Test av Widerøe embraer

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Alfred, 14. sept 2019.

  1. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    jau jau, hva skal man si?

     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Et ord holder: Cringe
     
    drsyk, Alfred and tom_gunnar like this.
  3. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Nå vet jeg ikke hvordan setene er bakover i maskinen, da jeg bare ble kasta inn på flyet i forbindelse med ombooking via München fra Dublin under SAS pilotstreiken. Da ble jeg sittende på 1A og der var det veldig god beinplass. Kravene mine er ikke alltid så alt for store og lettelsen av å møte et personale om bord (de på bakken var heller ubrukelige i de oppgavene de var tildelt) som fortsatt var smilende til tross for at flyet fikk tre ganger så mange passasjerer som planlagt og endte opp over 1,5 time forsinka og innsjekk i gaten. Nei, tysk service er ikke alltid på Lufthansa First Class-standard. Vi kom oss avgårde, selv om Widerøe ikke fikk med seg bagasjen min, den kom først gjennomvåt 10 dager seinere, etter at de ikke klarte å lokalisere den, men det er ikke så rart når SAS sender en med to forskjellige ikke-samarbeidende flyselskaper og sier at bagasjen går hele veien til Norge, noe den tydeligvis ikke gjorde.

    Men, flyet i seg selv har jeg ingenting å utsette på. Det går så stille og rolig at det er behagelig både å sitte i det og å høre det fly over taket. og en hører med en gang at det er en av Widerøes Embraerer som flyr over. Det er en fin lyd.
    Setet hadde alt jeg hadde behov for på en to-timers flygning i alle fall, men akkurat der og da skulle jeg nok ønske at det også var USB-ladere på flyet. Etter 12 timer forsinkelse var det meste av nødbatteri og telefon tømt for strøm og siden turen skulle gått smertefritt til Norge med et SAS-fly som ikke var tatt ut i streik, så hadde jeg lagt veggladeren i bagasjen. Men da lærte jeg enda en gang at jeg nok burde tatt den med.
    Jeg gir tommel opp for denne maskinen jeg. Men jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg valgte å fly charter med den, slik jeg ser den nå brukes mellom Bergen og Kypros. Men så lenge jeg kan velge første rad neste gang også, så skal vel også det gå fint ;)

    OBS: Min kommentar kommer helt uten reklame for verken klokker eller hjemmelaga bonusguider. Enkelt og greit min gave til verden :p
     
    Stuttfeiten, EgilSk, drsyk and 6 others like this.
  4. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    589
    Likes mottatt:
    627
    Bonuspoeng:
    93
    Har tatt dette flyet en rekke ganger (flyr mest Widerøe) og kan bare si meg enig med @tom_gunnar . Ok maskin som gjør jobben sin, men USB og muligens wifi er savnet på et såpass nytt fly.
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,149
    Likes mottatt:
    869,602
    Bonuspoeng:
    293
    Det beste med klokkereklamen var bildet og teksten på veggen ...
     
    tom_gunnar, drsyk and Alfred like this.
  6. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Han fyren der og Sam Chui er det ingen som trenger for å gjøre velinformerte valg av flyselskap. Måten begge smisker opp flyselskap med en mildt sagt begredelig personalpolitkk (skal ikke nevne navn, men host host ME3) eid av stater med et enda mer lettbeint syn på menneskerettigheter er ikke noe annet enn patetisk.

    #rantovergodhelg
     
    NoLimit, Travellingalf, drsyk and 5 others like this.
  7. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Haha :cool:
     
  8. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk. Synes av og til Sam Chui overdriver en smule...
     
    OttoL liker dette
  9. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Hele tiden! Så eplekjekk
     
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har flydd en del TRF-BGO-MOL t/r i det siste. Siste leg hjem på onsdag var med Embraer. Mye dårligere beinplass enn på Dash’en som WF bruker ellers.
     
  11. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Vel, du driver å sammenligne en maskin som er designet i slutten av 70 tallet med en som er fra i midten av 2010.
    30+ år av forandringer har gitt mer enn nok fordeler mot en redusert seat pitch :p
     
  12. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    696
    Likes mottatt:
    1,674
    Bonuspoeng:
    93
    WF har vel 29 i pitch på embraeren sin, noe som er minst i bransjen. Så det sier seg selv at det blir trangt. Har bare flydd den intra Norge, og det blir neppe noen lange turer på meg. Er 182, så det går sånn ca greit for min del. Gikk fra embraeren til WF til embraeren til KLM og da var det 3 mer i pitch (infra Europa biz) syns jeg å huske.
     
  13. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Han var sent ute. :D Gjorde det amme tidligere (ikke helt proff), men legroom er en katastrofe. Ellers likte jeg flyet. :)

    Det er lov å sjeke ut kanalen min ;)

     
    jgroneng, OttoL and Eddie47 like this.
  14. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Noel Philips har også vært på tur med E190-E2

     
  15. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    251
    Bonuspoeng:
    63
    Tok LN-WEC i går fra Bergen til Bodø.
    Ble overrasket over det som for meg er Widerøes nyeste påfunn; nemlig on-board underholdningsportal.

    Fulgte instruksjonene om å logge på flyets wifi, for så å gå videre til nettsiden wideroe.everhub.aero.

    Der lå filmer, TV-serier, magasiner, spill og livestreams klar for bruk.

    Har noen andre vært borti dette? o_O

    00BB8A71-4934-44E8-9339-BFBA92E7C073.png 770C1E3F-FD75-4586-89B9-A760432E6277.png BADB63BE-C986-4B70-AF48-024944913B22.png
     
    Earl, RoadKing, Spielhaug and 4 others like this.
  16. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    På iPhone fungerte ikke full skjerm. Veldig frusterende. La igjen tilbakemelding.
     

Del denne siden