Thai Airways kansellerer alle flyvninger til Koh Samui

Tråd i 'Nyheter' startet av mariusbb, 30. nov 2017.

  1. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som clickbait i overskriften, men er dessverre ikke det.
    Flyr til Koh Samui via Bangkok i februar 2018, fikk mail fra SAS om at det hadde skjedd noe med ruten. Snakket med en dame på SAS kundeservice som ikke fant ut av hvorfor jeg fikk mailen(......), men til slutt fant hun ut at flyvningen mellom Bangkok og Koh Samui er kansellert fordi Thai ikke flyr dit i vinter - ihvertfall ikke i februar?! Høres jo helt utrolig ut spør du meg... Noen andre som har fått samme info eller vet noe mer? Nå har jeg ikke søkt opp så mange datoer, men finne ikke noe i januar eller februar ihvertfall på hjemmesiden deres... Får bare error, i motsetning av å søke til andre destinasjoner....
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Skal de kanskje overføre dette til Thai Smile?
     
  3. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er det...? Og er det en del av Star Alliance...?
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det er Thais lavkostselsksp.
    Funker på noen måter som Widerøe har gjort for SAS.
    Regionale ruter, med i Thai gruppen, men ikke Star.
    Akkurat som Widerøe er med i Eurobonus og ikke Star...
     
  5. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    709
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi reiste med Thai smile fra Bkk til Siam Reap nå for 2 uker siden,var bare og sjekke bagasjen helt frem på Gardemoen,flyselskapet er helt greit :)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok smooth sailing å booke med penger..
    Problemet er bonusreiser.
     
  7. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke Bangkok Airways som eier flyplassen på Koh Samui?
    Det har alltid vært dyrt å fly dit ift andre flyplasser i Thailand, ligger jevnt på 2-2500 kr t/r uansett når man bestiller.

    Er vel kun Thai , Bangkok Airways og Silk Air som flyr dit? PG og TG ligger ganske likt på pris hele veien.
     
  8. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner... Thai ombooker ihvertfall til Bangkok Airways ifølge kundesenteret til Thai i Bangkok (svarte på telefonen etter sånn cirka 4(!) sekunder). SAS sier man må kjøpe billetter selv, og så sende inn krav i etterkant om refusjon (som de selvfølgelig ikke garanterer for...).
     
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,342
    Bonuspoeng:
    183
    Bare ikke noen har bestilt reise fra Norge til Koh Samui, med BIZ for å innfri eller beholde EBG, bare for å bli spent kroke på segmentene BKK-USM USM-BKK i forhold til det kravet.
     
  10. truetraveller

    truetraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    33
    Sliter big-time her. Har booket CT OSL-BKK 25.12-04.01, men nå finnes det jo ikke billetter å oppdrive BKK-USM.. Alternativet er 6t buss + 45 min. ferry. Kan bli kos det også, men brå overgang fra diverse business class flights..

    Har prøvd via alle destinasjoner Bangkok Airways flyr til, men ekstremt lite ledige plasser. Noen som har en lur idé?
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,810
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Gjorde ett kjapt søk. Fant masse hos Skyscanner via ticket o.l med avreise 25 og retur 4 Jan?
     
  12. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Er det riktige datoer du nevner? Kjapt søk på bangkokair.com viser ledige billetter begge veier.... (men 1 mellomlanding på returen)
     
  13. truetraveller

    truetraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    33
    Joda, men CT-billettene jeg har fått tak i er litt av en melkerute for å komme seg til BKK, så er ikke der før 26. på kvelden. Returen går 00:05 den 04.01 så må være tilbake i BKK den 03. Og ja, funnet noen (irriterende dyre) billetter med ett stopp, men det er veldige dårlige tider på dem også:/ Får ringe Thai/Bangkok air og høre om det er så ille som det ser ut til..
     
  14. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Og der fikk jeg ny mail om endring i reisen... Flyvningene mellom BKK og USM er tilbake - godt jeg stresset med å kjøpe nye billetter med Bangkok Airwayso_O Endte for min del at jeg nå har tur/retur BKK, og beholder separate bookingen med Bangkok airways. For min del greit da jeg kunne ha enda bedre tidspunkter for flyvningene mellom BKK og USM, men merker at jeg er litt spent på om refusjonskravet går lett igjennom... Jaja, reise blir det ihvertfall!:cool:
     
  15. truetraveller

    truetraveller Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    33
    Når er billettene du har til overs? Jeg sliter med å finne gunstige billetter.. Kanskje det frigjøres flere nå som de skal fly igjen?
     
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke glem at returreisen kan bli kansellert hvis du ikke møter opp til et leg på utreisen da.
     
  17. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    De har kansellert billettene mine med Thai tur/retur BKK-USM, men takk for tipset ja ;)
     
  18. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    BKK-USM 7. februar, retur 16. februar.
    Tja, kanskje hvis det er flere som har gjort som meg og kjøpt nye billetter. Resten får jo igjen sine bonusbilletter tydeligvis...
     
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Sooninson liker dette
  20. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Ikke uventet, men surt! Tenkte meg til Koh Samui neste sommer på CT. Da blir det blodpris med Bangkok Airways isåfall, hvis det ikke blir SilkAir fra SIN, men det er nok dyrere.
     

Del denne siden