så stille og rolig at det er behagelig både å sitte i det og å høre det fly over taket. og en hører med en gang at det er en av Widerøes Embraerer som flyr over. Det er en fin lyd. Setet hadde alt jeg hadde behov for på en to-timers flygning i alle fall, men akkurat der og da skulle jeg nok ønske at det også var USB-ladere på flyet. Etter 12 timer forsinkelse var det meste av nødbatteri og telefon tømt for strøm og siden turen skulle gått smertefritt til Norge med et SAS-fly som ikke var tatt ut i streik, så hadde jeg lagt veggladeren i bagasjen. Men da lærte jeg enda en gang at jeg nok burde tatt den med. Jeg gir tommel opp for denne maskinen jeg. Men jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg valgte å fly charter med den, slik jeg ser den nå brukes mellom Bergen og Kypros. Men så lenge jeg kan velge første rad neste gang også, så skal vel også det gå fint OBS: Min kommentar kommer helt uten reklame for verken klokker eller hjemmelaga bonusguider. Enkelt og greit min gave til verden
Har tatt dette flyet en rekke ganger (flyr mest Widerøe) og kan bare si meg enig med @tom_gunnar . Ok maskin som gjør jobben sin, men USB og muligens wifi er savnet på et såpass nytt fly.
Han fyren der og Sam Chui er det ingen som trenger for å gjøre velinformerte valg av flyselskap. Måten begge smisker opp flyselskap med en mildt sagt begredelig personalpolitkk (skal ikke nevne navn, men host host ME3) eid av stater med et enda mer lettbeint syn på menneskerettigheter er ikke noe annet enn patetisk. #rantovergodhelg
Har flydd en del TRF-BGO-MOL t/r i det siste. Siste leg hjem på onsdag var med Embraer. Mye dårligere beinplass enn på Dash’en som WF bruker ellers.
Vel, du driver å sammenligne en maskin som er designet i slutten av 70 tallet med en som er fra i midten av 2010. 30+ år av forandringer har gitt mer enn nok fordeler mot en redusert seat pitch
WF har vel 29 i pitch på embraeren sin, noe som er minst i bransjen. Så det sier seg selv at det blir trangt. Har bare flydd den intra Norge, og det blir neppe noen lange turer på meg. Er 182, så det går sånn ca greit for min del. Gikk fra embraeren til WF til embraeren til KLM og da var det 3 mer i pitch (infra Europa biz) syns jeg å huske.
Han var sent ute. Gjorde det amme tidligere (ikke helt proff), men legroom er en katastrofe. Ellers likte jeg flyet. Det er lov å sjeke ut kanalen min
Tok LN-WEC i går fra Bergen til Bodø. Ble overrasket over det som for meg er Widerøes nyeste påfunn; nemlig on-board underholdningsportal. Fulgte instruksjonene om å logge på flyets wifi, for så å gå videre til nettsiden wideroe.everhub.aero. Der lå filmer, TV-serier, magasiner, spill og livestreams klar for bruk. Har noen andre vært borti dette?